Gisslandrama på Beviks i Linköping

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Jag var på Beviks (MC-affär i LKPG) och väl där kom det ett gäng kineser som skulle köpa KTM-hojar (!) Av nån anledning så fick de dålig service eller nåt... så de blev rätt vansinniga... så de tog hela MC-affären med personal och kunder som gisslan och hotar spränga skiten i luften.

Sen var vi där som gisslan och försökte övertala dem eller nåt.. jag letade efter nån chans att göra nåt.. inte för att spela hjälte men jag visste att om vi inte gör nåt så är vi kokta... polisen och SWAT hade omringat hela stället förstås.. och kineserna ville inte förhandla.... eller så hade dem några fantasifulla krav.. minns inte...

Så på nåt sätt... Beviks-byggnaden är byggd som ett gammalt stor hus, flervånings... jag lyckades lura bort han som hade bomben i handen... svart liten box... jag var ju nyfiken om skiten var äkta eller attrap, men vågade inte chansa.

Sen hände nåt, han la ifrån sig den, nån höll honom upptagen (tog hans uppmärksamhet) medan jag snodde bomben och sprang runt med den för att kasta den nånstans (han hade fjärrutlösare till den) så jag sprang runt i byggnaden... kom sen ut på nån balkong och kastade den från typ 3:e våningen ner i skogen... när den träffade marken small bomben men den var väldigt svag... typ som en kraftig smällare eller nåt...

sen var det kört när de hörde bomben och jag minns inte.. men jag tror SWAT stormade stället.








Sen vaknade jag ;)
 
Kan ju berätta att jag drömde en helt twisted dröm när jag hade knivkastarfight med ett befäl (detta var när jag gjorde lumpen) efter att han kastat en fet kastkniv i mina arm, och jag hämnats genom att slänga stridsmoran i hans vad, så sliter jag ut fetkniven ur min arm o kastar den rakt i pannan på honom men den studsar av så han säger "Nädu soldat Wxxxxxx vi får allt ta och reklamera den här kniven eller hur?"
Jag säger då "vi gört!"

sen vaknade jag :)

Måste varit den sjukaste drömmen jag varit med om någonsin, och dom säger att lumpen är bra för att fostra ungdomarna...

:fyllisar
 
RuffRyder skrev:
när den träffade marken small bomben men den var väldigt svag... typ som en kraftig smällare eller nåt...

HAHAHA ! Döskrattade när jag läste det. Det där är bara SÅ typiskt drömmar att.. man t.ex lirar med en Atombomb som smäller en i ansiktet, sen "en sekund" senare tittar jag på hur alla runtomkring men inte jag dör, bara för jag hann ta på mig skyddande folie eller nått som tar bort radioaktiviteten... :lol :4skrika
 
Swedie skrev:
... för jag hann ta på mig skyddande folie eller nått som tar bort radioaktiviteten... :lol :4skrika

:mattias Skyddande folie som tar bort radioaktivitet e alltid bra att ha packat när man beger sig till drömmarnas land! :fakta

:hihi /KaliZ
 
Jag är värdelös på mardrömmar. Tycks bara klara den där man faller, men jag kommer alltid på hur man flyger innan jag slår i marken. Nu har jag t o m lärt mig att jag alltid kommer på det så jag blir inte ens rädd utan väntar bara.

Däremot var jag ute och körde runt Sviestad natten mot söndagen. Den var smal som en skogsstig och asfalten var ungefär lika jämn, med rötter och allt. Det var smått otäckt, framförallt i esset.
 
ft skrev:
Jag är värdelös på mardrömmar. Tycks bara klara den där man faller, men jag kommer alltid på hur man flyger innan jag slår i marken. Nu har jag t o m lärt mig att jag alltid kommer på det så jag blir inte ens rädd utan väntar bara...


Minns inte var jag hört/läst, men (mar)drömmen med fallet kan man tydligen dö av på riktigt....? :va
Det ska vara nån chock i samband med att man "slår i marken"...
 
JoUh skrev:
Minns inte var jag hört/läst, men (mar)drömmen med fallet kan man tydligen dö av på riktigt....? :va
Det ska vara nån chock i samband med att man "slår i marken"...

Det låter minst sagt lite osannolikt, hur skulle man ha fått fram den teorin? Man kan inte se vad en person drömmer och därmed inte bevisa att det verkligen är farligt. :va
Såvitt jag hört är det enda egentliga som kan hända vid mardröm att man vaknar fort, svettig som satan och med något högre puls (högre puls = snabbare hjärtslag = man vaknar direkt, samma metod man använder för att väcka sövda djur, ökar pulsen på dem) :)
 
Ja ibland undrar man vad som rör sig i skallen, drömde för nåra årsen att jag satte på syrrans kille i soffan. Hahaha "URK" :kocko
 
Dennis75 skrev:
Ja ibland undrar man vad som rör sig i skallen, drömde för nåra årsen att jag satte på syrrans kille i soffan. Hahaha "URK" :kocko

Hahahhhaa.. :lol :lol fy fan.. då hade jag nog blivit tvungen o gå till psykolog efter det..

Men men.. han kanske var snygg :tungan

Hehe.. Men vissa drömmar är riktigt konstiga! :4skrika
 
Dennis75 skrev:
Ja ibland undrar man vad som rör sig i skallen, drömde för nåra årsen att jag satte på syrrans kille i soffan. Hahaha "URK" :kocko

HAHAHAHAHAAHHAA!!!!
Och jag trodde jag hade knäpppa drömmar *ASG*

Är det en hemlig dröm du haft undermedvetet tro? ;)

:hihi

TACK för att du bjöd på dagens garv Dennis!! Du är kung! :tummenupp

Peace!!
/Ruff Ryder
 
Och ni tycker att ni haft knäppa drömmar?
Amatörer...
 
Dennis75 skrev:
Ja ibland undrar man vad som rör sig i skallen, drömde för nåra årsen att jag satte på syrrans kille i soffan. Hahaha "URK" :kocko

Det är lugnt. Det är bara han som blir påsatt som är bög eller hurvar det nu? :va

För att förtydliga så har jag inget emot homosexuella.
 
Dennis75 skrev:
Ja ibland undrar man vad som rör sig i skallen, drömde för nåra årsen att jag satte på syrrans kille i soffan. Hahaha "URK" :kocko

Fan, jag hittar inte länken till din avatar...den är så jävla ball!
 
Man kan ju undra hur sjuk man är???Vissa drömmar vågar man ju inte berätta....för då åker man in på Psyket, och så slänger dom nyckeln.Och så får man va där resten av sitt liv.......Jag har ofta helt sjuka drömmar :kocko :hihi
 
Har ni funderat på att man 'inte' drömmer i färg, bara svart-vitt? Ganska lustigt faktiskt!!! :tungan
 
Stavfelet skrev:
Har ni funderat på att man 'inte' drömmer i färg, bara svart-vitt? Ganska lustigt faktiskt!!! :tungan

Enligt obekräftade populärvetenskapliga teorier. Mina drömmar är då i färg...

Däremot är det så att en dröm som utspelar sig över flera timmar ”drömtid” tar sekunder i sovtid. Dessutom fungerar drömmar precis som vårat medvetande i övrigt. Vi ser inte något i detalj utan ser bara nyckeldetaljer som hjälper oss känna igen vad vi ser. Resten fyller vår hjärna i från lagrade erfarenheter av vad den känner igen.

Så känner vi igen ansikten, vilket är orsaken till att en person som mest har umgåtts med kaukasier tycker att alla asiater ser mer eller mindre likadana ut o s v. Vi har helt enkelt inte lärt oss att se rätt detaljer för identifiering. På samma sätt ser vi kanske en stor fyrkantig sak med runda saker nertill och våran hjärna fyller i resten av en buss. Skall vi sedan rita av bussen är det lätt så långt men även om vi vet att vi såg hela bussen så har vi ingen aning om hur detaljerna såg ut.

Det är intressant att se att någon som varit blind men får synen först i vuxen ålder går igenom samma stadier av förenklade teckningar som barn gör. De ritar en fyrkant och två runda grejer och tycker det är en bra bild av en buss. Det är helt enkelt så att systemet för att känna igen saker hunnit bli mer avancerat än så, och vi ritar det vi skulle använda för att identifiera en buss om vi såg den. Det räcker för att det för oss skall se ut som en buss på pappret.

Vem har inte träffat småungar som envist kallar alla stora djur med fyra ben för ”kossamuuuuu”? De har helt enkelt lärt sig ”stort, huvud, fyra ben = ko!”.

Nå, tillbaka till drömmarna. När vi drömmer så ger vår hjärna oss egentligen bara de nyckeldelar som vi har lagrade i våran identifikationsmetodik. Det är rätt tufft! Snacka om komprimering...

En annan implikation av det är när man ser filmer där sinnesupplevelser spelas in och är överförbara mellan människor. Skulle inte tro det! :D

Kognition är skoj. :D

Ah, skall nog vara ett par såna här med.

:mattias :mattias :mattias

Åsså en extra smiley eller två bara för att reta duckie.

:jisses :eek:
:7peta :blah
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top