Klockrent för mina Sportsmart 2 också.
(Men säg inget till Ulvhamne, han blir så kinkig då...)
Äsch då, jag får köra med regndäck frma och slick back så blir det ju bra.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klockrent för mina Sportsmart 2 också.
(Men säg inget till Ulvhamne, han blir så kinkig då...)
En stilla undran.
Det finns starka frågetecken med att blanda steg 4 och 6 bortsett från instruktörer. Eftersom hela avtalet med fösäkringsbolagen bygger på att deltagarna sysslar med trafikövningar på steg 1-4. Att då deltagare ''byter verksamhet'' under samma kurshelg skapar många frågor kring syftet med verksamheten. Jag tror att många har svårt att förstå att på lördagen race tränar vi och på söndagen trafikövar vi på samma bana.
Jag tror att vi måste ha tydliga riktlinjer kring gränsdragningen mellan race övningar och trafikövningar eftersom fb redan börjat ifrågasätta delar av sporthojskursena steg 1-4. Upplägget med att deltaga i steg 4 och samtidigt stå på startlistan till rr sm gör det inte speciellt trovärdigt att syftet bara är ''trafikövning''
Jag menade att deltagare blandar deltagande i steg 4 och steg 6 inom samma helg eller kör steg 4 samtidigt som man står startlistan till rr sm. Bortsett från instruktörer
En stilla undran.
Det finns starka frågetecken med att blanda steg 4 och 6 bortsett från instruktörer. Eftersom hela avtalet med fösäkringsbolagen bygger på att deltagarna sysslar med trafikövningar på steg 1-4. Att då deltagare ''byter verksamhet'' under samma kurshelg skapar många frågor kring syftet med verksamheten. Jag tror många har svårt att förstå att på lördagen race tränar vi och på söndagen trafikövar vi på samma bana.
Jag tror att vi måste ha tydliga riktlinjer kring gränsdragningen mellan race övningar och trafikövningar eftersom fb redan börjat ifrågasätta delar av sporthojskursena steg 1-4. Upplägget med att deltaga i steg 4 och samtidigt stå på startlistan till rr sm gör det inte speciellt trovärdigt att syftet bara är ''trafikövning''
Jag menade att deltagare blandar deltagande i steg 4 och steg 6 inom samma helg eller kör steg 4 samtidigt som man står startlistan till rr sm. Bortsett från instruktörer
Trots all nederbörd hittade jag riktigt bra körning på banan och skön stämning i depån. Jävla tur att jag började trejla i år, tycker riktigt synd om er som var tvungen att köra hoj hem... det var mycket varmare och skönare i bil! Snudd på magisk känsla att glida hemåt genom regn och dimma med BATHORY Twilight of the Gods på hög volym...
Detta var ju riktigt kul. Gav mersmak! Men inser samtidigt att jag kör ju som en kass kratta, i slutet var det bara kratta, så det är ju en förbättring om inte annat. Så några fler gånger så kanske jag kan lägga krattan på hyllan och montera bort stödhjulen på hojen...
Gårdagens insikt, att köra hoj och spänna sig samtidigt, ingen bra idé. Dagens insikt, jag börjar bli gammal.... Dessutom finns det numer en z750 till salu...
Woho första gången jag gör rätt val! Tråkigt för dig dock att det regnade på söndagen också...Instämmer! Trots två blöta dagar o lite hojproblem på kuppen återvänder jag hem med ett stort leende!
Atmosfären, att få träffa alla gamla och nya hojvänner, få nya tips från engagerade instruktörer gör att det alltid är värt att åka på bandagar, oavsett väder
Tack för denna gång SMC![]()
... Dessutom finns det numer en z750 till salu...
-kanske insiders vet svaret men utanförstående blir nyfiken; varför (just nu)?
(Pga köp av en riktig SH?)
"byt inte bank - öppna ett konto till"![]()
Det var ju roligare att köra på bana än att köra på gata... Tänkte hinna med upp till steg 4 denna säsong och sen se om jag vill vara med i någon annan grupp än den lugna efter det... Känns som att ju mer koll jag får på hojen desto fortare kan jag ju köra också, men igår kändes den lugna gruppen väldigt lagom... Fast kul att se de snabbare grupperna och inse att det går att lägga ner betydligt mer, det går att köra på en hel del och sen när man själv märker att bara man gör rätt så blir det betydligt enklare.
Är fast!![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT