gillar du att hämnas på tjuvar??

MC-tjuvar måste vara världens modigaste människor. Sedan SH:s födelse är det ju allmänt känt att 80-90 % av hojåkarkollektivet, om de skulle påträffa en MC-tjuv, kommer att allvarligt lemlästa och eventuellt döda denne. Uppskattningsvis innebär dessa fakta en avsevärd risk för allvarlig kroppsskada alternativt död i samband med tjyvarnas "yrkesutövning". Trots dessa här på forumet väldokumenterade risker fortsätter de stjäla:va
Vilka daredevils, jag är verkligen djupt imponerad.

Ja i en situation där polisen omöjligt skulle kunna fina bevis och motiv, skulle jag inte tveka.

Det stod för längsedan om en ägare av en mopedaffär att han blivit åtalad för kidnappning. Det var så att ett ungdomsgäng hade bruttit sig in i hans mopedaffär och stulit mopeder men han lyckades få tag på en av dom. För att kunna försätta jakten på dom andra hade han låst in killen i ett förråd till sheriffen kom. Killen var ju inte straffmyndig så han fick gå men ägaren blev som sagt anhållen för olaga frihetsberövande.

Så är det ju i svensk lagstiftning man förljer blindt lagen och tar föga hänsyn till diverse omständigheter. Ang historien som inledde denna tråd tycker jag det är mycket konstigt att det verkade som man inte gjort någon större strafflindring pga mopedstölden. Typ som att rätten sagt: Jo, men mopedstöld får man hålla det är ett så ringa brott.

Man blir tårögd av ursinne när man läser sånt här!

Dom som hävdar att, "låt polisen ta hand om det", har nog aldrig blivit utsatta för ett brott. Polisen är många gånger maktlösa i vårt i mångas ögon fördöme Sverige. Detta ska man inte svedvrida och lägga skulden på polisen endast, utan politikerna, ni vet de underbetalda stackars varelser som får betalt för att tycka, utan att kunna, men betsämmer.

I detta exempel, två killar sätter sig över lagen och snor en moped. Ägaren blir med allt rätt förbannad och tror antaligen att ända sättet att få lite rättvisa är att ta tag i saken själv, då hävdar tjuvarna att lagen passar dom utmärkt, och får medhåll av rättsväsendet!
Vem fan kan tycka att detta är rätt??
Om nu ägarna skulle få ett straff för att de tog saken i egna händer, så ska det var långt mindre än vad tjuvarna får. Ägarna reagerar på ett brott som begås MOT dom.

RÄTT ÅT DOM!!!!

visst kan det tyckas håtr men vad göra när rättsväsendet inte fungerar för fem öre.

Förra året blev min tjejs moppe stulen. Efer ca 1månad ser jag två ynglingar komma körande på tjejens moppe, jag springer efter dem (ja, springer9 de ser inte att jag jagar efter dem så de stannar utanför videoaffären, jag hugger tag i dem, beredd på att de ska försåka smita. men de "cooola" grabbarna va visst inte så kola. Jag ringer cheriffen och det slutar med att de tar med ynglingarna till stationen.
Efter drygt en månad får vi ett brev hem där det står att åtalet mot sniorungarna är nerlagt pga ett de gjorde det i oförstånd! :mad:

Kan säga att nästa gång är det inte cheriffen som får ta hand om de som inte kan skilja på sitt och mit om jag för tag på dem först!

//Kvarterspolisen

Race me skrev:
2616641 Det enda som stör mig e att fel personer blev dömda... de ska få medalj i stället!
Håller helt med :tummenupp

Själv har man fått betala för man fick fast i en sån jävel.. :huvet

Att den man fick tag på "råkade" snubbla på mina nävar kunde väl inte jag hjälpa eller :D

TurboJugend skrev:
2616697 Bara för att en person har begått ett brott innebär det inte att dom blir laglösa och det är fritt fram att gå lös på dom. Varför kunde dom inte bara nöjt sig med att ta tillbaka mopeden? Förstår absolut inte varför dom skulle ha 24 000 kr. Jag tycker nog att misshandel och utpressning är ett värre brott än mopedstöld. Helt rätt att dom fick fängelse. Jag vill iaf inte ha ett samhälle där det är fritt fram att ta lagen i egna händer när man känner för det.
Ojoj,,, jo,, visst ja, det finns folk här som tycker gärningsman också är offer..

Silkesvantar har ju hjälpt förr eller hur?

Visst kan man inta dra runt på stan och nita alla som gör dumt.. och kanske dom överreagerade med att kräva en fet summa.. sen spö skulle dom ha i vilket fall, då tänker dom efter nästa gång dom tar något som inte tillhör dom..

Tomass skrev:
2617514 Detta ska man inte svedvrida och lägga skulden på polisen endast, utan politikerna, ni vet de underbetalda stackars varelser som får betalt för att tycka, utan att kunna, men betsämmer.
:fakta

Perfekt sagt :yoparty :tummenupp

Last edited:
Det är drygt det där. Man vill ju att samhället hålls uppe av lagar och regler, om det bara vore rättvist nog någon gång. Såvida man inte skjutit tjuven i knät så borde man väl som oftast kunna rubricera det som självförsvar? Hallå, det är elaka tjuvar vi pratar om som drog kniv! Klart jag var tvungen att bryta armen av han! Polisen: Ok, det är bra. Han åker in för moppestöld (50år) och du ska få ersättning för sveda o värk.

Så skulle det vara. Om du är en så dålig männsika så du inte ens kan skilja på mitt och ditt har du inget att göra i mitt samhälle i alla fall, jag skulle inte sakna den människan direkt.

Ungefär så. :yoparty

Hade en kompis som tävlade och precis hämtat årets nya hoj.
Den står inlåst i ett garage.
Några tonåringar bryter sig in och stjäl, flyttat ut hojen i skogen.
Min kompis med en annan kompis hittar hojen och väntar på ungarna, när de kommer låser de in dem i ett skjul och tar ut dem en och en.
Efter lite smisk berättar ungarna en efter en vad de heter och var de bor, den siste rabblade allt innan han blev hämtad ur skjulet gråtandes he he.
Sagt och gjort de blev hem skjutsade och föräldrarna blev upplysta om vad deras ungar gjort.
Mina kompisar fick två månaders fängelse var och ungarna fick ingenting!!!!:mad:

Visst de gjorde fel men det som stör är att ungarna fick inget straff alls!:huvet

Victor skrev:
2617411 Ja, det är ju helt förjävligt att det finns folk som står för sin vilja att vara lagliga. Samt inte misshandla andra människor till höger och vänster.
Eller hur menade du nu egentligen?

Nej det sa ja inte! Men tjuvar kan gott ha lite stryk, det är ju inte så att dom inte har förtjänat de direkt!

Känns ju som om staten uppmanar till brott då fel folk oftast blir dömda, de som begår brott som stöld mm kan kanske starta sig ett litet bolag och dra av momsen för ev utgifter eller rent utav ett startaeget-bidrag skulle kanske ligga rätt i tiden:rolleyes:

:rolleyes: Läste om en tjuv som åkte fast för stöld av mc en gång...
En annan gång, läste jag om en annan tjuv som åkte fast.

ja klart som fan vi inte ska massa medborgargarden som springer runt och försöker skapa rättvisa

"20-åringen blev förtvivlad och visste inte vad han skulle göra. Han bestämde sig för att ringa till en polisman han tidigare haft kontakt med."

Mmm. när dom får skadestånd istället för straff så återfaller dom i brott...

MEN,,, dom gick fan över gränsen med pistolhot och rån tycker jag..

kan ju tillägga att dom 3 åkte dit för fyllekörning, olagligt anskaffande av alkohol lr nåt, narkotikabrott, + typ 10 grejer till. dessutom va dom dömda för grovt rån innan, så det va ju inga trevliga människor direkt, tyckte dom fick enormt korta straff om man tänker på hur många grejer dom åkte dit på

wINBLAD skrev:
2616998 SÅ JÄVLA RÄTT!!!:tummenupp

(var bara tvungen)
Precis! Borde vara dödsstraff! Fan vad sur jag blir...

Folk som tar lagen i egna händer borde bli landsförvisade eller åtminstone få några års fängelse så de lär sig!!! Sen att de ska puckla på tjuvarna visar ju bara vilken neandertalarhjärna de har där de inte kan förstå hur ett civiliserat samhälle fungerar. Nä, sånt folk är ju lika förstörda i huvudet som tjuvarna själva om inte mer!

(försöker skapa lite balans)

Det enda som är orättvist är att FEL personer blev dömda, men så är det ju i vårat överbyrokratiska land. Sno gärna andras saker och "tatta runt", men kör för helvete inte 30km för fort.

Last edited:
Migael skrev:
2617799 Det enda som är orättvist är att FEL personer blev dömda, men så är det ju i vårat överbyrokratiska land. Sno gärna andras saker och "tatta runt", men kör för helvete inte 30km för fort.

glöm inte miniblinkers o skylt med, det är farligt som satan

Slappa skrev:
2617405 Så vad ska man göra enligt dig som är sååå rätt då?
Låter du bara tjuvarna hålla på om du ser att dom försöker sno din hoj?
Du kanske tom ger dom nyckeln för enligt ditt sätt att se på saken så är det lika bra.

Fy fan säger ja!

Det handlar väl inte om att nån har försökt hindra en pågående stöld. Klart man har rätt att försvara sin egendom. Om jag skulle ingripa eller inte då, det beror ju liksom på. Är det fyra enorma biffar med järnrör så skulle dom nog få ta den. Men om jag kunde förhindra skulle jag naturligtvis göra det. Men nu är det ju inte det det handlar om. Dom har inte försökt hindra nån stöld, dom har sökt upp nån för att hämnas en stöld. Jag skulle också bli förbannad om nån snodde min hoj. Men, som jag redan sagt tidigare, så tycker jag inte det ska tillåtas att ta lagen i egna händer.
Jag har redan svarat på vad jag tycker att man ska göra, men om det nu var så svårt att förstå så kan jag väl göra det igen. Dom visste vilka som hade snott moppen. Då kunde dom bara ringt polisen och fått moppen tillbaka och tjuvarna dömda. Jag menar alltså inte att jag tycker att tjuvar ska komma undan obestraffade, jag menar man ska låta lagen sköta bestraffningen.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show