Gixxer 1000 K5 Turbo

Försökt hitta nån bild på k5 med ic men inte lyckats.
Hade vart kul å se hur dom gjort och om dom flyttat org kylaren åt nått håll
 
Kylaren får sitta på samma ställe, och ic:n får man sätta uppeifrån och ner strax innan framskärmen börjar, måste va svängd som kylaren : ) sen får man kapa lr ta bort plasten som sitter framför kylaren, allt går med lite fantasi : )
 
Värkar vara väldigt tajt för just ic om man inte monterar en väldigt liten/tunn, annars värkar de vanligare att montera en Water/Air Intercooler som denna har gjort.

 
Den där har jag också hittat men är ju som sagt en vatten kylare.
Var väll nån här på forumet som haft en med vanlig ic men hittar inte vem det var eller bilder.
Borde ju som sagt gå att flytta in kylaren lite och montera en mindre ic.
Ingen som sett ett mcx kitt till k5?
 
Pratade med dom på mcxpress, dom sa att det går med ic fram men det blir trångt och man får kapa lite här å där, men det går, om man har en normal stor ic : )
 
Sen beror det ju på hur mycket du ska ladda, ska du ladda på som satan, så får du endå uppgradera motorn så den håller, så lite ladd behövs ingen intercooler igentligen : )
 
Är det verkligen så att man INTE behöver ic om man laddar mindre?
Blir inte insugs temp grymt varm så man får prob med resten?
Då menar jag givetvis vid gatbruk.
Och isf hur mycke kan man isf ladda uran prob på en k5:a?
 
Sen beror det ju på hur mycket du ska ladda, ska du ladda på som satan, så får du endå uppgradera motorn så den håller, så lite ladd behövs ingen intercooler igentligen : )

Ska du öka effekten m.h.a. överladdning kommer IAT att öka och göra motorn mera benägen att spika. Du behöver antingen kyla ner insugsluften på ett eller annat sätt, minska förtändningen eller köra med ett mer högoktanigt bränsle som t.ex. E85.
 
Såg hojjen din idag i Tydinge.
Såg inte till dig, vore kul å snackat lite...

/Ola
 
Det jag menar. Går det att köra utan med org bränsle? Köra E85 känns inte så intressant med så liten tank.
 
Visst kan man ju ha en mindre ic men då blir ju givetvis insugstempen högre än med en stor ic. Frågade mcx via mail om dom byggde kit till k5 men det gjorde dom inte pga utrymmes skäl.
Enda rätta vore väll isf att bygga vätskekylt plenum men medför ju givetvis vissa risker tex om kylaren börjar läka i plenum garanterad haveri mm och dessutom svårare att bygga.
 
Fräsig hoj du har må jag säga, vad blir det för delar till 1100xx motorn om man får fråga?
 
portad topp andra kammar, kkk 24 turbo, förstärkt koppling, den är nästan klar, lite olje slangar till turbon, å lite annat små fix : )
 
portad topp andra kammar, kkk 24 turbo, förstärkt koppling, den är nästan klar, lite olje slangar till turbon, å lite annat små fix : )

Festligt! är i startgroparna för att bygga på min xx så man spanar ju en hel del byggtrådar. Släng gärna upp lite bilder på den med sen om du har tid! Men behöver man verkligen porta en sån topp med turbo på?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top