Ghostrider har en egen hemsida!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyteknik skrev:
Vilka ämnen är skit och vem ska avgöra det?

Jag tar mig för pannan när jag läser 85% av inläggen i trådar där deltagarna verkar tycka att ämnet är relevant och intressant.

Däremot tycker jag (lite överdrivet) att trådar som skapar polemik och som fordrar vässade argument är bra. Många (jag tror de oftast är yngre och inte vana att diskutera) verkar tycka att om man inte är överens så ska man så fort som möjligt byta samtalsämne; till något som är lätt att vara överens om. ”Om plugget och pop och bio såklart.”

Grejen är väl bara det att moralen och hur man tänker när man genomför ett projekt som GR redan ältats sönder i flera år. Här, på radio, i tidningar, 48 andra forum etc. 3 säsonger GR-tjafs har satt sina spår..
Här slutar det alltid med "moralkärring" eller "tokidioter", efter inlägg nummer 3 ungefär..
Sansad debatt och ändra ståndpunkt? Knappast, eftersom det som sagt aldrig finns argument för vansinneskörningar i trafiken, oavsett om de är filmade eller inte. Enda argumentet "för" är ju att det är kul, men det kan man ju som sagt bryta ner ganska enkelt.
På samma sätt bröt mitt ex ner mina argument för hur kul det är att köra hoj oavsett var det är, på bana eller i trafik, det är ändå livsfarligt och kostar alla pengar jag inte har, d.v.s det är idiotiskt det också.

twinner skrev:

Fenomenet GR verkar dela forumet i minst två delar. För de som tycker det är spännande med auktoritetstrots är han något av en förebild av patriarkaliska mått. För andra en destruktiv och manipulerande typ. Eftersom No1 regelbundet och oblygt puffar för GR och för att han att döma av hans inlägg verkar ha god insyn i produktionen av filmerna har han naturligt nog blivit måltavla för dem av oss som undrar hur projektet GR går att kombinera med något som liknar normal medmänsklig hänsyn. Man kan anlägga ett moppefuckoperspektiv på frågan och mena att det inte är någon annans ensak vad någon på forumet gör. Man kan också tänka sig att den som sticker ut hakan i ett kontroversiellt ämne får räkna med att bli träffad på densamma. No1 har valt att sticka huvudet i sanden (och popcornkartongen) och är såklart i sin fulla rätt att göra det. Men det hade varit betydligt modigare att ta bladet från munnen och rensa luften. PM-boxen är nytömd.

Minst tre delar, de finns de som jag också, som är kluven också. Ibland är jag gammal o förståndig o ibland är jag omogen o dumdristig.

Nyteknik skrev:
Fenomenet GR verkar dela forumet i minst två delar. För de som tycker det är spännande med auktoritetstrots är han något av en förebild av patriarkaliska mått. För andra en destruktiv och manipulerande typ. Eftersom No1 regelbundet och oblygt puffar för GR och för att han att döma av hans inlägg verkar ha god insyn i produktionen av filmerna har han naturligt nog blivit måltavla för dem av oss som undrar hur projektet GR går att kombinera med något som liknar normal medmänsklig hänsyn. Man kan anlägga ett moppefuckoperspektiv på frågan och mena att det inte är någon annans ensak vad någon på forumet gör. Man kan också tänka sig att den som sticker ut hakan i ett kontroversiellt ämne får räkna med att bli träffad på densamma. No1 har valt att sticka huvudet i sanden (och popcornkartongen) och är såklart i sin fulla rätt att göra det. Men det hade varit betydligt modigare att ta bladet från munnen och rensa luften. PM-boxen är nytömd.

Som jag har väntat på det svaret:) Tack.Kommer aldrig bli ett slut på dessa jävla trådar om GR med andra ord.Rent spontant så tycker jag att www.ghostridermovie.net (ELLER VIA PM)är rätta platsen för diskussioner av kvällens kaliber.Vet inte riktigt vart jag står,det enda jag vet är att detta skapar osämja på SH och överskuggar våra gemensamma intressen som är hojåkning.

Mackan*
E_>Ändrade lite.

Last edited:
Kan ni inte bara sluta pissa på varandra och skriva PM eller ringas:)så slipper det bli sånt här skit.

kom igen nu gubbar, mera skit, Swedie e inte hemma än, han har vart här o lä,mnat sina kåpor för lackering hos mig, så vi hinner skriva skit en stund till:)

No1 skrev:
Fråga:
Varför skulle jag överhuvud taget ta ett sådant dilemma över ett forum då det gäller mig och den person jag vill tala med och INTE hela SH!!??

:corn

No1...

Jag förstår hur du tänker och självklart ska man visa respekt för var och ens privata sfär. Man publicerar till exempel inte medlemmars privata personnamn på forumet eller ringer upp dem i deras hem mot deras vilja. Men GR är ett ämne som har diskuterats helt öppet på forumet. Också av dig. Så jag ser inte varför ämnet när det utsätts för kritik ska behandlas med sådan diskretion.

Ravetrancer skrev:
kom igen nu gubbar, mera skit, Swedie e inte hemma än, han har vart här o lä,mnat sina kåpor för lackering hos mig, så vi hinner skriva skit en stund till:)

Haha, mannen med koll :-)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back