Har lite funderingar på de här.
Jag hade själv riktiga problem med att få ordentlig bromsverkan på min hoj förra säsongen.
"Ung&dum" som man va(ä)r gick jag på den stora kakan med en gång och skruvade isär allt. Och då menar jag riktigt isär

(Se bild nedan.)
Ja, de är en del av den gamla bromsvätskan du ser i bunken. Inte undra på att bromsarna sög
Putsade upp allt skinande blankt. Blåste ur alla kanaler och slangar med luft. De bara rann äcklig, brun klägg ur sakerna
Monterade så ihop pryttlarna.
Använde inget fett eller nånting nånstans utan blötte bara ner o-ringar, packboxar och kolvar med ny bromsvätska för att få allt på plats lätt och smidigt.
Jag kanske inte måste poängtera att jag tryckte in kolvarna i botten vid montering men jag gör de ändå för att vara övertydlig. Gjorde du de när du hade isär?
Hur som helst. Sen kom avgrundsproblemet som jag fipplade med i månader.
Avluftning efter avluftning gick och de blev väl yttepyttelite bättre för varje gång men långt ifrån tillfredsställande.
Jag köpte bromsavluftare från Biltema och jag vettifan allt. Den sög för övrigt.
Beslut togs och jag åkte till en hydraulfirma och införskaffade mig stålomspunnet.
Nu jävlar skulle man få bromsverkan. Men nää.
Padsen tog efter halva slaglängden på bromsgreppet och max bromsbett med 1cm kvar till handtaget.
Detta vid kalla bromsar inne i verkstan då. Prestandan ökade något med lite värme i systemet men vagt.
Spånade på det hela nu i vinter och kom fram till att bromsvätskeväxeln var jordens luftförråd.
Satt horisontellt monterad undertill på ramen. (Se bild nedan.)
Ett nytt beslut togs och jag åkte till samma hydraulfirma och lät tillverka ett par långa slangar, istället för tre korta, och monterade på schabraket. (Se bild nedan.)
Vad som hände? Jo
pang sa de så hade man bromsverkan som inte går av för hackor
Jag säger inte att de är till 100% så för dig men nåt så fjuttigt som luft kan ställa till med en jävla massa.
Tipset så:
Skruva isär allt. Allt. Rengör allt. (Vilket de verkar som du redan har gjort fem(ton) gånger men en gång till får de nog bli

)
Skippa de där fettet. Använd bromsvätska som halkalätt-medel vid montering.
När du luftade: Fick du nåt gensvar i handtaget?
De är mer tekniken än tiden de går åt att lufta som ger resultat. De är i alla fall en sak jag lärt mig med mina ok som har dubbla luftningsnipplar
Skillnaden mellan noll bromsverkan och helstumt handtag är hårfin.
De räcker med ett ända luftningsvrid till på nippeln så har man gensvar i handtaget direkt.
Nåväl. Hoppas de gav någon form av ljus i tunneln.
/