Hej.
Hade problem med hojen som dog efter 12 mils körning. Inte ett liv efter den dött, inte ens neutral lampan lös.
Fick hem den och laddade batteriet under natten, då gick det att köra 10-15 mil igen, sedan samma fel!
Mätte sedan när jag startade hojen. då hade jag 12,5 Volt på tomgång och vid 4000 rpm.
Körde 3 mil och mätte igen, samma resultat. körde 5 mil till och mätte upp samma.
Så jag har nu plockat ut lindningen från generatorn och mätt resistansen i den. har runt 30 Ohm mellan alla tre lindningar. Finns det något mer jag kan kolla innan jag köper nya grejer?
MVH: Putte
Hade problem med hojen som dog efter 12 mils körning. Inte ett liv efter den dött, inte ens neutral lampan lös.
Fick hem den och laddade batteriet under natten, då gick det att köra 10-15 mil igen, sedan samma fel!
Mätte sedan när jag startade hojen. då hade jag 12,5 Volt på tomgång och vid 4000 rpm.
Körde 3 mil och mätte igen, samma resultat. körde 5 mil till och mätte upp samma.
Så jag har nu plockat ut lindningen från generatorn och mätt resistansen i den. har runt 30 Ohm mellan alla tre lindningar. Finns det något mer jag kan kolla innan jag köper nya grejer?
MVH: Putte