Panos
Advrider
....spelar ingen som helst roll vad det är för djur....djur är djur, man ska fan ta mig inte plåga dessa
ja, jag vet! jag älskar djur. Och dessutom så ska amerikaner alltid överdriva när det gäller allt, åt helvete med dessa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zana skrev:Passa sig!!!
Zana skrev:Skulle aldrig kunna koka ett djur levande. ALDRIG!
Zana skrev:...hyr Lejonkungen...
Zana skrev:Damn!!!
sandstream skrev:Ska man döda djur för att äta dem så ska man göra det så humant som möjligt.
Att skjuta varje enskild torsk som dras upp ur havet kanske vore bäst men det skulle av förklarliga skäl bli svårt.
Men att plåga djur för sitt eget nöje är sjukt, pungt!
I det här fallet plågar man djuren för sitt eget vinnande och andras nöje.sandstream skrev:Men att plåga djur för sitt eget nöje är sjukt, pungt!
sandstream skrev:Ska man döda djur för att äta dem så ska man göra det så humant som möjligt.
Att skjuta varje enskild torsk som dras upp ur havet kanske vore bäst men det skulle av förklarliga skäl bli svårt.
Men att plåga djur för sitt eget nöje är sjukt, pungt!
Samtliga listade är Nöje, förutom Hästsporter - alla borde förbjudas. Speciellt travMarkus skrev:Det där är ganska intressant, vilket av nedan är nöje och vilket är nytta?... + några rader
Markus skrev:Det där är ganska intressant, vilket av nedan är nöje och vilket är nytta? I samtliga fall finns risk att djuren plågas:
1. Slakt och transport till slakt
2. Fiske
3. Rodeo
4. Tjurfäktning
5. Pälsdjursuppfödning
6. Läderutvinning
7. Hästsport
8. Jakt
osv.
Inget av ovan är livsnödvändigt.
sandstream skrev:1. Slakt och transport till slakt = NYTTA
2. Fiske = NYTTA (om vi snackar trålare och inte sportfiske som är ett NÖJE)
3. Rodeo = NÖJE
4. Tjurfäktning = NÖJE
5. Pälsdjursuppfödning = NYTTA
6. Läderutvinning = NYTTA
7. Hästsport = NÖJE
8. Jakt = NÖJE/NYTTA (avskjutning etc)

......Ingen behöver ju motorcykel i Stockholm, då är ju motorcykelindustrin här att räkna som nöje... Okej, en och annan ungdom kanske verkligen skulle dö om den inte klädde sig med en retta, men inte en och annan förortsfigur med östermalmskomplex.

sandstream skrev:5. Pälsdjursuppfödning = NYTTA

Nej!Markus skrev:Jag tror du gör det lite väl enkelt nu, om du kollar på pälsdjursuppfödningen t.ex.....
Det håller jag med omFlamma77 skrev:Av denna anledning tycker jag att man kan föda upp pälsdjur på samma sätt som livsmedelsproducerande djur. Dvs att djuren har sådan miljö där deras beteendebehov och behov av socialt utbyte tillfredsställs. Jo, det blir jättedyrt med päls då!... men... är det inte det som är hela grejjen med en statuspryl...att den är jättedyr och svår att tillskansa sig??![]()
sandstream skrev:

Zee skrev:..jag bara väntar på att ngn ska uppmuntra oss att sluta äta tonfisk för att delfiner skadas i fisknäten..
suck..
![]()

Nä, för du vill inte att diskussionen ska ta slutMarkus skrev:Håller inte med.![]()
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |