Nyteknik skrev:Vilka ämnen är skit och vem ska avgöra det?
Jag tar mig för pannan när jag läser 85% av inläggen i trådar där deltagarna verkar tycka att ämnet är relevant och intressant.
Däremot tycker jag (lite överdrivet) att trådar som skapar polemik och som fordrar vässade argument är bra. Många (jag tror de oftast är yngre och inte vana att diskutera) verkar tycka att om man inte är överens så ska man så fort som möjligt byta samtalsämne; till något som är lätt att vara överens om. ”Om plugget och pop och bio såklart.”
Grejen är väl bara det att moralen och hur man tänker när man genomför ett projekt som GR redan ältats sönder i flera år. Här, på radio, i tidningar, 48 andra forum etc. 3 säsonger GR-tjafs har satt sina spår..
Här slutar det alltid med "moralkärring" eller "tokidioter", efter inlägg nummer 3 ungefär..
Sansad debatt och ändra ståndpunkt? Knappast, eftersom det som sagt aldrig finns argument för vansinneskörningar i trafiken, oavsett om de är filmade eller inte. Enda argumentet "för" är ju att det är kul, men det kan man ju som sagt bryta ner ganska enkelt.
På samma sätt bröt mitt ex ner mina argument för hur kul det är att köra hoj oavsett var det är, på bana eller i trafik, det är ändå livsfarligt och kostar alla pengar jag inte har, d.v.s det är idiotiskt det också.