JONQAS
The one and only...
beppe skrev:är detta bevis nog![]()
Synd bara att det e årsmodellerna -01 å inte -02 som ni pratar om... vad jag kan se iallafall...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
beppe skrev:är detta bevis nog![]()
Performance bikes jämförde en gixxer -02 mot en R1a -05 och gixxern var snabbare.JONQAS skrev:Synd bara att det e årsmodellerna -01 å inte -02 som ni pratar om... vad jag kan se iallafall...
Andreas77 skrev:Performance bikes jämförde en gixxer -02 mot en R1a -05 och gixxern var snabbare.
Har ingen länk såg det i tidningen.2fast4hjo skrev:Hur gick testet till, länk.
*info på g*
2fast4hjo skrev:Fram till 04 (eller 03, osäker där) så är/var ju GSX R:n värre än R1rna.
låter som ett bra nummer !2fast4hjo skrev:En anledning till att GSX R känns klumpig kan bero på att man som förare sitter mer ovanpå än i den. Knävinkeln är skarp. Detta har igenjörerna uppmärksammat till 2005.
Bike testade K5:an i nr 4 2005. I samma nummer testas även R1r, äldre årsmodeller 98-03.
R1: Till 2000 uppdaterades hojen på 150 punkter där fjädring, kåpo och lägre vikt var det som märktes mest. Det senare erhölls genom montering av motorkåpor i magnesium och ljuddämpare i titan.
Till 2002 fick modellen nya kåpor, insprutning samt en hel del uppdateringar av ramen och förarergonomin. Fotpinnarna flyttades bakåt och styret framåt. Förändringarna visarsig genom ökade glapp i prisbilden från 2000-2002.
Svaga punkter, R1
Är hojen av årsmodell 2000 eller 2001 skall du kolla extra vid ramnumret. Kopplingskorgen skall vara bytt på garantinpå dessa vilket syns genom en märkning med dubbla stjärnor. Var extra noga om modellen är importerad under denna period. Ett annat fel på de tidigare modellernavar att en fjädergick av i växelkulissen, vilket gjorde att växlarna inte höll sina lägen. Detta åtgärdades dock lätt och gav sällan följdskador, enligt verkstadsexpert Joakim Wallin på Bike Trollhättan. ¨
Till 2001 slog även Suzuki till och presenterade GSXR 1000. Denna modell plockade mycket uppmärksamhet från R1 och får ses som den mest hofulla konkurrenten
Edit. i samma numer testas även R6, Zx6r, CBR 600 RR och GSX R600 samt test av CBR 1000, ZX10r, MV agusta F4 1000, GSX R 1000 och R1 på Nürburing. Vilken är då bäst på Nordslingan?. Gp-hjälten Jürgen Fuchs föredrar GSX eller ZX-10R. Motorrads testchef Ralf Schneider väljer R1 och Fireblade.
CeltaniC skrev:Gixxer K3an lätt!![]()

Sniper skrev:Hmm har för mig att du kör 600,a ska du inte va i moppe forumet
Bara skojade har du lagt några bra tider ännu, det förväntar jag mig med
den hojen![]()

Showtime skrev:låter som ett bra nummer !![]()

Alex 6R skrev:ja du, jag har K3:an bänkade den till 159hk, vet inte vad det är i motorn men troligen runt 175 pållar. en riktig traktor-motor,ett jävvla vrid, tror jag har 110nm, och att den blå vita e den fetaste av dem alla. jag är helnöjd, dock har jag bara toppat den i 293, men det var innan bänkningen och det satt ett helsystem på och den gick "fett" som fan.
Jag är ej gayen på bild![]()

Alex 6R skrev:ja du, jag har K3:an bänkade den till 159hk, vet inte vad det är i motorn men troligen runt 175 pållar. en riktig traktor-motor,ett jävvla vrid, tror jag har 110nm, och att den blå vita e den fetaste av dem alla. jag är helnöjd, dock har jag bara toppat den i 293, men det var innan bänkningen och det satt ett helsystem på och den gick "fett" som fan.
Jag är ej gayen på bild![]()

tuppjuck skrev:Ollar han styret?![]()
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|