När det gäller viktbesparingen. Kanske är billigare att banta ett par kilo så har man ju gjort den viktbesparingen.
Billigare kanske, men lätt är det inte.
Tycker jag.
Så svårt kan det inte vara att gå ner ett kilo.
Bestämde mig för att sluta äta när jag var "mätt" denna sommar istället för att fortsätta bara för att det är gott.
Ingen direkt träning utan bara anpassa mängden mat.
Gick ner 3 kilo under semestern så det var la två batterier som försvann där.
jag har konstant framme laddningen och den har alltid pendlat mellan 14,1 och 14,2 volt på den här hojen.TRE månader gammalt batteri ! Och startsvårigheter
Då hade jag kollat batterispänningen med startad hoj och tänd belysning. Vid lite olika varvtal.
Det vanliga när man har svårigheter få igång hojen är att skylla på batteriet.
Och köpa nytt batteri.
Har jag själv gjort.
När svårigheten att starta i själva verket beror på att hojen inte längre laddar batteriet.
Batterispänningen ska på nyare hojar ligga omkring 14,3 Volt från tomgång och uppåt i varvtal med tänd belysning.
För så bra är laddningsregulatorerna idag.
jag har konstant framme laddningen och den har alltid pendlat mellan 14,1 och 14,2 volt på den här hojen.
Fabrikat: Bilbutteriks (Biltema)Låter bra.
Och du mäter batterispänning med sladdar direkt på batteripolerna ?
Eller är spänningsmätningen inkopplad någonstans lättast på sladdar vid styrhuvudet ? #
För mäter du batterispänningen direkt på batteripolerna så verkar det som ett kass batteri.
Fabrikat ?
Modell ?
Har du någon länk till det ?
Fabrikat: Bilbutteriks (Biltema)
Modell: deras största
Länk: Nej det verkar utgått för dom har bara ett mindre kvar på hemsidan.
Jag har en Kombinerad klocka, tempmätare och voltmeter kopplat på batteriet.... En sån här.
https://www.louis.eu/artikel/koso-m...0034905&list=00e76dfffae959471ef799375ab13059
Koso har styrström och är avslagen när tändningen är av, dessutom kan man utesluta den då all utrustning jag har funkade med gamla batteriet och så funkade det första månaden med det här batteriet innan det med dalande kurva successivt blev sämre.Kan bara beklaga ! Hoppas du har nära till Bilbutteriks. För reklamation.
Hmm är Koso'n med Voltmeter mm. kopplad direkt till batteriet utan mellanliggande strömbrytare,
hur mycket ström drar den ?
Priser jag hittar på deras batterier är j ju typ som yuasa, dryga 3 kakor jämfört med en femhunka för biltema.Bor man i Stockholm kan man köpa Batterier på Global i Länna, bra service och nära Biltemapriser.
Är deras batterier bättre? Har påven konstig hatt?
Lika batteri, Lika hoj. Två säsonger i SEC utan en enda hicka. Men känns lite som kvalitén varierar en hel del så gubbdagis kör antagligen andrasortering för att hålla ner priserna.Biltema lifepo4 i R1an börjar närma sej 2000mil nu.
X antal starter, jäkligt varma bilköer till o från österrike i sommras också..
Känns bomstabilt fortfarande
Priser jag hittar på deras batterier är j ju typ som yuasa, dryga 3 kakor jämfört med en femhunka för biltema.
Skickat från min E5823 via Tapatalk
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |