Jag bor i Umeå. Här ligger det (oftast) snö i 6 månader om året, och det är direkt körbart i ungefär 4 månader. Resten av tiden vilar hojen i mina föräldrars garage 50 mil härifrån. Däremot, om man bor i Skåne, så gissar jag att om man inte är gjord av socker så kan man nog köra hoj under 10 månader om året. Detta är något som inte speglas överhuvudtaget i respektive premier.
Varför inbillar sig dom allra flesta försäkringsbolagen att man vill betala en helårspremie på något som man inte kan bruka större delen av året? Jag hittar bara Länsförsäkringar och Folksam som har möjlighet att ställa av.
Snott från Trygghansas hemsida:
"Med vår MC-försäkring slipper du ställa av och på din hoj. Det är ju trots allt nästan en mänsklig rättighet att kunna ta en tur en brittsommardag om lusten faller på."
Tack så mycket! Ni är alltför snälla!
Livet är orättvist?
Varför inbillar sig dom allra flesta försäkringsbolagen att man vill betala en helårspremie på något som man inte kan bruka större delen av året? Jag hittar bara Länsförsäkringar och Folksam som har möjlighet att ställa av.
Snott från Trygghansas hemsida:
"Med vår MC-försäkring slipper du ställa av och på din hoj. Det är ju trots allt nästan en mänsklig rättighet att kunna ta en tur en brittsommardag om lusten faller på."

Livet är orättvist?