gillar du att hämnas på tjuvar??

Klockringaren skrev:
2618471 Straffknullningen skall man dock lägga ut på entreprenad - inte kul att dra en sjabbig pundare i tvåan...:confused:
Mitt inlägg var avsett att tolkas ironiskt och som ett uppskattande svar till Valmers hyllning av den
-likaledes ironiska- pubertalhumor á la "moppefucko" som odlats här på SH. ;)

/J

Turture skrev:
2617122 Man är fördetmesta inte förberedd på å ta lagen i egna händer men det är tillfällena som avgör givetvis.
Om nån snor min hoj,våldtar min flickvän,misshandlar min morsa,eller pillar på min dotter så gör jag vad ja måste och tar då även ansvar för mina handlingar och tar konsekvenserna.
Hur reagerar en moralkärring i stridens hetta? Ringer polisen?Vi kommer om inte idag så ev imorrn.

Ditt inlägg är ju inte direkt övertydligt, men jag drar slutsatsen att när du säger att du gör vad du "måste", så menar du någon sorts payback. Till vems glädje då? Din mamma, dotter, flickvän? Blir din våldtagna flickvän mindre våldtagen för att du avtjänar ett misshandelsstraff?

supernaut skrev:
2618555 Ditt inlägg är ju inte direkt övertydligt, men jag drar slutsatsen att när du säger att du gör vad du "måste", så menar du någon sorts payback. Till vems glädje då? Din mamma, dotter, flickvän? Blir din våldtagna flickvän mindre våldtagen för att du avtjänar ett misshandelsstraff?
Du blir aldrig ens förbannad va?Det är ju ingen ide´
Va menar du?En tjej blir inte mindre våldtagen eller en hoj blir inte mindre stulen om brottsfuckot får fängelse heller.Så va tycker du?Bort med straffet eller?

TurboJugend skrev:
2616892 Menar du att det ska vara lagligt att misshandla en tjuv som hämnd? Vad händer om nån kanske slår lite för mycket, eller att ett slag träffar lite illa så personen dör? Ska den som slog straffas då, eller ska det bara räknas som ett olycksfall?

Kan inte hålla tyst nu....

NEJ! Det ska inte räknas som olycksfall...Det ska ses som en lyckträff!

Men vad äre för skämt. Vad ni romantiserar och har er. Tar någon min motorcykel och jag ser vem som gör det, eller får reda på det kommer jag att gå dit och misshandla personen i fråga så mycket så han inte kommer att röra den igen. Det är faktiskt 100% ärlig om. Vi som kör sporthoj tar ofta lagen i våra egna händer, när vi bestämmer oss för att dra snuten mm.

Sätt lite perspektiv på saker och ting så kanske ni också får lite självdistans. Moraltanter

vbg_snake skrev:
2618809 Men vad äre för skämt. Vad ni romantiserar och har er. Tar någon min motorcykel och jag ser vem som gör det, eller får reda på det kommer jag att gå dit och misshandla personen i fråga så mycket så han inte kommer att röra den igen. Det är faktiskt 100% ärlig om. Vi som kör sporthoj tar ofta lagen i våra egna händer, när vi bestämmer oss för att dra snuten mm.

Sätt lite perspektiv på saker och ting så kanske ni också får lite självdistans. Moraltanter

ja vi vet att du aldrig tvekar att slå ner nån me dina kung fu hightech karatekid kickboxarskillz...

Nu ligger jag riktigt illa till pga att jag sa sådär antar jag.. :huvet

vbg_snake skrev:
2618809 Men vad äre för skämt. Vad ni romantiserar och har er. Tar någon min motorcykel och jag ser vem som gör det, eller får reda på det kommer jag att gå dit och misshandla personen i fråga så mycket så han inte kommer att röra den igen. Det är faktiskt 100% ärlig om. Vi som kör sporthoj tar ofta lagen i våra egna händer, när vi bestämmer oss för att dra snuten mm.

Tro det eller ej, men det finns folk som kör sporthoj som varken skulle få för sig att försöka köra ifrån polisen eller hämnas på någon som har snott ens hoj. Det handlar inte bara om moral, utan även vad man vill sätta på spel. Båda handlingarna innebär ju vissa risker menar jag.

Här uppe i norrlands inland för en massa år sedan var det en snubbe som såg att ett par beniga tjuvjävlar höll på att sno ett par cyklar.

Givetvis gick han dit för att ta igen sina cyklar, varvid tjuvjäveln skuter ihjäl honom och hans familj...

Platsen heter Åmsele, och tjuvjäveln heter Juha Valjakalja...

Se filmen ni som gillar att spöa tjuvar.

Som ett sidspår kan jag berätta att jag passerade alla platserna bara timmar efter Juha och hans flickvän, stannade vid bilen dom hade snott i Åmsele och kört av vägen med för att se om det var någon kvar där, jag var där före polisen, så troligtvis låg dom i skogen och tryckte med hagelsprakaren beredd.

Hade dom sett mig stanna vid deras kvaddade flyktbil hade dom givetvis försökt sno min bil och fortsätta med, och jag hade givetvis försökt försvara det som var mitt...

AndreasNo skrev:
2618812 ja vi vet att du aldrig tvekar att slå ner nån me dina kung fu hightech karatekid kickboxarskillz...

Nu ligger jag riktigt illa till pga att jag sa sådär antar jag.. :huvet

Har inte med vad för skills jag besitter eller vad jag sysslar med. Har med vad jag är som person att göra. Vissa bryr sig inte när folk snor deras saker, andra verkar vara helt okej med det. I Sverige håller en kultur som accepterar plundring och tjyveri på att växa fram.
Problemet är att polisen oftast inte kan göra ett skit, brist på bevis handlar väl 90% av fallen om. Det handlar inte heller om att det är mina saker som blir stulna, ser jag någon som försöker sno av någon annan blir det samma reaktion. Jag vet inte varför vissa reagerar så, och andra tittar bort. Jag tycker det är högre moral att ingripa, än att inte göra någonting. Det är högre moral att ta tillbaka sina saker, inte under pistolhot eller liknande.

Titta på mestadels av våra föräldrar. När de va unga sysslade man inte med denna typen av tjyveri i samma omfattning. Varför? Folk fick stryk i skolan när dom gjorde minsta lilla felet. Dom fick en rejält lavett hemma när de gjorde olydiga saker. Man hade respekt och respekterade samhället.

Idag existerar ingen respekt. Barn till föräldrar, föräldrar till barn.

Turture skrev:
2618566 Du blir aldrig ens förbannad va?Det är ju ingen ide´
Va menar du?En tjej blir inte mindre våldtagen eller en hoj blir inte mindre stulen om brottsfuckot får fängelse heller.Så va tycker du?Bort med straffet eller?

Visst kan jag bli förbannad när idioter stjäl. Men jag ser ingen poäng med att skriva in mig i belastningsregistret för en jävla idiots skull.
Jag har väl aldrig påstått att ingen skall straffas?
Vi har fängelser av tre anledningar
Ett, bestraffning två, rehabilitering till ett laglydigt liv tre, skydda samhället.
jag tror på ett rättssystem där det inte är upp till var och en att inkassera rättvisa, sen kan jag känna alla möjliga mordiska känslor om jag blir drabbad själv, men det är inget jag vill bygga ett rättssystem på.

Race me skrev:
2616641 Det enda som stör mig e att fel personer blev dömda... de ska få medalj i stället!

WORD. Kunde inte sagt det bättre själv.

Extremt många som är jäkligt kaxiga i sånna här trådar men det skulle vara intressant att se hur ni agerade om det var "fel" personer som snott era saker. Hur tuffa ni än må vara finns det alltid folk som är värre och som inte drar sig för att slå ihjäl er om ni trampar på någon av deras öma tår (precis som GuW visar ett exempel på).

Last edited:
Slå folk till höger och vänster, hämnas hit och dit.... Vilket trevligt samhälle det skulle vara...

Det som är farligt är när människor känner vanmakt över rättsammhällets förmåga att dels skydda sina medborgare dels att straffa de skyldiga.

Om detta sker är det lätt hänt att folk börjar ta lagen i egna händer och det blir medborgargarden som sköter straff och vedergällning på sina vilkor. För att hindra detta är det viktigt att rättsväsendet har en bedömning av brott & straff som medborgarna finner rimliga.

supernaut skrev:
2619880 Visst kan jag bli förbannad när idioter stjäl. Men jag ser ingen poäng med att skriva in mig i belastningsregistret för en jävla idiots skull.
Jag har väl aldrig påstått att ingen skall straffas?
Vi har fängelser av tre anledningar
Ett, bestraffning två, rehabilitering till ett laglydigt liv tre, skydda samhället.
jag tror på ett rättssystem där det inte är upp till var och en att inkassera rättvisa, sen kan jag känna alla möjliga mordiska känslor om jag blir drabbad själv, men det är inget jag vill bygga ett rättssystem på.
jamEn deM fåR juh bäTre mAt i fEngellseTt äNn i sKolan o fÅR gRattis teve spEl o kAbel teVe!!!!!!!!!11111 deM bårDe tjUtas!!!!!!!111 :kulspruta :kulspruta :kulspruta

valmers skrev:
2620915 jamEn deM fåR juh bäTre mAt i fEngellseTt äNn i sKolan o fÅR gRattis teve spEl o kAbel teVe!!!!!!!!!11111 deM bårDe tjUtas!!!!!!!111 :kulspruta :kulspruta :kulspruta

fan markus-varning på dej! (111!!1!1)

grejen är ju den att tjuvarna skulle haft sitt straff här, men även dom 3 andra lirarna, dom hade gjort sej skyldiga till en hel del grejer, typiskt sånt folk man inte vill ha ute i samhället. tycker dom ska låsa in alla 5. imo

Startgas skrev:
2616634

Tre män dömda till fängelse
Östergötland 17 nov 15:09

män blablabla fängelse blablabla Linköping blablabla tjuven blablabla mopedägaren blablabla misshandlade

Man får inte ta andras saker utan lov.
Jag säger bara 2 ord, skjut de jävlarna :kulspruta

:rolleyes:

Last edited:
Jag tycker att killarna handlade fel men dom förtjänar inte sitt straff. Man måste skärpa lagarna för som det ser ut nu kan folk ta vad fan dom vill.

valmers skrev:
2620915 jamEn deM fåR juh bäTre mAt i fEngellseTt äNn i sKolan o fÅR gRattis teve spEl o kAbel teVe!!!!!!!!!11111 deM bårDe tjUtas!!!!!!!111 :kulspruta :kulspruta :kulspruta

fAN e d sÅ?????? Då TYckeR jaG atT dE sKa tJUtaS AlLAHopA:machinegu :kulspruta :machinegu

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon