Gelleråsen - Tröskurvan byggs om

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Saxat ur KMF medlemsbrev:

Vi kommer att satsa precis lika mycket även 2005! På Karlskoga Motorstadion sker dock lite förändringar. Motorstadion jobbar parallellt med olika projekt. För att få banan godkänd för Internationell banracing och EM roadracing byggs tröskurvan om. Arbetet har påbörjats och kommer slutföras under vintern 2005 - våren 2006. Det blir tak på posteringarna som just nu saknar det, någon post kommer också att flyttas.
 
Då bli rman ju nyfiken på hur den byggs om. Lär väl vara en bättre avåkningszon som är målet. Coolt om EM kommer dit!
 
"Byggs om"? Jag hade kontakt med Tony Jacobsson i går och han skrev att man troligen skulle lägga ny asfalt på vissa ställen. Men inget om att bygga om någon del av banan. Jag gissar att det är avåkningszonen som ska förbättras.
 
Nyteknik skrev:
"Byggs om"? Jag hade kontakt med Tony Jacobsson i går och han skrev att man troligen skulle lägga ny asfalt på vissa ställen. Men inget om att bygga om någon del av banan. Jag gissar att det är avåkningszonen som ska förbättras.
Sannolikt, ja. Frågan är hur; ravinen och bäcken ligger där de ligger.
 
En ravin kan man fylla igen och en bäck kan man leda om. Det kostar väl en del iofs. Ny Asfalt i Trösen skulle inte skada dock.
 
oscar skrev:
Man bygger ett stort plank så att man inte kommer så långt! :D

EM-rr låter kul! :)
Prexis så kan man köra som i en tunna, en ny velodrom :yoparty
 
Nyteknik skrev:
"Byggs om"? Jag hade kontakt med Tony Jacobsson i går och han skrev att man troligen skulle lägga ny asfalt på vissa ställen. Men inget om att bygga om någon del av banan. Jag gissar att det är avåkningszonen som ska förbättras.
Till 2006 ska tröskurvan "tidigareläggas" 50 m, för att åstadkomma en större avåkningszon (för att bli godkända för EM-Roadracing), enligt en intervju med Tony Jacobsson i Nya Wermlandstidningen 2004-12-09.
 
valmers skrev:
Till 2006 ska tröskurvan "tidigareläggas" 50 m, för att åstadkomma en större avåkningszon (för att bli godkända för EM-Roadracing), enligt en intervju med Tony Jacobsson i Nya Wermlandstidningen 2004-12-09.

Nej! Rakan var ju redan kort... Vad händer med esset? Måste ju bli en mikroraka innan den om de ska "flytta upp" Tröskurvan.. Finns det någon skiss på den tänkta dragningen?

/JPS
 
Jörgen Player Special skrev:
Nej! Rakan var ju redan kort... Vad händer med esset? Måste ju bli en mikroraka innan den om de ska "flytta upp" Tröskurvan.. Finns det någon skiss på den tänkta dragningen?

/JPS
Nej, jag har ingen mer info. Mejla Tony!
 
Jörgen Player Special skrev:
Nej! Rakan var ju redan kort... Vad händer med esset? Måste ju bli en mikroraka innan den om de ska "flytta upp" Tröskurvan.. Finns det någon skiss på den tänkta dragningen?

/JPS
Håller med om att det inte låter som en förbättring av själva banan. Rakan borde vara längre. Och man borde bygga om Ejes helt. Annars är Gelleråsen en kanonbana, tycker jag.
 
Gjorde bara en snabb ändring av Trösen, kan hålla med om att de vore bättre o göra om Ejes istället!
//D
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    38.7 KB · Visningar: 367
Nyteknik skrev:
Håller med om att det inte låter som en förbättring av själva banan. Rakan borde vara längre. Och man borde bygga om Ejes helt. Annars är Gelleråsen en kanonbana, tycker jag.
Jo, men gå och glutta på terrängen bakom bollhavet vid trösen vid tillfälle; inte lätt att bygga ut där.
 
Nyteknik skrev:
Håller med om att det inte låter som en förbättring av själva banan. Rakan borde vara längre. Och man borde bygga om Ejes helt. Annars är Gelleråsen en kanonbana, tycker jag.

Det är inga fel på Ejes kurva, där är ju skitkul! bara sticka in framdäcket, vräka ner cykeln, skrapa allt som går och hoppas att det håller..

JPS
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top