Gelleråsen

Bra kvalitet på filmen. Såg jävligt snabbt ut klockade ett varv c.a 1.12.xx. Vad kör du för däck slicks? Mitt snabbaste på Åsen är 1.21.0. med en standard 929:a med Metzeler M3 or. Inte dom bästa däcken för banåkning släppte i var och varannan kurva bak men aldrig fram. Schyst klipp.

Så fort körde jag också i söndags, steg 2..... :näsblod:rolleyes: ;)

EDIT: Vackert kört!

E du säker på att tiden stämmer:mad: DE e tungt nu. Btw grattis till pers:tummenupp

Bra kvalitet på filmen. Såg jävligt snabbt ut klockade ett varv c.a 1.12.xx. Vad kör du för däck slicks? Mitt snabbaste på Åsen är 1.21.0. med en standard 929:a med Metzeler M3 or. Inte dom bästa däcken för banåkning släppte i var och varannan kurva bak men aldrig fram. Schyst klipp.

Kameran är en pov 1.5 finns på sporscam.se
Störningarna som finns beror på att jag slarvade med att dra åt skruven som håller kabeln till linsen..
Snabbaste varvet med laptimer 1.11.99
Kör på Michelin power one competion B bak och A fram som redan gått ca 6 kursdagar innan i snabb grupp.. Köpt från hojdäck.se

Hojen är en helt standard KTM RC10 edition. Mycket lik en gsxr 1000 -06

M3 är fina däck och funkar riktigt bra för banåkning. Har man bara koll på fjädring, lufttryck och en mjuk gashand så finns det gott om fäste även i dem.

1.21 är en bra tid. Inte allt för många som kör så fort.

E du säker på att tiden stämmer:mad: DE e tungt nu. Btw grattis till pers:tummenupp

Nån jävel kan ju flyttat på sändaren ;)
Men nu vet du ju vad du ska slå för att kvala före mig till r1000 nästa år...:krama

Last edited:
Nån jävel kan ju flyttat på sändaren ;)
Men nu vet du ju vad du ska slå för att kvala före mig till r1000 nästa år...:krama[/QUOTE]

Fan de blir en dyr vinter, e ju "tvungen" å dra till spanien å träna nu:gnissla

Körde 4st 1,11,7 med super duken sist vi var där :7peta
Glöm inte att betala mig innan alla pengar går till spanien :tummenupp[/QUOTE]

Strö salt i min glädjebägare bara.. Fast du hade nog fina däck.. ;)
Har inte glömt det..
Fast det blir inget Spanien för min del. Finns varken ekonomi eller tid för det.

Körde 4st 1,11,7 med super duken sist vi var där :7peta
Glöm inte att betala mig innan alla pengar går till spanien :tummenupp

Strö salt i min glädjebägare bara.. Fast du hade nog fina däck.. ;)
Har inte glömt det..
Fast det blir inget Spanien för min del. Finns varken ekonomi eller tid för det.[/QUOTE]

Har alltid fina däck men 108bhk o 210kg hoj att släpa runt :D
tänk på mig den 25te :gnissla

Snygg körning Ezzo, lugnt och fint och avstressat. Men du hade en halv sekund till om du hade hållit i liiiite till på långrakan innan bromsningen:)

Snygg körning Ezzo, lugnt och fint och avstressat. Men du hade en halv sekund till om du hade hållit i liiiite till på långrakan innan bromsningen:)

Vet att jag fegbromsar... jobbar på det...
Men det går ju så läskigt fort.. och så lite asfalt kvar.... Känns det som iaf...

Vet att jag fegbromsar... jobbar på det...
Men det går ju så läskigt fort.. och så lite asfalt kvar.... Känns det som iaf...

Äsch, det var ju hur lugnt som helst. Tänk "Filip Backlund" så blir det bra:tummenupp

Tjusig tjörning!:tummenupp Gick väl lite snabbare än vad vi i Steg 2 - Medel presterade i söndags INNAN lunch...:D Det där blir en fin film att sitta och känna kurvorna på GÅsen med i vinter!:Bugar

Vill också kunna tjöra sådär fort :mad:

(det kändes som att det gick så fort i steg2 mellangruppen men man får ju tyvärr inga varvtider,laptimer var inte uppfunnen när min hoj tillverkades så jag kan inte ordna nån egen tid heller....)

Vill också kunna tjöra sådär fort :mad:

(det kändes som att det gick så fort i steg2 mellangruppen men man får ju tyvärr inga varvtider,laptimer var inte uppfunnen när min hoj tillverkades så jag kan inte ordna nån egen tid heller....)

Går att sätta laptimer på vilken hoj om helst :tummenupp

Najs!

Gött! - Det tempot förväntar jag mig i nästa Steg 4!:hoppa
(Kanske 3 passet eller så.....:Bugar)

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back