Gixxer 03 eller en R1:a 02-3

Har haft båda..

Gixxern har mer kraft, visst.. R1:an har dock kraft så man klarar sig ändå. Annars kan man ju slänga på powercomander + helsystem, det har jag. Och då går den jävligt gött... Sen är R1:an är mycket smidigare att köra. Jag är ganska lång (195 cm) och jag tycker benvinkeln är bättre på R1:an. Låren tog i "kanten" på tanken på gixxern, inte på R1.

Sen kan ju folk få gnälla om man R1:an är en dussinhoj men vem bryr sig.. Gixxern är ju ingen raritet den heller om man säger så. :)

Testa båda först om du har möjlighet och bestäm dig sen!! Enda gixxern jag skulle vilja ha just nu är en -05:a :)

Om man inte ska tävla så är väl nåt poäng hit eller dit i ett performance-test skitsamma. Provkör och köp den du gillar mest.

TurboJugend skrev:
Om man inte ska tävla så är väl nåt poäng hit eller dit i ett performance-test skitsamma. Provkör och köp den du gillar mest.
Det kanske inte är värt mycket för dig men för oss som kör gixxer är det roligt :tummenupp

Jag trivs bäst på GSXR hojarna, fast hade jag handlat mig en radfyra igen hade det blivit en 750R, alternativt en CBR600.

Jag körde snabbare på min 750 än på min gamla tusing iaf...

Båda är ju fina hojar, det enda tråkiga att majoriteten av sporthojsförarna tycker samma sak så man är ju inte direkt ensam med sin pärla...

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis