Gelleråsen 24/8. Plats finnes i buss från Sthlm.

Gelleråsen 24/8

Jag vill tacka alla för omtanken och all hjälp när jag klota. Arangemanget var välorganiserat och med trevliga och bra föråkare som vanligt. Jag mår bra frånsett ett kvaddat nyckelben, huvudvärk och några "kebab" fingrar. Allt läker dock och jag känner mig reda på bättringsvägen. Jag vart lite nockad och skulle gärna vilja ha upplysning om vad som hände.
Mina egna funderingar är framhjulssläpp eller eventuellt tvungen att bromsa i kurva pga högre kurvhastighet vid ledkörning. Skulle bli mycket tacksam för info. Ännu en gång, tack alla för hjälpen :tummenupp Peter/999 :confused:

Last edited:
Hej Peter.

Kul att se dig skriva här. Då vet vi andra att du är ok.

Enligt killen som låg direkt bakom dig, så kom du för nära hojen framför och lade på lite broms under fullt nerlägg. Framhjulet släppte direkt och du hade inte en chans att ta hem hojen igen.
Spåren i depåsvängen talade tydligt om ett framhjulssläpp.

Hoppas detta hjälper dig

Krya på dig

/Tom

Skönt att det inte var värre med dig Peter.
Kändes lite kymigt när vi skulle ta lunch och du låg kvar.

Får tacka alla för en väl genomförd dag. Vi tyckte det funkade bra i snabb och licens iaf.

Vill man ha högre tempo finns ju alltid möjligheten att ta licens.

edit stavfel

Gelleråsen 24/8

Hej, Tack för infon. Jag misstänkte att det var framhjulssläpp. Jag körde med michelin i fram och vissa kommer nog säga, "vad var det jag sa". Bromsa med fullt nedlägg kan nog vara lite vanskligt oavsett däcks typ. :va Nu skall jag laga biken. Tack för hjälpen. Vi ses i vår. Peter / 999

kan inte stava så här tidigt på morgonen.....

Enligt rykte så har nya Michelin Pilot en stomme av kevlar.
Detta gör tydligen att det är svårare att behålla värmen i däcket då kevlaren tydligen kyler bättre.(OBS,,,hörsägen, vet inga fakta själv)

Å andra sidan så torde inte tempen i däcket vara så dålig med tanke på det tempot vi hade.
Det var nog snarare ett förarmisstag....Att bromsa under fullt nerlägg som var den egentliga orsaken.

Gör om, gör rätt och kom tillbaka med nya krafter.
Syns i vår igen :tummenupp

/Tom

CLASSIC skrev:
Hej, Tack för infon. Jag misstänkte att det var framhjulssläpp. Jag körde med michelin i fram och vissa kommer nog säga, "vad var det jag sa". Bromsa med fullt nedlägg kan nog vara lite vanskligt oavsett däcks typ. :va Nu skall jag laga biken. Tack för hjälpen. Vi ses i vår. Peter / 999
Det var jag som låg bakom dig och jag trodde att avåkningen skulle ske redan varvet innan eftersom du låg väldigt nära hojen framför.
Som det såg ut från min position kom du för nära, gled utåt för att få plats men det gjorde tyvärr killen framför också varvid du nöp till med frambromsen rent instinktivt.

Skönt att höra att du mår bra och jag hoppas vi syns nästa sommar :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...