Gillar ViaSat djurplågeri?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Vet inte om detta har diskuterats tidigare men i gårdagens Expressen fanns en bild på en rodeoryttare (heter de väl?) som låg under en tjur.
Sällan eller aldrig njuter jag av att folk gör sig illa men när det gäller rodeoryttare är det annorlunda.
Dessa idioter till människor som binder upp testiklarna på tjurar (hästarna också?) för att de ska bli förbannade och sparka bak ut förtjänar inget mindre än att få kroppen krossad av 1 ton tjur.

Har också sett att ViaSat Sport visar rodeoprogram vilket känns som rena medeltiden.
Vad kommer härnäst? Hundfajter, björnslagsmål....

Är jag en blödig fan eller är det fler som håller med om att rodeo, tjurfäktning etc borde totalförbjudas och absolut inte visas på TV?

Håller med dig. Fattar inte hur folk tänker när dom är villiga att betala för att få se djur plågas.

Ok. hade ingen aning om att det var därför tjurarna var så förbannade.
Är få saker jag hatar så mycket som djurplågeri. :mad:

Njuter varje gång jag hör om matadorer som blir mosade!

Jag kan inte annat än hålla med....man blir bara :mad: när man cr det, att sen folk betalar för att c när folk håller sig kvar på en tjur som har "pungkross" är ännu värre. Varför inte snöra upp kulorna på rodeoryttarna, binda upp ena armen bakom ryggen på dom, dvs höger arm för vänsterhänta och vice versa och släppa ut dom i arenan och c vem som kommer loss först för att ta bort snörningen runt kulorna. Tror nog att detta skulle slå mer än rodeo.

Hade ingen aning om det... Har alltid tyckt att det är sjukt som fan, både ryttare och tjur skadar sig ju ofta... Men att det hade nåt att göra med påsen, hur fan kan det tillåtas? Jävla amerikaner... Totalt hjärndöda åskådare.

Ta bara wrestlingen, hur hjärndöd måste man egentligen vara för att betala pengar för att se en sån match?!

Och Fearfactor, helvete!! Tror det var igår, så var dom vid ett roulettebord och på bordet gick det omkring en massa lustiga insekter, fan va coola tänkte jag för mig själv, nästa sekund sa programledarn att dom skulle käka upp dom levande... Hur i helvete!! Vad i hela!!! Vem, VEM sitter och tittar på sån SKIT! Ok, att äta äckliga saker (inte för mig, men iallafall) men att äta levande varelser är så upprörande...

Jävla amerikaner.

Intressant att så få känner till varför tjurarna är så förbannade.

Jag vet inte vart man ska dra gränsen men det känns som att en tjur har lite mer liv än en kräfta.

sandstream skrev:
Intressant att så få känner till varför tjurarna är så förbannade.

Tänk om du bara skojat med oss. :5sure

sandstream skrev:
Jag vet inte vart man ska dra gränsen men det känns som att en tjur har lite mer liv än en kräfta.

Kräftan var mer en jämförelse i det horribla att någon ätit en mask på Fear Factor - levande?!?!?!?!?!?!?!!!! :mad:

( :rolleyes: )

Markus skrev:
Minkfarm någon? Koka levande kräftor någon annan?

Passa sig!!!

Skulle aldrig kunna koka ett djur levande. ALDRIG!

Men att du ställer det emot att äta spindlar i ett tv-program är FEL. Om du kokar kräftor så gör du det för att äta dom, för att du är hungrig = Ok... Om du inte hänger med, hyr Lejonkungen, dom går igenom dessa tankegångar ganska grundligt...

Men att äta insekter i ett tv-program, inte för att du är hungrig, inte för att du är sugen men för att du isåfall får chans att vinna en biljävel samt dina 15minuter av kändisskap... DET är emot mina principer, då har man tamejfan gått för långt...

Kan ju gå lite längre, tex döda människor för olja. osv osv...

Damn!!!

Zana skrev:
Men att äta insekter i ett tv-program, inte för att du är hungrig, inte för att du är sugen men för att du isåfall får chans att vinna en biljävel samt dina 15minuter av kändisskap...
Är väl bättre det än att man slår ihjäl en mygga eller en broms för att den var hungrig... men det gör du säket inte heller isf.

morlock skrev:
Är väl bättre det än att man slår ihjäl en mygga eller en broms för att den var hungrig... men det gör du säket inte heller isf.

Självförsvar är alltid OK.

sandstream skrev:
Varför då, den var väl lite kul :)

Jag trodde aldrig jag kunde få avsmak för tuttar...grattis, du har lyckats...

Apropå rodeo o tjurfäktning så är det sjukt att folk kan känna sig roade av sånt här, det är ju på ungefär samma nivå som att rycka av ben o vingar från flugor.

*/ ?>
Back