Getty Images - kravbrev

Getty skickar även kravbrev till de som använder bilder som legat på siter som hävdat att de varit licensfria. i vissa fall har de även köpt upp bildsidor som ena året haft "licensfria" bilder och därefter gjort dem licenspliktiga. Sedan skickar man ut kravbrev till de som använder bilderna med argumentet att
"- Bilden var kanske licensfri när du skaffade den men nu har vi köpt den och nu skall du alltså betala licens för du är skyldig att kontinuerligt hålla reda på om bilden är licenspliktig eller inte!"

Än så länge har de sänkt priset 50%
Jag tog bort bilden och mailade dem, då sänkte de priset 30% när jag då efter att jag pratat med en advokat mailade dem med informationen om vad bilden kostar på deras sida och säger även att de tar 5 gånger mer i krav än vad bilden kostar så sänkte de totalt 50% sen har de dess utom ingen koll på att jag var företagare med momsnumner så de hade skickat med moms. (En tjänst som som kommer från ett bolag i england med irlänskt momsnummer :smasha) Vid första kontakten förlängde de förfallotiden ytterligare en vecka (utan att jag bad om det) nu har jag informerat dem om att underlaget inte är godkänt som fakturaunderlag och bett dem skicka en godkänd faktura till mig. Nu har de bett om mitt momsnummer. Men känner lite att det borde de ha koll på sedan tidigare.. Så vet inte om jag ska svara dem om det. Jag har fortfarande inte fått deras momsnummer.
Men ja de är jävligt hotande i sina mail. Känns väldigt olustigt.

Dom har nog problem med intäckterna med tanke på t.ex Istockphoto som säljer extremt billigt material, så dom försöker nog håva in pengar på alla sätt nu...lite som att en videobutik skulle jaga förseningsavgifter med blåslampa, medans deras före detta kunder kollar film på viaplay....:hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman