Gelleråsen 24/8. Plats finnes i buss från Sthlm.

tobbe #1 skrev:
Ja, annorlunda arrangemang som fungerade ganska bra. Trist med avåkningarna dock, vet någon hur det gick för killen som gick av i depåkurvan? Såg lite otäckt ut.

Måste annars bara säga att Gelleråsen som bana är riktigt rolig att köra, speciellt Esset och Ejes kurva.
Det verkade inte vara nån större fara med honom när vi lastade in honom i ambulansen. Dock hade han slagit i skallen rätt rejält. Klagade även på smärta runt höger nyckelben. Känns som oturligt stora skador med tanke på den relativt sätt snälla klotningen. Cykeln (999s :() spolade jag av och det såg väl hyfsat ok ut. Lite fästen runt instrumentet var paj plus naturligtvis en hel del repor men det såg inte ut som några stora fel i övrigt. Krya på dig Peter, om du läser det här :nurse

Ang. arrangemangets upplägg tycker åtminstone jag att det är klockrent för de allra flesta deltagarna att göra såhär. Hellre nån som klagar på ledkörningen än att man släpper alla lösa efter för kort tid och man får en massa klotningar pga det istället. En bra bandag går man ifrån, en perfekt bandag kör man hojen ifrån. ;)
Jag är helt med på att Sandstream och nån mer tycker det blir lite tråkigt med ledkörningen men då talar vi om de snabbaste 5% av förarna. Det går aldrig att tillfredsställa alla fullt ut, tyvärr. I min grupp (näst snabbaste) var det bara glada miner och det verkade som de tyckte det var ett bra upplägg.
Sandstream -> när du sa att det blev omkörnignar efter 2-3 varv, var det en bra eller dålig grej? Blev det nån bra film förresten ;)

/Jocke (instruktör på R6-ratbike i "ännu snabbare"-gruppen)

Bra organiserad bandag på både gott och ont.

Trevliga och duktiga instruktörer med race bakgrund :tummenupp
Bra stämning och kanon väder
KGA är en kanon anläggning där allt finns.
Jag hade skitkul som vanligt. :hihi

Tycker ledkörningen hade varit bra i ett pass.
Jag föredrar att man får åka fria varv lättare att hitta sin rytm och instruktörerna kan ligga bakom och kommenterar och ge feedback på körningen senare.

Man borde kunna flytta förare mellan de olika grupperna bättre under dagen.
Så man hamnar rätt direkt trevligare för alla.

Att folk går i backen på bandagarna tillhör tyvärr och vi vet riskerna, olika förutsättningar kräver samma omdöme när det gäller avstånd och förmåga etc etc.
Ingen vurpade eller var i närheten i vår grupp.
Hoppas de gick bra för de inblandade i varje fall.

Det är ju inget race som vissa tror jag backar hellre än chansar är min filosofi bara lite race, ändå åkte jag allt snabbare under dagens gång utan att det kändes okontrollerat.

Jag ger denna dag 4st :tomten av 5

Supermoto skrev:
...
Ang. arrangemangets upplägg tycker åtminstone jag att det är klockrent för de allra flesta deltagarna att göra såhär. Hellre nån som klagar på ledkörningen än att man släpper alla lösa efter för kort tid och man får en massa klotningar pga det istället.
...
Jag är helt med på att Sandstream och nån mer tycker det blir lite tråkigt med ledkörningen men då talar vi om de snabbaste 5% av förarna. Det går aldrig att tillfredsställa alla fullt ut, tyvärr. I min grupp (näst snabbaste) var det bara glada miner och det verkade som de tyckte det var ett bra upplägg.
...
Vill tacka för en lysande dag!
Ledkörning tror jag passar de flesta som du skriver. Även om jag kunnat köra betydligt fortare under fm, så gav det lite lugnare tempot mig möjlighet att slipa på detaljer, man får tid att tänka igenom körningen mer helt enkelt. Bara ledkörning är trist, och kan i sig vara hämmande, är man inte koncentrerad kan det lätt bli så att man bara hänger på framförvarande. Är man dessutom så gott som "fullärd", och instruktörena inte kan tillföra så mycket mer så blir det så klart skittrist, men det är nog som du säger ett fåtal som har det "problemet".

Upplägget med "fri" körning under em är bra, pss får man det bästa av två världar. Trist bara att omkörningarna begränsades till utgångar av kurvor och raksträckor, har man effektsvaga maskiner blir det svårt att komma om de som kör långsamt i kurvorna.

En eloge till instruktörerna som tog till sig av vår kritik, och tog särskild hand om de(n) riktigt långsamma, bra lösning både för honom och för oss andra. Ett tips: när intsruktörerna ser någon som är långsam i kurvorna i förhållande till de andra, tveka inte att säga till honom/henne att hålla igen på rakorna. Det känns inte helt "rätt" att göra som medåkare, och jag tror att om en instruktör gör det i samband med att man dessutom ägnar lite extra tid för råd och tips, plus lite extra uppmärksamhet under körning, så skadas nog inte egot för mycket.

Att det blir lite trångt ibland på banan kan man ju själv lösa genom att göra en "drive-thru" genom depån, iofs blir både tempo och värdefull bankörningstid blir lidande.

Ytterligare ett tips, på CSS så gick instruktören inför varje pass genom sin gruppkö och kollade att var och en hade information om den förestående övningen. Nu kördes inga övningar, men det är ett bra sätt att sprida informationen till alla. Jag tänker på informationen efter lunch om upplägget för eftermiddagen, det var en del som missade den.

Trots en del (förhoppningsvis konstruktiv) kritik, jag tycker det var skitbra! Bara en sån sak som att lunch, kaffe och tilltugg ingick, på CSS fick man trots den dyra avgiften pynta lunchen själv... (BTW, en vattendunk bredvid kaffet hade inte varit helt fel, så blir det enklare att hålla vätskebalansen under kontroll)

Kommer gärna igen till nästa bandag!!!
/Hasse

Supermoto skrev:
Ang. arrangemangets upplägg tycker åtminstone jag att det är klockrent för de allra flesta deltagarna att göra såhär. Hellre nån som klagar på ledkörningen än att man släpper alla lösa efter för kort tid och man får en massa klotningar pga det istället. En bra bandag går man ifrån, en perfekt bandag kör man hojen ifrån. ;)
Jag tycker att arrangören ska vara tydligare med sitt upplägg eftersom det är helt annorlunda jämfört med en normal bandag.
I normala fall är det 2-3 mastervarv första passet med den obligatoriska svängen i depån och sedan är det fritt.
Om T.Andersson har samma upplägg nästa år så kommer jag inte att köra eftersom jag vill ha fri åkning hela dagen.
Men som du skriver, om 95% är nöjda får det ju ses som lyckat och vi "gnällspikar" får leta efter andra körningar :hihi
Supermoto skrev:
Sandstream -> när du sa att det blev omkörnignar efter 2-3 varv, var det en bra eller dålig grej?
De första omkörningarna varje pass var inte bra eftersom de körde väldigt sakta och kollade mer bakåt än framåt.
Instruktörerna borde ha flyttat dem till lung/medel och flyttat upp dem som var snabba från den gruppen till vår istället.
Sen flöt det på rätt bra och att få ha banan för sig själv är ju en utopi en bandag.
Supermoto skrev:
Blev det nån bra film förresten ;)
Jara, det vart helt okej och jag är nöjd med kameraplaceringen förutom att den nog slog i framskärmen vid de hårdaste inbromsningarna.
Ska jobba på en bättre placering till nästa år.
Filmen kommer under dagen.

Skönt att höra att det gick bra med Ducati 999 föraren.

jag var överlag nöjd, men hamnade lite konstigt på banan då jag blev frånåkt av de snabbare förarna när det blev fri åkning, men körde snabbt ikapp de långsammare som startade efter. Så det blev lite ryckigt med "farliga" omörningar både framåt och bakåt. Blandningen av medel/långsam var inte bra mao. Medel gruppens föråkare var kanon dock. :tummenupp

Jag är nöjd i alla fall. :)
Men det blev nervigt när man såg så många hojar liggandes på banan strax innan lunch, sedan släppte det.

Last edited:
Tycker personligen att det blev en rätt bra dag. min första på 3år :) Men jag troligtvis inte kommer att åka med dom igen pga av upplägget.Det som jag reagerade på var föråkarna i snabba gruppen(min grupp). Jag tycker ju att om man är föråkare så skall man kunna banan mer än bra. Tyvärr så var det inte så igår.Det var vissa föråkare i snabba gruppen som vinglade,byte spår,släppte gasen på väldigt konstiga partier. vilket i sin tur kan skapa insidenter.
Men i stora hela en bra dag men fint väder o glada minner :banana

Per
Grön zx6r

Supermoto skrev:

Du va jättebra som instruktör , ffa när du tyckte min hoj va ball :hihi

Håller med dig
Alla kan inte bli nöjda men dom riktigt snabba kan ju skaffa licens och åka där , man får inte glömma att detta var en bandag för gatåkare och det fanns en licens grupp.

Martin :tummenupp

2ono skrev:
Bra organiserad bandag på både gott och ont.

Trevliga och duktiga instruktörer med race bakgrund
Bra stämning och kanon väder
KGA är en kanon anläggning där allt finns.
Jag hade skitkul som vanligt.

Tycker ledkörningen hade varit bra i ett pass.
Jag föredrar att man får åka fria varv lättare att hitta sin rytm och instruktörerna kan ligga bakom och kommenterar och ge feedback på körningen senare.

Man borde kunna flytta förare mellan de olika grupperna bättre under dagen.
Så man hamnar rätt direkt trevligare för alla.

Att folk går i backen på bandagarna tillhör tyvärr och vi vet riskerna, olika förutsättningar kräver samma omdöme när det gäller avstånd och förmåga etc etc.
Ingen vurpade eller var i närheten i vår grupp.
Hoppas de gick bra för de inblandade i varje fall.

Det är ju inget race som vissa tror jag backar hellre än chansar är min filosofi bara lite race, ändå åkte jag allt snabbare under dagens gång utan att det kändes okontrollerat.

Jag ger denna dag 4st :tomten av 5
Kan bara hålla med 2ono genom hela citatet!
Det jag gärna precis som HansJ skulle vilja se, är att instruktörerna "vågar" rätta fel, ge råd och tips i större omfattning än vad som görs. I alla fall jag själv ser det som ett stort plus och inget negativt, om man får lite goda råd som gör att man blir bättre som förare.

Och sist men inte minst ett extra plus till Catman som visade ett stort engagemang som instruktör!

P.Björk skrev:
Jag tycker ju att om man är föråkare så skall man kunna banan mer än bra. Tyvärr så var det inte så igår.Det var vissa föråkare i snabba gruppen som vinglade,byte spår,släppte gasen på väldigt konstiga partier. vilket i sin tur kan skapa insidenter.

Per
Grön zx6r

Hej Per !

Kan du precisera dig lite.. :va

/ Micke
Föråkare snabb grupp

javisst! Jag åkte i snabba gruppen 2. På sista passet innan lunch så åkte jag bakom den killen som ledde våran grupp. precis innan höger knicken efter esset på väg till ejes så gjorde den killen ett rejält avslag med sido förflyttning till vänster.Lite lustigt om man ligger presic bakom eller snett bakom till vänster som jag gjode. 3gången så var jag med på det.
Samma kille efter lunch hade konstiga spårval in mot/ i depå svängen med stora sido förflyttningar. När jag då ligger bakom och försöker ta höjd för en omkörning måste slå av helt för att inte köra på honom mitt i svängen är det inte så roligt längre.Det var lika där 3 gången så var jag lite mer försiktig.
Han kanske letade ett nytt spår som funkade bättre för honom,vad vet jag.
Men det är lungt, inget hände o jag sa det till honom efteråt.

Tycker bara att man som föråkare skall hålla rena snygga linjer efter som det är er många vill åka som.Inte fladdra om kring o leta olika spår.
Men det är ju min personliga uppfattning o den har väl inte
alltid vart helt rätt förut :)

Mvh Per

tackar alla för en bra bandag med mer än bra väder :)
Såg att det togs bilder på banan, någon som vet om de finns tillgängliga nånstans??
Hälsningar till alla Ninjor :D

sandstream skrev:
Jag tycker att arrangören ska vara tydligare med sitt upplägg eftersom det är helt annorlunda jämfört med en normal bandag.
*snipp, snipp*
Jara, det vart helt okej och jag är nöjd med kameraplaceringen förutom att den nog slog i framskärmen vid de hårdaste inbromsningarna.
Ska jobba på en bättre placering till nästa år.
Filmen kommer under dagen.
Jag har tyvärr ingen aning om vad Torbjörn gått ut med men är det "felaktig reklam" kan jag bara beklaga. Vill man göra det hela lite friare (vilket jag är osäker på om det är rätt) kanske man ska köra halva passen, eller nåt sånt, precis före lunch som fria. Jag har varit på massa körningar där det varit för fritt och det blivit rena vilda västern så jag tycker nog att det här funkar bra. Vissa vill alltid ha friare körning medans andra vill ha det lugnare/säkrare.

Ang. byten mellan grupperna är det ju tyvärr i princip omöjligt att kunna veta hur snabba de snabbaste i långsamma gruppen är jämfört med de långsammaste i den snabbare gruppen eftersom man inte åker med i långsamma själv. 100% blir det aldrig.

Tyckte allt du såg ut att ha det ganska fritt på filmen iaf ;) fyra omkörningar eller vad det var på lika många varv är inte så illa när man är bland de allra snabbaste på banan :tummenupp
Kör man 1.16 tycker iaf jag att man borde ge sig på rejsandet på lite seriösare sätt :7peta
Synd det inte var lite ljusare, filmen var lite mörk stundtals (anmärkning i marginalen!) och jag tycker gärna man kan få se lite mer av hojen faktiskt. Tvärtemot vad du sa. Blir liksom mer action då tycker jag. Tänk på det iaf...

2ono skrev:
Du va jättebra som instruktör , ffa när du tyckte min hoj va ball :hihi

Håller med dig
Alla kan inte bli nöjda men dom riktigt snabba kan ju skaffa licens och åka där , man får inte glömma att detta var en bandag för gatåkare och det fanns en licens grupp.

Martin :tummenupp
ooooooo, man tackar och bockar.
Synd att du hann upptäcka det hemliga spåret ut på långrakan själv innan jag hann ta fram den stora pedagogiska rösten och förklarat hur man ska göra, MOUHAHAHA

Kom på en annan hoj åt dig i liknande stuk förresten. MV Augusta brutale :tummenupp
Själv har jag sneglat en hel del åt Cagiva V-raptor. Vore rätt coolt...

Supermoto skrev:
Jag har tyvärr ingen aning om vad Torbjörn gått ut med men är det "felaktig reklam" kan jag bara beklaga. Vill man göra det hela lite friare (vilket jag är osäker på om det är rätt) kanske man ska köra halva passen, eller nåt sånt, precis före lunch som fria. Jag har varit på massa körningar där det varit för fritt och det blivit rena vilda västern så jag tycker nog att det här funkar bra. Vissa vill alltid ha friare körning medans andra vill ha det lugnare/säkrare.

Ang. byten mellan grupperna är det ju tyvärr i princip omöjligt att kunna veta hur snabba de snabbaste i långsamma gruppen är jämfört med de långsammaste i den snabbare gruppen eftersom man inte åker med i långsamma själv. 100% blir det aldrig.

Tyckte allt du såg ut att ha det ganska fritt på filmen iaf ;) fyra omkörningar eller vad det var på lika många varv är inte så illa när man är bland de allra snabbaste på banan :tummenupp
Kör man 1.16 tycker iaf jag att man borde ge sig på rejsandet på lite seriösare sätt :7peta
Synd det inte var lite ljusare, filmen var lite mörk stundtals (anmärkning i marginalen!) och jag tycker gärna man kan få se lite mer av hojen faktiskt. Tvärtemot vad du sa. Blir liksom mer action då tycker jag. Tänk på det iaf...
Räknade och det här var den 12:e bandagen för mig i år och vissa körningar blir det många avåkningar/klotningar på och andra inga alls.
Svårt att svara på vad det beror på men den här dagen berodde båda på för korta avstånd under ledkörningen vilket inte är så bra.

När det gäller filmen så gillar inte kameran solen och det som vart inspelat tidigare på dagen vart bättre men gick långsammare då det var mer folk på banan.

