Tja!
Ja vad gillar du för musik själv, för det är ju låtar som man själv anser vara sköna som är just det. sköna. tillexempel jag gillar att spela mycket malmsteen men även jazz, blues o så. Har gått igenom hela metallica låtarkivet en gång i tiden och det är bra musik som man lär sig ganska mycket på o lira.
Paket 1 är väl helt ok, burn out gurorna är väldigt prisvärda, men tänk på att be om att få guran ORDENTLIGT INJUSTERAD! för du kan sitta hemma o plinka med stevie vais signaturmodell,som är helt ospelbar, enbart för att den är dåligt justerad.
Alltså mitt tips är att spara ihop lite mer stålar, så att du kan köpa en vettig förstärkare, tro mig det gör mycket för hur roligt det är + att det låter bättre.
Eventuellt, skrapa ihop en 500-1000 lapp o köp en effektpedal, delay eller dist eller vad du nu gillar. KÖP DÄREMOT INGEN MULTIEFFEKT! Det är ren crap som du kommer använda i 2 veckor sen tycker du bara att det suger!
Att sg,les paul,strata o telecaster bara skulle skilja på ljudet kan jag ju knappast hålla med om. Däremot så kan jag ju enligt min egen åsikt (just det! MIN egna åsikt)påstå att sg och les paul låter bäst, men däremot en gitarr t.ex. fender elite stratocaster (80 talsgura) har lyckats kombinera det bästa från flera världar.
Om du vill ha en gitarr med helt ok ljud och som är så lättspelad så att du kan blixtra fram med fingrarna över greppbrädan så skulle jag vilja rekomendera IBANEZ JAPAN modeller, inte korea, dom går fetbort!
Fast då är vi ju i en helt annan prisklass också.
/SH´s okrönte gitarrgud med 13 år av 20 med gitarrspelande.