Givi parallellimport?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Givi har ett monteringskit för Wingrack passande Bandit 00-04.

Duells är generalagent för Givi i Sverige.

Duells intygade att en något svåridentifierad produkt i deras katalog är nämnda monteringskit och säljer det glatt, via en återförsäljare.

Givetvis är det något helt annat. Både första och andra gången. :huvet Duells har, i sin oändliga visdom, bestämt att marknaden för monteringskit för Bandit 1200 00-01 är stor men att marknaden för nyare B6:or inte finns - och säljer alltså inte monteringskit till 600cc. Tydligen tror de att jag då skall nöja mig med en annan produkt när jag väl har den i handen.

Hur sjutton gör jag för att få dit ett wingrack på min Bandit? Vem parallellimporterar monteringskit och tar in ett något mer komplett sortiment?

Ja, jag är lite frustrerad över hur saker och ting fungerar i det här landet och den här branschen.

Mvh,
/Fredrik

Tack för de tipsen. Grejen är att det är monteringskitet jag behöver, Y522 som du misstänkte. Det förs alltså inte av Duells. MC-poolen har bara Duells sortiment. Givi säljer inte direkt utan bara via återförsäljare. Jag skall dra iväg ett mail till touringbiker och höra om de har det i sortimentet, även om det inte finns listat.

Eller så får jag ringa runt till hojfirmor och höra om det är möjligt och hur dyrt det blir att ta det direkt från Givi. Misstänker att det kommer att kosta bara...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back