Supermoto skrev:
ooooooo,
Synd att du hann upptäcka det hemliga spåret ut på långrakan själv innan jag hann ta fram den stora pedagogiska rösten och förklarat hur man ska göra, MOUHAHAHA

Kom på en annan hoj åt dig i liknande stuk förresten. MV Augusta brutale :tummenupp
Själv har jag sneglat en hel del åt Cagiva V-raptor. Vore rätt coolt...

Jag trodde jag skulle upptäcka ett nytt spår :hihi

Visst det är det coolt att inte vara så mainstream och ha udda grejer som ingen annan har men posör faktorn ger inga snabba varv , btw tror jag tuono 06 kommer vara något i hästväg :tuttar

Man får tacka för berömmet FZ1... en gör så gött en kan vettu :)
Ang att ge kritik så gavs det en del och vi flyttade även folk upp och ner mellan grupperna. Vi försökte dock ta kritiken enskilt med den personen...

Ang upplägget...
Att de snabbaste killarna inte vill/behöver ha "åka på led varianten" är fullt förståeligt.
Men eftersom Torbjörn också har licensgruppen, så faller idén med fri åkning för "sketsnabba" gruppen. De skulle då behöva ha ett eget pass på banan och det skulle då inskränka på körtiden för alla.
MEN...onsdagens körning var av det kortare slaget då det var friträning mellan 16-20.
Hade det varit en vanlig dag så hade vi haft 2 körpass till på eftermiddagen och då hade det varit betydligt mer friåkning på eftermiddagen.
Som Supermoto sa, man får ta det onda med det goda.

Vi som instruktörer är ju också helt vanliga människor och gör fel som alla andra. Ni talar om för oss vad som var bra och vad som var dåligt.
Vi tar åt oss och förbättrar oss.
Var det bra med feedbacken efter varje pass?
Nåt som vi skall vidareutveckla??

Sandstream...bra filmat. Till och med Bodil(min hoj) fastnade ju på filmen....Snyggt gjort och mycket bra kört. HAr du inte licens så borde du fundera på att skaffa det...

/Tom (på den gamle Aprilawannaben.....som förövrigt är till salu :) )
Grupp "Skitsnabb"

Jag tror jag träffade Ducatikillen på Karlskoga Lasarett på torsdag förmiddag. Han hade också ett ärr över höger axel och armen i mitella. De som förberedde mig för operation konstaterade lakoniskt att jag var tvåa den dagen med mc-krasch-nyckelbensbrott. Tror de är ganska trötta på oss där. :hihi

Catman skrev:
Man får tacka för berömmet FZ1... en gör så gött en kan vettu :)
Ang att ge kritik så gavs det en del och vi flyttade även folk upp och ner mellan grupperna. Vi försökte dock ta kritiken enskilt med den personen...

Ang upplägget...
Att de snabbaste killarna inte vill/behöver ha "åka på led varianten" är fullt förståeligt.
Men eftersom Torbjörn också har licensgruppen, så faller idén med fri åkning för "sketsnabba" gruppen. De skulle då behöva ha ett eget pass på banan och det skulle då inskränka på körtiden för alla.
MEN...onsdagens körning var av det kortare slaget då det var friträning mellan 16-20.
Hade det varit en vanlig dag så hade vi haft 2 körpass till på eftermiddagen och då hade det varit betydligt mer friåkning på eftermiddagen.
Som Supermoto sa, man får ta det onda med det goda.

Vi som instruktörer är ju också helt vanliga människor och gör fel som alla andra. Ni talar om för oss vad som var bra och vad som var dåligt.
Vi tar åt oss och förbättrar oss.
Var det bra med feedbacken efter varje pass?
Nåt som vi skall vidareutveckla??

Sandstream...bra filmat. Till och med Bodil(min hoj) fastnade ju på filmen....Snyggt gjort och mycket bra kört. HAr du inte licens så borde du fundera på att skaffa det...

/Tom (på den gamle Aprilawannaben.....som förövrigt är till salu :) )
Grupp "Skitsnabb"

Tack för bra engagemang från din sida Tom :tummenupp Tycker dock att man skulle informerat om att det "bara" blir 3 fria pass på en hel dag, ja jag vet att det va onsdag och det vet alla vad det innebär på "Geleåsen".... Men det är första gången någonsin jag inte behövt tanka på en bandag dvs det blev inte ens 18 mil bana på en hel dag.... Näe jag hör nog till gnällspikarna ang den här dagen, ingen skugga faller på instruktörerna, samtliga som jag pratade med osv gjorde verkligen ett bra jobb :tummenupp :tummenupp Till sist så vill jag bara säga, har man 32 st ute på samma pass på karlskoga så vill det till att man är hyfsat jämnsnabba annars blir det mkt "high chaparall" där ute då folk skulle "köra igen" förlorad bantid från förmiddagen och försöka hitta "fria varv".... /M

Last edited:
Nogger skrev:
Tack för bra engagemang från din sida Tom :tummenupp Tycker dock att man skulle informerat om att det "bara" blir 3 fria pass på en hel dag, ja jag vet att det va onsdag och det vet alla vad det innebär på "Geleåsen".... Men det är första gången någonsin jag inte behövt tanka på en bandag dvs det blev inte ens 18 mil bana på en hel dag.... Näe jag hör nog till gnällspikarna ang den här dagen, ingen skugga faller på instruktörerna, samtliga som jag pratade med osv gjorde verkligen ett bra jobb :tummenupp :tummenupp Till sist så vill jag bara säga, har man 32 st ute på samma pass på karlskoga så vill det till att man är hyfsat jämnsnabba annars blir det mkt "high chaparall" där ute då folk skulle "köra igen" förlorad bantid från förmiddagen och försöka hitta "fria varv".... /M

vi kommer att framföra kritiken till Torbjörn...

Ang informationen så vet inte jag vad som har sagts...jag hittade detta på Nickes.nu:
Trackday/ Banåkning Onsdagen den 24 Augusti på Gelleråsen.
T.Anderssons Racing bjuder in Er till en heldag med aktiv motorcykelåkning under organiserade former på Gelleråsens roadracing bana i Karlskoga med instruktör och föråkare.
Vi kommer att använda oss av föråkare i samtliga klasser, flaggvakter runt banan samt ambulans om något trots allt skulle hända.
Information – Inskrivning och kontroll av MC från kl. 08:00 och information om dagens aktivitet kl. 08:30.
Indelning: Vi delar in er i olika grupper för att anpassa oss till varje persons förutsättning och förmåga.
Målsättningen är 6 pass á 20 minuter med lunch uppehåll mellan kl. 12 –13. Grupp indelningen är följande: Vit - Nybörjare/långsam. Grön – Medel. Röd - Snabb. Gul - Licens.
Det går bra att byta grupp om man känner att man åker i fel, både upp och ner. Tänk på att Ni är där för att ha kul på hjul hela dagen.

Catman skrev:
vi kommer att framföra kritiken till Torbjörn...

Ang informationen så vet inte jag vad som har sagts...jag hittade detta på Nickes.nu:
Trackday/ Banåkning Onsdagen den 24 Augusti på Gelleråsen.
T.Anderssons Racing bjuder in Er till en heldag med aktiv motorcykelåkning under organiserade former på Gelleråsens roadracing bana i Karlskoga med instruktör och föråkare.
Vi kommer att använda oss av föråkare i samtliga klasser, flaggvakter runt banan samt ambulans om något trots allt skulle hända.
Information – Inskrivning och kontroll av MC från kl. 08:00 och information om dagens aktivitet kl. 08:30.
Indelning: Vi delar in er i olika grupper för att anpassa oss till varje persons förutsättning och förmåga.
Målsättningen är 6 pass á 20 minuter med lunch uppehåll mellan kl. 12 –13. Grupp indelningen är följande: Vit - Nybörjare/långsam. Grön – Medel. Röd - Snabb. Gul - Licens.
Det går bra att byta grupp om man känner att man åker i fel, både upp och ner. Tänk på att Ni är där för att ha kul på hjul hela dagen.

Det ÄR informativt och bra, men "föråkare" brukar innebära att man tar 2-3 så kallade mastervarv för att däck mm ska bli varma vilket är MKT bra !!! Därefter "fri körning" ! För att sätta punkt för det här från min sida så tycker jag att eftersom dagen va så kort så blev det fel att ha halva dagen "på led" enligt mig... vet att det här har ältats tidigare i tråden så som sagt punkt från mig.../M

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT