Berra_83
Per
Min gixxer 600 - 99 dör. Har hänt 5 ggr på 160 mil. Motorn tappar effekt och jag får öka gasen för att hålla samma hastighet och varvtal, ökar tills rullen är slut, frikopplar jag då dör den direkt, varför? Har haft den på på banan 2 dagar och inte haft några problem där. Min känsla är att när man segar på gasen, inte acc:ar eller motorbromsar utan håller jämn hastighet och fart det är då det händer, alt när man acc:at släppt av och ska dra på igen.
Har bytt batteri och mätt upp spänning på tomgång och vid ökat varv, 13.6 V. Så det utesluter jag att det är dåligt. När motorn dör känns det som att något slår av och till. Vissa gånger har motorn" tagit sig" och kommit igång igen efter ett märkbart effektras, känslan är lite liknande bensinslut.
Snälla hjälp!
Firman jag kontaktade trodde på elfel.
/Per
Har bytt batteri och mätt upp spänning på tomgång och vid ökat varv, 13.6 V. Så det utesluter jag att det är dåligt. När motorn dör känns det som att något slår av och till. Vissa gånger har motorn" tagit sig" och kommit igång igen efter ett märkbart effektras, känslan är lite liknande bensinslut.
Snälla hjälp!
Firman jag kontaktade trodde på elfel.
/Per
Jag stannade och startade utan några problem (eller ev. att startmotorn drog nåt extravarv) och åkte vidare.. snälla tipsa mej om felet!!