Gixxer 1000 K5 Turbo

Satan va det går, Hur mkt har du tänkt å ladda med nya kolvarna och övriga justeringar?
:banana

Får jag ta vid bänkningen.. har så jag kan justera laddtrycket och har en solenid kopplad till tutknappen.. så är det 0.5 bar orginal sen trycker man till tutkanppen så öppnar den för tex 1.0 bar =)
 
Hur mycket mer svårt styrd är den med den långa svingen jämfört med org? Kommer det att använda org sving efter bes?

Mycke varvstopp :tummenupp
 
Hur mycket mer svårt styrd är den med den långa svingen jämfört med org? Kommer det att använda org sving efter bes?

Mycke varvstopp :tummenupp

Känns ju när man kör sakta och svänger.. men sen när man har farten uppe så ligger den bra och märks inte =) nä kommer använda förlängningen.. satsar på att få fäste i marken än att den ska resa sig hela tiden =)

ja lite varvstopp blir de =) man får va snabb på växlingen =)
 
Last edited:
Frän hoj :tummenupp Är det läge att byta ut shinko osten mot ett supercorsa sc2/1 kanske

körde på andra däck innan.. har precis satt på shinko däcken.. dom är halv klibbiga.. får se vad som händer =) annars får man byta igen =)
 
Får jag ta vid bänkningen.. har så jag kan justera laddtrycket och har en solenid kopplad till tutknappen.. så är det 0.5 bar orginal sen trycker man till tutkanppen så öppnar den för tex 1.0 bar =)

Härligt, då finns det alltid lite extra vid behov ? följer tråden med spänning och inväntar siffrorna från bänkningen.
 
idag ringde man om mappning.. fick till svars.. vi har mycket och göra nu i affären, så det hinner vi inte.. hör av dig i september.. Eh oki???!!?!? då är ju säsongen över!!
 
Känns ju när man kör sakta och svänger.. men sen när man har farten uppe så ligger den bra och märks inte =) nä kommer använda förlängningen.. satsar på att få fäste i marken än att den ska resa sig hela tiden =)

ja lite varvstopp blir de =) man får va snabb på växlingen =)

Aha!:) lycka till:tummenupp
 
Vet inte vart "hemma" är någonstans i landet men jag åker från Norrbotten till turbo Andersson utan att tveka!
Skulle rekommendera det starkt :tummenupp
 
Funderar på om man skulle sälja sitt kit som man har liggandes till gsxr 1000 k1 -k4.. lr köpa 1 till hoj och bygga :va ..... va ju inte meningen att det skulle bytas kolvar och sånt på k5:an skulle ju bli klar med Cbr 1100xx Turbo motorn som jag oxå håller på med.. men men man kan inte ha för många projekt :smasha

IMG_2655.jpg
 
Är det flera topplockspackningar eller har du någon distans?
 
CBR 1100 XX turbo, intressant. Vad blir det för koncept, gata eller bana? Har åkt en säsong med Blackbird i Super Comp med skapligt resultat.
Mvh
Peter
 
CBR 1100 XX turbo, intressant. Vad blir det för koncept, gata eller bana? Har åkt en säsong med Blackbird i Super Comp med skapligt resultat.
Mvh
Peter

Just nu har jag en cbr 900 ram där den ska sitta, men det finns inga papper på ramen så jag får ju regga den med turbo isåfall, lr får de bli bana lr strip körning, får se vad som händer : )
 
Vad blir det för koncept på motorn? Jag kör lågkompkolvar vilket gjorde att jag slapp tjock packning och hela det paketet. Sen kör jag 18 T aggregat och Link.
 
Funderar på om man skulle sälja sitt kit som man har liggandes till gsxr 1000 k1 -k4.. lr köpa 1 till hoj och bygga :va ..... va ju inte meningen att det skulle bytas kolvar och sånt på k5:an skulle ju bli klar med Cbr 1100xx Turbo motorn som jag oxå håller på med.. men men man kan inte ha för många projekt :smasha

View attachment 402200

Är det ett komplett turbokit? Kostar?
 
Min K6a är englands import utan papper. Går det alltså få ut den på gatan ändå, om den reggas som amatörbygge med turbo aka så du gör nu med din 900?
 
Vad blir det för koncept på motorn? Jag kör lågkompkolvar vilket gjorde att jag slapp tjock packning och hela det paketet. Sen kör jag 18 T aggregat och Link.

Jag köpte hojjen när den va påbörjad.. så då var det tjockare packning redan och Portad topp och andra kammar.. så jag har fixat lite med grenrör och extern wastegate plus plenum..

har bilder på mitt garage..
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top