Gelleråsen 29-30 juni med www.banåkning.nu

Jag måste fan fråga...
Ni som åkte i "Race grupp", vad använder Ni för däck?, Ni måste fan ha sjuk tilltro till fästet, helt jävla otroligt, man blir ju för fan rädd av att bara sitta på läktarn o kolla.
Ta det som en komplimang.

Jag måste fan fråga...
Ni som åkte i "Race grupp", vad använder Ni för däck?, Ni måste fan ha sjuk tilltro till fästet, helt jävla otroligt, man blir ju för fan rädd av att bara sitta på läktarn o kolla.
Ta det som en komplimang.

De flesta kör väl på slicks av olika slag.
Jag kommer nog prova Micheline Power One Competition nästa gång. Polarn körde på det och han höll 1.18 tider utan släpp. Går säkert att köra mycket snabbare än så med dom också.

De flesta kör väl på slicks av olika slag.
Jag kommer nog prova Micheline Power One Competition nästa gång. Polarn körde på det och han höll 1.18 tider utan släpp. Går säkert att köra mycket snabbare än så med dom också.

Ok.
Tappade lite tilltro till Diablo Corsa, tills det visade sig att jag hade 3.5bar+ bak, o 3 bar fram, inte undra på att det driftade lite i depåkurvan...
Sen ser man Er som kör race, o då kan man inte skylla på däcken :gnissla
Men men, på med nytt fram så skall jag försöka igen.
Vore kul o få lite hjälp/feedback av nån raceputte så man kanske kan bli lite bättre...
:)

Ok.
Tappade lite tilltro till Diablo Corsa, tills det visade sig att jag hade 3.5bar+ bak, o 3 bar fram, inte undra på att det driftade lite i depåkurvan...
Vore kul o få lite hjälp/feedback av nån raceputte så man kanske kan bli lite bättre...

Jag körde i medel på Dunlop Qualifer, svarta CBR'en som gick ikull i esset på tisdagen. Mina däck hade nog klarat ett par sekunder till.
Kollade faktiskt aldrig mitt däcktryck, tyckte dom slet så fint och driftade ingenting alls så det var bara att köra :tummenupp

Jag körde i medel på Dunlop Qualifer, svarta CBR'en som gick ikull i esset på tisdagen. Mina däck hade nog klarat ett par sekunder till.
Kollade faktiskt aldrig mitt däcktryck, tyckte dom slet så fint och driftade ingenting alls så det var bara att köra :tummenupp

Hoppas Du repar Dig snart...
Körde själv i medel, men hamnade bara utanför en gång, dock utan vurp.

Hoppas Du repar Dig snart...
Körde själv i medel, men hamnade bara utanför en gång, dock utan vurp.

Jadå, det är nog inte så farligt. Mindre ont nu efter denna vurpa än förra. Detta är ju ändå så man står ut med, förutom i natt när jag vaknade på vänster sida av att det gjorde fruktansvärt ont :tungan.

Ok.

Tjenare där!
Jag kör själv som instruktör åt banåkning.nu och vill du ha hjälp under våra körningar så tveka inte på att komma och säga till.
Det var jag som snurrade runt på en tigerrandig yamaha r1 :)
Vill du ha tips,trix eller bara hjälp med något så är det bara att fråga! Vi finns där för eran skull.

Alla vi som kör åt banåkning.nu kör på bridgestone bt003 pro iår, och dessa däck fungerar klockrent. De går att köra riktigt fort med och har dessutom riktigt bra livslängd :tummenupp

Om någon är intresserad så ligger det bilder från körningen på http://www.endurosport.se/

Riktigt fina bilder, men ingen bild på en tigerrandig r1a? :näsblod

Last edited:
Tjenare där!
Jag kör själv som instruktör åt banåkning.nu och vill du ha hjälp under våra körningar så tveka inte på att komma och säga till.
Det var jag som snurrade runt på en tigerrandig yamaha r1 :)
Vill du ha tips,trix eller bara hjälp med något så är det bara att fråga! Vi finns där för eran skull.

Alla vi som kör åt banåkning.nu kör på bridgestone bt003 pro iår, och dessa däck fungerar klockrent. De går att köra riktigt fort med och har dessutom riktigt bra livslängd :tummenupp

Riktigt fina bilder, men ingen bild på en tigerrandig r1a? :näsblod

Låter kanon, nästa gång skall jag be om hjälp, absolut!, det är ju lätt att man fastnar i sin körteknik utan feedback!.

Vad gäller bilderna skall jag höra med fotografen om det inte finns nån tigerrandig R1. :tummenupp

Vi på www banåkning tackar alla för två super dagar. Visst var det varmt men hellre det är regn och minusgrader. Flytet i alla grupperna var enormt bra. Det märks verkligen att vi har små grupper....vad tycker ni? är det inte skönt att slippa all kö körning + att det finns MYCKET plats på banan och att slippa alla incidenter vid omkörningar etc. Vi vill berömma alla er att ni tog så stor hänsyn på banan och visade respekt mot era polare som körde i eran grupp.:Bugar. :Bugar

Många vill prata, däck och tryck, hör av er till oss innan chansar på banan vi
har ganska bra koll på detta, men bäst är vi ju på Bridgestone sortiment....

Vi på www.banåkning.nu hoppas att vi övertygat er om att vårat koncept är det ni deltagare vill ha, men vi tar gärna konstruktiv kritik, vi vill bli bättre.

MVH
www.banåkning.nu

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...