Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det verkade inte vara nån större fara med honom när vi lastade in honom i ambulansen. Dock hade han slagit i skallen rätt rejält. Klagade även på smärta runt höger nyckelben. Känns som oturligt stora skador med tanke på den relativt sätt snälla klotningen. Cykeln (999stobbe #1 skrev:Ja, annorlunda arrangemang som fungerade ganska bra. Trist med avåkningarna dock, vet någon hur det gick för killen som gick av i depåkurvan? Såg lite otäckt ut.
Måste annars bara säga att Gelleråsen som bana är riktigt rolig att köra, speciellt Esset och Ejes kurva.

Ang. arrangemangets upplägg tycker åtminstone jag att det är klockrent för de allra flesta deltagarna att göra såhär. Hellre nån som klagar på ledkörningen än att man släpper alla lösa efter för kort tid och man får en massa klotningar pga det istället. En bra bandag går man ifrån, en perfekt bandag kör man hojen ifrån.

Jag är helt med på att Sandstream och nån mer tycker det blir lite tråkigt med ledkörningen men då talar vi om de snabbaste 5% av förarna. Det går aldrig att tillfredsställa alla fullt ut, tyvärr. I min grupp (näst snabbaste) var det bara glada miner och det verkade som de tyckte det var ett bra upplägg.
Sandstream -> när du sa att det blev omkörnignar efter 2-3 varv, var det en bra eller dålig grej? Blev det nån bra film förresten

/Jocke (instruktör på R6-ratbike i "ännu snabbare"-gruppen)