Gelleråsen 29-30 juni med www.banåkning.nu

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Gelleråsen 29-30 Juni med www.banåkning.nu

Hej Alla

Vi hälsar alla som bokat sig till våran körning på Gelleråsen hjärtligt välkomna.

Några hålltider för bandagarna:

Besiktning och inskrivning vid Domartornet längst bort i depån från
07.45-08.30

Förarmöte vid Domartornet
08.30-08.45

Vi kör från 09.00-18:00 i 20 min pass och börjar med medelgruppen, snabb och race
Lunch finns vid banan att köpa och ni äter när ni är hungriga, vi bryter ej för lunch.

Glöm ej att ta med erat KVITTO på att ni har betalat och PDF med våra regler
påskriven.
Tips: Ta med hojen till Domartornet så går inskrivningen fort.

Alla hojar kommer att besiktigas. Kolla så att era däck och bromsar är i bra skick samt att ingen vätska läcker från hojen.

Alla som vill ha el till sina däcksvärmare etc kommer att få betala 120:-

Frukost finns att köpa på tisdag fr. 07:30 vid PitStop Cafe
Vi har som vanligt Taco-buffe på måndagkväll 19.00 vid PitStop Cafe
Anmälan för detta tar vi vid banan.

Med vänlig hälsning
www.banåkning.nu

Finns det platser kvar (Lic)? Vad kostar det isf?

Nu har jag bytt kåpor och lastat hojen. Kommer åka vid 09-10 någon gång och beräknar att vara där vid ca 14:00, om ni ser en Skoda Octavia RS och en honda med repiga kåpor med en förvirrad svegare bredvid så kan ni ju hojta till.
Tror jag och sambom vill ha tacobuffé, om vi inte ska grilla utanför stugan då, lär ju vara grillväder om det fortsätter så här ;).
Neh, kika på en film och sedan sova så ses vi på måndag, eller imorgon kväll om ni som jag kommer bo på banan.

Phuw då har man lastat klart..
Glömde bakfälgen hos däckfirman så fick ringa ut en kille extra för att hämta den under kvällen...
Glömde att jag inte monterat kåpor, framgaffel och lite andra småviktiga detaljer...

Nåja får ändå sova 5h innan det är avfärd, ses imorrnkväll på banan!

5 timmar? Lyx. :D Blir 2½ timmes sömn(slutar snart jobba) och sen 100mil. Enkel väg. Räknar med att komma ifall Xyron senast i Ume :hihi.

Vädret ser lovande ut för lite grillning ikväll :P Kanske blir någon folköl och en köttbit då ;) Men ni är väl redan ute på vägen och harvar ;)

Hola! (Anpassar till klimatet)
O tack för ett bra arrangemang!, kul som fan, o trevligt folk överallt.
Ni från Borlänge, hoppas Ni tog Er hem utan soppatorsk och/eller böter, samma till Micke från Charlottenberg, och Du, lägg upp filmen!
Lärde mig en hel del denna repa, speciellt om däcktryck o däckval..., tack till raceputtarna som hjälpte en vilsen.
All in all, ett par lyckade dagar, trodde aldrig jag skulle behöva köpa nya knäpuckar.
Just nu smakar en immig pilz jävligt bra.
Peace&Out

Last edited:
Nyss hemkommen, stannade till hos svärmor som är sjuksköterska på vägen, hon petade lite på mina revben och kanstaterade att det sviktade, blir röntgen imorgon så jag får det på papper och kan få lite roliga piller utskrivna. Sambon trodde hon hade ett citadon piller liggandes, blir till att ta det sedan för just nu kan jag knappt prata för att det gör så ont.

Förutom det hade jag skitkul! Jag hade ett mål, under 1.25 och jag hamnade på 1.23-någonting så det var ju kul. Jag hade velat komma ner under 1.20, men det blir väl nästa repa, när jag fått ihop hojen, med racekåpor och däck :P

Tack för en trevlig början på en fin vecka, vi ses fler gånger!

//Hinkas

Pratade nyss med sjukhuset, så länge jag kan andas vill dom inte ha något att göra med mina revben... När det började göra alldeles för ont skulle jag ringa så jag fick lite smärtstillande, det gör ju sjukt ont men än vill jag inte skrika rakt ut och lägga mig ner och gråta, så det är väl bara att bita ihop och börja kolla vad man ska handla för grejer.

Då var man hemma och fått sova en liten blund..
Vi var iaf hemma vid 08.30 imorse :näsblod

Tack till alla som var med och körde, riktigt kul och mycket trevligt folk som vanligt!

Trist på kraschen hinkas men du vet att det finns bara två typer av mc åkare. De som har kraschat och de som kommer att krascha :tummenupp

Trist på kraschen hinkas men du vet att det finns bara två typer av mc åkare. De som har kraschat och de som kommer att krascha :tummenupp

Hehe, precis, nu har jag testat både på gata och på bana, men som sagt, jag kommer igen och då ska jag under 1.20 :tummenupp.
Revbenet som gick är nog samma som jag gjorde illa när jag vurpade på gata, vet vad man har att se fram emot de nästkommande veckorna.
Ska be kusin kolla vad som behövs för att rätta till luftkanal och allt fram i, sedan blir det race-kåpor och bättre däck. Ska knäppa kort på framdäcket sedan får ni kika om det kan vara så att det överhettades, men det varnade aldrig eller något så kanske var skräp i ytterkanten som gjorde det... Oförberätt var det IAF, jag hann IAF tänka: Jaha, så då vurpade jag ändå, jag som inte hade tänkt göra det, undra vad sambon säger nu då när hon sitter på läktaren och kollar på mig, kommer hon säkert bli sur för att jag repat hojen.
Det var många tankar som hann pasera ;)

EDIT: Lägger upp en bild på hur min häl såg ut måndag kväll, skönt med nya boots, det var inte alls roligt att växla på tisdagen dock...

Bifogat

• IMG_4087.JPG
    IMG_4087.JPG
    84.8 KB · Visningar: 45
Last edited:
Då var man hemma och fått sova en liten blund..
Vi var iaf hemma vid 08.30 imorse :näsblod

Tack till alla som var med och körde, riktigt kul och mycket trevligt folk som vanligt!

Jag kom just hem från sjukhuset jag med, men mig är det då ingen som tycker synd om....

Jag kom just hem från sjukhuset jag med, men mig är det då ingen som tycker synd om....

Missade jag din vurpa? Hur såg din ut och när vurpade du? Vad hände med dig eftersom du fick in på sjukan?
Mig ville dom inte veta av på sjukan :va Dom sade: När du inte längre kan andas så kan du ringa.

Taskig kropp för att du börjar närma dig pension eller vurpat på bana?

Missade jag din vurpa? Hur såg din ut och när vurpade du? Vad hände med dig eftersom du fick in på sjukan?
Mig ville dom inte veta av på sjukan :va Dom sade: När du inte längre kan andas så kan du ringa.
Nä han var inte och körde på gelleråsen nu...

Härlig sjukvård vi har, lätt att ringa när man inte kan andas :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP