Gillar ViaSat djurplågeri?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
....spelar ingen som helst roll vad det är för djur....djur är djur, man ska fan ta mig inte plåga dessa :mad: ja, jag vet! jag älskar djur. Och dessutom så ska amerikaner alltid överdriva när det gäller allt, åt helvete med dessa

Rodeo rockar fett!!!!! :yoparty

Nej, jag bara sköjar juh..

P.S. Värsta ryggdunkartråden detta ju. :död

Vet inte riktigt vem som ska passa sig... Hmm...

Hatar fisk. Ett par fiskpinnar går iofs an... Ibland...
:arsele

;)

Ska man döda djur för att äta dem så ska man göra det så humant som möjligt.
Att skjuta varje enskild torsk som dras upp ur havet kanske vore bäst men det skulle av förklarliga skäl bli svårt.

Men att plåga djur för sitt eget nöje är sjukt, pungt!

sandstream skrev:
Att skjuta varje enskild torsk som dras upp ur havet kanske vore bäst men det skulle av förklarliga skäl bli svårt.

håller med dig......uuurgggf, fan man mår så dåligt över att det finns de som plågar dessa underbara liven :(

sandstream skrev:
I det här fallet plågar man djuren för sitt eget vinnande och andras nöje.

[DRYG-MODE]

Enligt Zana är "Självförsvar är alltid OK.", gäller det även om man provocerat fram en situiation som kräver självförsvar?

[/DRYG-MODE]

sandstream skrev:

Det där är ganska intressant, vilket av nedan är nöje och vilket är nytta? I samtliga fall finns risk att djuren plågas:

1. Slakt och transport till slakt
2. Fiske
3. Rodeo
4. Tjurfäktning
5. Pälsdjursuppfödning
6. Läderutvinning
7. Hästsport
8. Jakt

osv.

Inget av ovan är livsnödvändigt.

Markus skrev:
Det där är ganska intressant, vilket av nedan är nöje och vilket är nytta?... + några rader
Samtliga listade är Nöje, förutom Hästsporter - alla borde förbjudas. Speciellt trav :mad: *ironi*

Vad är det för skillnad på pälsdjursuppfödning och gris-,höns- etc farmer Egentligen. Djuren föds, göds,slaktas och packas till olika ändamål. Spelar det då någon roll vilket ändamålet är?

Markus skrev:
Det där är ganska intressant, vilket av nedan är nöje och vilket är nytta? I samtliga fall finns risk att djuren plågas:

1. Slakt och transport till slakt
2. Fiske
3. Rodeo
4. Tjurfäktning
5. Pälsdjursuppfödning
6. Läderutvinning
7. Hästsport
8. Jakt

osv.

Inget av ovan är livsnödvändigt.

1. Slakt och transport till slakt = NYTTA
2. Fiske = NYTTA (om vi snackar trålare och inte sportfiske som är ett NÖJE)
3. Rodeo = NÖJE
4. Tjurfäktning = NÖJE
5. Pälsdjursuppfödning = NYTTA
6. Läderutvinning = NYTTA
7. Hästsport = NÖJE
8. Jakt = NÖJE/NYTTA (avskjutning etc)

sandstream skrev:
1. Slakt och transport till slakt = NYTTA
2. Fiske = NYTTA (om vi snackar trålare och inte sportfiske som är ett NÖJE)
3. Rodeo = NÖJE
4. Tjurfäktning = NÖJE
6. Läderutvinning = NYTTA
7. Hästsport = NÖJE
8. Jakt = NÖJE/NYTTA (avskjutning etc)

Jag tror du gör det lite väl enkelt nu, om du kollar på pälsdjursuppfödningen t.ex.

Nyttodel:
Folk fryser inte om de har päls

Nöjesdel:
Folk kan klä sig fint

Ingen behöver ju päls i Stockholm, då är ju pälsanvändningen här att räkna som nöje... Okej, en och annan eskimå kanske verkligen skulle dö om den inte klädde sig i sälpäls, men inte en och annan förortstant med östermalmskomplex.

Innan vi hetsar upp oss alldeles över alla grymheter mot djur som förekommer vill jag bara påpeka att det finns hästar som lärt sig att det uppskattas att de gör allt för att få av ryttaren istället för tvärt om. Som vanligt kan man inte dra allt över en kam, utan man blir tvungen att se från fall till fall. :crash

Ingen behöver ju motorcykel i Stockholm, då är ju motorcykelindustrin här att räkna som nöje... Okej, en och annan ungdom kanske verkligen skulle dö om den inte klädde sig med en retta, men inte en och annan förortsfigur med östermalmskomplex.
...... :näsblod

sandstream skrev:

Jag ser ingen nytta i pälsuppfödning iom att det är ett mycket litet antal människor som kan nyttja möjligheten att klä sig i päls. Det är dessutom att betrakta som en statuspryl och är därför ett nöje.

Av denna anledning tycker jag att man kan föda upp pälsdjur på samma sätt som livsmedelsproducerande djur. Dvs att djuren har sådan miljö där deras beteendebehov och behov av socialt utbyte tillfredsställs. Jo, det blir jättedyrt med päls då!... men... är det inte det som är hela grejjen med en statuspryl...att den är jättedyr och svår att tillskansa sig?? :brinnerup

Markus skrev:
Jag tror du gör det lite väl enkelt nu, om du kollar på pälsdjursuppfödningen t.ex.....
Nej!
För mig är NÖJE något man ägnar sig åt på fritiden för att det är kul.
Visst, de finns massor av folk som jobbar i nöjesindustrin och för dem är det säkert inte alltid ett nöje men jag vet att du förstår vad jag menar.

I detta fall är NYTTA något man inte gör för nöjes skull.

Flamma77 skrev:
Av denna anledning tycker jag att man kan föda upp pälsdjur på samma sätt som livsmedelsproducerande djur. Dvs att djuren har sådan miljö där deras beteendebehov och behov av socialt utbyte tillfredsställs. Jo, det blir jättedyrt med päls då!... men... är det inte det som är hela grejjen med en statuspryl...att den är jättedyr och svår att tillskansa sig?? :brinnerup
Det håller jag med om :tummenupp
Djuren ska ha det så bra som möjligt, pungt!

sandstream skrev:

Håller inte med. :mattias

Om jag går och köper mig en rävboa nu så kommer den hålla mig varm, och det är ju nytta (den kommer även få mig att se ut som ett jävla mongo) men behöver jag den? Om jag inte behöver den så är det ju inte nyttigt...

Om rodeosnubbarna tjänar pengar på sitt rodeoande så är ju det nyttigt, men jag ser fortfarande bara ful ut om jag har en rävboa.

:3freak

..jag bara väntar på att ngn ska uppmuntra oss att sluta äta tonfisk för att delfiner skadas i fisknäten..

suck..

:näsblod

Zee skrev:
..jag bara väntar på att ngn ska uppmuntra oss att sluta äta tonfisk för att delfiner skadas i fisknäten..

suck..

:näsblod

Men! Står det inte på burkarna att det är fångat utan att skada delfiner?? Då måste väl det vara sant...? :crash

*/ ?>
Back