Gelleråsen 28+29 juni

Är det någon som vet om man kan åka med en gathoj på steg 6, förutom att man plockar bort speglarna, tejpar lyktorna, (det funkade i licens kursen nämligen) :va

Är det någon som vet om man kan åka med en gathoj på steg 6, förutom att man plockar bort speglarna, tejpar lyktorna, (det funkade i licens kursen nämligen) :va

Tror det, har iaf varit folk som gjort det. Du måste plocka bort regskylten med.

Det går ypperligt, körde steg 5 och 6 förrförra helgen med min z1000. Svart eltejp edition!

Det går ypperligt, körde steg 5 och 6 förrförra helgen med min z1000. Svart eltejp edition!

joo jag tog licens på gelleråsen den 6/6 och förstod det var ¨ok¨ att åka med gathoj, bara man tejpade alla lyktor och plockade bort reg skylten, frågan är om det gäller fortfarande i en sk vanlig steg 6 dag
:confused:

joo jag tog licens på gelleråsen den 6/6 och förstod det var ¨ok¨ att åka med gathoj, bara man tejpade alla lyktor och plockade bort reg skylten, frågan är om det gäller fortfarande i en sk vanlig steg 6 dag

Så har jag uppfattat det, att du ska kunna köra med din gathoj på SMC steg 6.

Last edited:
Så har jag uppfattat det, att du ska kunna köra med din gathoj på SMC steg 6.

Även om SMC Sport tillåter det, så är det nog inte dumt av säkerhetsskäl att naja också. Kostar inte mycket, färdigborrade bultar finns att köpa. Dessutom kanske ta bort skjutspinnar och andra "utskjutande" delar på hojen då man ju kommer närmare varandra vid omkörningar än på "vanliga bandagar"..
Hur man gör går man ju igenom på licenskursen :-)
Bara min åsikt..

Jag tror nog att det är okej, men tänk på att hojen är helt oförsäkrad så lägger du den gör det ont i plånbok och hjärta.
Och ska du fortsätta köra steg 6 och bli snabbare kommer du krascha, eller bli torpederad, förr eller senare. Då är det trevligare att ha en banhoj som dels är billigare än gathojen, plus att det kan vara trevligt att ha gathojen att köra på om man klarar sig utan skador vid krasch under tiden banhojen står och väntar på delar. ;)

Jag väntar idag på alla ebay leveranser och mitt kåpsett, får nog dessvärre inte allt klart till den 28 men hade bara funderingen OM det gick att köra med tejpade lyktor, bortplockad regskylt etc, självklart så ska jag göra allt annat som jag kan som ex naja.

Jag kommer den 29:e. Sover över på Folkhögskolans vandrarhem. Fan vad kul det ska bli! :banana

Anmäld till Steg 6 28/6. :crash
Funderar starkt på att klämma Steg 4 29/6 också... :dummer

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma