Gelleråsen 24/8. Plats finnes i buss från Sthlm.

Toecutter

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
GSXR 600
T.Andersson Racing anordnar banåkning på åsen 24 aug. Har någon varit med på dessa arrangemang tidigare? Jag kommer åka från Stockholm tidigt. Har plats för en hoj till i bilen om någon vill hänga på.

Kostar 700 pix. Fanns platser kvar för någon dag sen.

Jag ska också dit men kör egen bil med två hojar i.
Har inte åkt med den här arrangören förut men hoppas det blir bra :)

På de två tidigare körningarna i år har det varit körning på led bakom instruktörer för att visa spårval mm och tempot ökas succesivt. Efter lunch, fri körning i grupperna. Detta i gatgrupperna då.

Toecutter skrev:
T.Andersson Racing anordnar banåkning på åsen 24 aug. Har någon varit med på dessa arrangemang tidigare? Jag kommer åka från Stockholm tidigt. Har plats för en hoj till i bilen om någon vill hänga på.

Kostar 700 pix. Fanns platser kvar för någon dag sen.
Jag är intresserad, får reda på om det finns plats i morgon tisdag innan lunch.
/Hasse

Jag och en polare åker dit på hoj redan i morgon.
Blir att övernatta på campinget en mil nordväst om banan. Om någon skall åka hoj dit så startar vi ca 18.00 från 08 området.
bara PM:a mig innan dess eller sms:a till 0709-393496 om ni vill ha någon att köra med.

wima skrev:
På de två tidigare körningarna i år har det varit körning på led bakom instruktörer för att visa spårval mm och tempot ökas succesivt. Efter lunch, fri körning i grupperna. Detta i gatgrupperna då.
Blir det så i snabba gruppen i morrn så kommer jag be om att få halva avgiften tillbaka.

2-3 mastervarv första passet med massor av instruktörer är helt okej men sen räcker det om de tar 1-2 varv i täten för att däcken ska bli varma.

sandstream skrev:
Blir det så i snabba gruppen i morrn så kommer jag be om att få halva avgiften tillbaka.

2-3 mastervarv första passet med massor av instruktörer är helt okej men sen räcker det om de tar 1-2 varv i täten för att däcken ska bli varma.

Det var tyvärr så sist jag var där. En kompis til mig som åkte i snabba gruppen klagade hos arrangören men det blev ingen förändring.
Annars är arrangemanget bra !

sandstream skrev:

Snabba gruppen kommer att ha mig som instruktör.
Vi försöker att köra några pass "på led" för att folk ska bli varma i kläderna.
det är för ER säkerhet som detta genomförs...(Dock är Torbjörn inte omöjlig att prata med ang detta)

Tempot kommer ni inte att kunna klaga på, däremot bristen på omkörningsmöjlighet.
Det tar ca 1 pass att få ordning på hur gruppen är sammansatt och hur den fungerar på banan.
Är vi fullt hus med instruktörer, så underlättar detta för er och ni får snabbare "fri" tillgång till banan.

/Tom /ApriliaHonda)

Last edited:
Någon som har e-mailadress, tel.nr. hemsida eller något så att man kan få tag på dem o höra ifall det finns platser kvar?

tom din lilla råtta! ska du ha betaltför regnstället i möra då kanske :D
jag kommer jaga ikapp dig från medelgruppen eftersom vi alla vet att blandrasen ApriliaHonda inte går nå bra :tungan

SMoto skrev:
tom din lilla råtta! ska du ha betaltför regnstället i möra då kanske :D
jag kommer jaga ikapp dig från medelgruppen eftersom vi alla vet att blandrasen ApriliaHonda inte går nå bra :tungan

Råtta :confused: ...bara för det skall jag bromsa om dig ner i trösen så din nya Kawwa ömsar av sig dekalerna! :FU

möggel skrev:
Ringde nyss!
Finns en plats kvar i den långsamma gruppen.
Va tydligen nån som hade lämnat återbud.
Tusen tack för tipset, jag fick platsen!!! :tummenupp
Sol och 20 grader är utlovat, och livet leker!

Catman skrev:
Råtta :confused: ...bara för det skall jag bromsa om dig ner i trösen så din nya Kawwa ömsar av sig dekalerna! :FU

haha, mmm, körde ju som en kärring idag....en dag så kommer jag om.....
vill va som du.. :rolleyes:
kan ju börja och byta till mig din hoj kanske??
Kul idag iaf!
Ha det bra ni som var där.
Bra dag ni grabbs som höll i trådarna :tummenupp

Ja, det vart ju en lite annorlunda bandag.

3 pass på förmiddagen bakom föråkare där vi turades om att ligga bakom (platsbyte på rakan varje varv).
Vi var 4 st snabba grupper och vår grupp hann i fatt den långsamma gruppen ganska fort och splittrades vilket inte var så bra.
Tempot var det inget större fel på men ledkörning är måttligt kul.

En motivering till ledkörningen var att hålla ner antalet olyckor.
Resultatet vart tvärtom, två klotningar med minst 3 inblandade och en kraftigt hjärnskakning.
Båda berodde på att bakomvarande låg för nära.

De 3 fria passen på eftermiddagen kördes utan klotningar och var roligare. Skillnaden i fart i den snabba gruppen gjorde dock att vi fick 2-3 fri varv för att sedan börja köra om.

Tips till nästa bandag:
- Ha ledkörning max 1-2 pass (helst bara 1)
- Ha max 3 grupper samtidigt på banan så att de inte hinner ikapp varandra och så att folk kan hålla avstånd.
- Max 2 varv för att värma däcken, 3 kändes som 1 för mycket.

Det positiva var bra instruktörer, bra arrangemang (förarmöte, samling efter varje pass, att fika och lunch ingick osv) samt kanonväder!

Ja, annorlunda arrangemang som fungerade ganska bra. Trist med avåkningarna dock, vet någon hur det gick för killen som gick av i depåkurvan? Såg lite otäckt ut.

Måste annars bara säga att Gelleråsen som bana är riktigt rolig att köra, speciellt Esset och Ejes kurva.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla