German Grand Prix, Sachsenring

Jag tippar topp 5! I torrt!

Lorenzo
rossi
Pedrosa
Stoner
Hayden

i 250cc omstarten nu så panik byter man från fullwet front till slicks.. ser ganska kul ut..

Trista obligatoriska pasini kraschen :näsblod

undra om stensmo fortsatte på intermidium fram ?

kul med bautista på pallen synd för Ayama..

Stensmo 19:e :tummenupp

Last edited:
Köpte abb på MotoGP.com...hyfsad bild, kostade runt 600 för hela säsongen...runt 60-70 för en enstaka racehelg

Mina "sanningar"...

1. Hayden måste få till det nu! Alltid kul när "underdogs" lyckas, han förtjänar fan ett schyst race nu!

2. Rossi e ju som vanligt bäst! Endast Stoner spöar honom (om han orkar racet ut...)

3.Lorenzo, Pederosa, Dovi kommer jaga som f-n

WHAT!? Reklamavbrott mitt i Rossis omkörning?!

live på pc:n gratis (Sopcast) ESPN med engelska kommentatorer och viktigaste av allt INGA REKLAMAVBROTT :D

Bra rejs synd att Stoner o Dani inte lyckas hålla tempo med Yamaha fyra i bredd sista kurvan skulle vart fint.. men bra o spännande var d allt ..:tummenupp

Nicky i intervju på ESPN mkt besviken på rejset idag men att helgen i stort varit en framgång..

Dovi måste valt tidernas däck nerköp ..

Last edited:
Lorenzo säger till DSF att han inte försökt allt för att komma förbi Rossi, visste inte att han var på sista varvet utan trodde det var ett kvar...

För dåligt bredband (telia sommarstuga :mad: ) hur går det ? Slut nu eller

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 41min 21.769 sec
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 41min 21.868 sec
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 41min 24.668 sec
4. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 41min 31.995 sec
5. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 41min 43.291 sec
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 41min 52.621 sec
7. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 41min 53.070 sec
8. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 41min 53.495 sec
9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 41min 54.634 sec
10. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 42min 5.695 sec
11. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 42min 19.144 sec
12. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 42min 22.308 sec
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 42min 25.414 sec
14. Mika Kallio FIN Pramac Racing 42min 25.924 sec
15. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 41min 22.338 sec

Jahaja...

Och: Synd att inte Chupa Chups hade koll på antalet varv.

Ganska bra race idag även om banans karaktär gör att det inte blir så många omkörningar som man hoppas på. Lorenzo har lite kvar att lära när det gäller att bromsa för Rossi är inte lätt att passera i inbromsningarna. Starkt kört av Pedrosa och det är synd att han varit så skadad för det hade varit kul med honom bättre med i sammandraget.

250 racet var bra men hade gärna fått vara lite fler varv för ännu bättre slutfight.

Grymt impnerande av Simon i 125. Helt överlägsen hela helgen mer eller mindre.

Jockes sladd för att undvika att köra på de som kraschat i första kurvan med efterföljande crosskörnign var snyggt. Syns bra på highlightsen på www.motogp.com

Undrar vad som hände med Kallio han låg väl typ 7a som bäst rätt länge :va

Alexander Kristiansson körde in som åtta i Red Bull Rookies Cup. Sturla kraschade tyvärr men leder fortfarande med 22 poäng medan Alexander halkade ner en plats till åtta i sammandraget.

Undrar vad som hände med Kallio han låg väl typ 7a som bäst rätt länge :va
Verkade drabbas av samma problem som Dovizioso.

Mika Kallio - 14th
“Everyone saw what our potential was at this circuit. In every session, including this morning warm up, we remained in the first ten and this was our very lowest aim this afternoon. In the race we started well, but after only five laps I felt something wasn’t working properly on the front of the bike: the tyre suddenly deteriorated. I could have easily finished in sixth or seventh position, but bad luck hit us. I tried everything possible to stay with the riders near me, but after ten laps the situation got even worse. I hope that better luck will be on our side next Sunday at Donington.”

Last edited:
Trångt var det in i första kurvan.. :näsblod
vlcsnap-383082.png

Ok trist! Har en känsla av att det kommer gå bra för den grabben! typ topp fem nästa år eller så :)

Mika Kallio - 14th
“Everyone saw what our potential was at this circuit. In every session, including this morning warm up, we remained in the first ten and this was our very lowest aim this afternoon. In the race we started well, but after only five laps I felt something wasn’t working properly on the front of the bike: the tyre suddenly deteriorated. I could have easily finished in sixth or seventh position, but bad luck hit us. I tried everything possible to stay with the riders near me, but after ten laps the situation got even worse. I hope that better luck will be on our side next Sunday at Donington.”[/QUOTE]

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP