Geggmoppetråden

åfan!
Pia har gått och blitt rejsarrangör på gamla dar!

Söndag 14 febr. Skysta. Åk gamla E 18 förbi Panko sedan höger mot Kärrbo. Där blir det en drygt 3 km lång bana på gärden. "Stubbrace på tjälad mark" med gemensam start!

då lär ju spanska-robban våga sig ut tycker jag, han har ju faktist redan provkört banan!

btw. vikken slinga blir det i stendal på söndag jerry?
stendal eller gröndal?

åfan!

Söndag 14 febr. Skysta. Åk gamla E 18 förbi Panko sedan höger mot Kärrbo. Där blir det en drygt 3 km lång bana på gärden. "Stubbrace på tjälad mark" med gemensam start!

då lär ju spanska-robban våga sig ut tycker jag, han har ju faktist redan provkört banan!

stendal eller gröndal?

Låter som det blir deathrace-2000 den 14/2... :yoparty

Jag kan inte annat än anta att man använder slingan vi rejsade helvet på i söndags, mao - superfin slinga, modell rocknroll.

Jag är träningsledare på söndag i greenvalley, tänkte sätta fart på en liten korvgrillning runt lunch (säg 12), man lär prova om korv är lika gott utan att man kört geggmoped. ;)

åfan!

stendal eller gröndal?

Man lär ju inte ha nån chans mot Pia när hon kör på hemmaplan. :)

Hur ser de ut nu i helgen då?

Låter som det blir deathrace-2000 den 14/2... :yoparty

Jag kan inte annat än anta att man använder slingan vi rejsade helvet på i söndags, mao - superfin slinga, modell rocknroll.

Jag är träningsledare på söndag i greenvalley, tänkte sätta fart på en liten korvgrillning runt lunch (säg 12), man lär prova om korv är lika gott utan att man kört geggmoped. ;)

ok, pia var sugen på att hänga på, äre barnvänligt? :tungan

Man lär ju inte ha nån chans mot Pia när hon kör på hemmaplan. :)

Hur ser de ut nu i helgen då?

nä bedömt hade jag faktist lite problem med att köra ifrån han sist när jag å spanska-robban var där!

jag flundrar på eskilstuna, lite ledsen på malmaskogarna,
men sen så ska man ju fylla år och ha sig, så får se hur det blir med tid,

Last edited:
*Kastar in en pinne i brasan*

Ni kanske ska fundera på varför banorna suger så mycket. :D
Ingen utmaning, inga framsteg.

*Kastar in en pinne i brasan*

Ni kanske ska fundera på varför banorna suger så mycket. :D
Ingen utmaning, inga framsteg.

Nä, banorna suger för att de inte är överdrivet varierade, pga snön är det bara spår, förra vintern var det betydligt roligare och mer varierade sträckor (återigen mest pga snön).
Senast på sågen kunde det varit lite roligt med det plogade gärdet som avbräck från snöspåret, men pga nydragning i milkshakeliknande piss så tog det totalt glädjen ur det (och en totalrasad koppling för mig...).

...så gör man generaltavla nummer två (om man frågar mig), för att få plats med många förare så ser man till att förlänga slingan maximalt genom vinglande fram och tillbaka...jag kör hellre fler varv i en kortare, roligare slinga personligen, blir mer racekänsla för en annan.

Att köra två heat som vi gjorde förra säsongen var också betydligt roligare, då fanns det en chans att taskigt uppkörda spår styrde upp sig till heat 2. :)

På tal om utmaningar, varför vågar inte västeråsare köra i Gröndal? ;)

Spåret vi tidstränade i i söndags är så mycket roligare än det man plågat sig genom i Västerås, det är varierat, och man får tillbaka åkglädjen, dock lite för kort för att köra vinterserien i, de vassa herrarna varvade på 12 minuter.

Men det är plogat gärde, snöspår, lite crossbana och skog - och viktigast av allt, en skön mix av allt (och det är barnvänligt Erik ;) - inte lättåkt, men kul).

Kasta på du, personligen kör jag för att det är kul, det har inte riktigt varit det i Västerås i år.

Nä, banorna suger för att de inte är överdrivet varierade, pga snön är det bara spår, förra vintern var det betydligt roligare och mer varierade sträckor (återigen mest pga snön).
Senast på sågen kunde det varit lite roligt med det plogade gärdet som avbräck från snöspåret, men pga nydragning i milkshakeliknande piss så tog det totalt glädjen ur det (och en totalrasad koppling för mig...).

...så gör man generaltavla nummer två (om man frågar mig), för att få plats med många förare så ser man till att förlänga slingan maximalt genom vinglande fram och tillbaka...jag kör hellre fler varv i en kortare, roligare slinga personligen, blir mer racekänsla för en annan.

Att köra två heat som vi gjorde förra säsongen var också betydligt roligare, då fanns det en chans att taskigt uppkörda spår styrde upp sig till heat 2. :)

På tal om utmaningar, varför vågar inte västeråsare köra i Gröndal? ;)

Spåret vi tidstränade i i söndags är så mycket roligare än det man plågat sig genom i Västerås, det är varierat, och man får tillbaka åkglädjen, dock lite för kort för att köra vinterserien i, de vassa herrarna varvade på 12 minuter.

Men det är plogat gärde, snöspår, lite crossbana och skog - och viktigast av allt, en skön mix av allt (och det är barnvänligt Erik ;) - inte lättåkt, men kul).

Kasta på du, personligen kör jag för att det är kul, det har inte riktigt varit det i Västerås i år.

Jag hoppas att vi kommer att åka i Gröndal, men tanken är att utnyttja spåren runt malma nu när det är "bra" väder för det...
Sala och Gröndal kommer men det är ju banor som är permanenta och där kan vi åka närsom....
Sen har vi tyvärr inte tillgång till så mycket mark.

MEN: är det någon som har mark, har lust att lägga X-antal timmar på att spåra/pila/banda spåra igen pga snö, spåra mera, så är ni välkommna!

"nä jag är inte bitter" :tungan

Det är tillåtet att spåra Fågelbacken/Jädra ikväll om någon är sugen på mörkeråka...
Jag har hittat glidet under sulorna nu och det är en jedrans skillnad mot att sulorna "hugger" i snön... Fixa glid och njut av snöspåren...

Last edited:
Jadu Abris, jag förstår att ekonomi ligger bakom det hela, det kostar väl att låna andra klubbars banor, och så länge det är åkbart så snurrar man runt på sågen/fågelbacken. :)

Men det där går åt två håll, folk tröttnar på att svarva runt på de två banorna, så minskar deltagarantalet, och intäkten (senast på sågen var det ju betydligt färre motionärer, men många som rekade östraspåret dock).

Lite positiv kritik när vi ändå är igång ;)

* Förarmöten, det har varit lite si och så med detta, oftast inget alls.

* Man ändrar inte upplägget 2-3 ggr innan start (senast under pågående lopp, ingen hade uppfattat att det ändrades till 4 från 5 varv, även om gubbarna vill hävda detta, kan lova det var ett gäng irriterade grabbar som inte hade behövt stanna och tanka).

Jag är fan bitter. :hihi Jävla snöspår... :fakta

Enduro eller gärde?

Kanske kan få med Stiffy till V-ås, han har börjat dra i skruv i däcken nu. Tydligen kunde han inte vänta till sommaren.

Enduro alla dagar i veckan, stubbrace är farligt nog, blandningen elit/blåbär låter direkt vansklig på tjälade gärden... :näsblod

hmm, faktist ingen omöjlighet, :va
men isåfall skulle lite hjälp behövas...

Ypperligt! :tummenupp
Jodå, spårhjälp kan vi fixa...!!
Var och när?

Enduro alla dagar i veckan, stubbrace är farligt nog, blandningen elit/blåbär låter direkt vansklig på tjälade gärden... :näsblod

Då får vi hoppas för din skull att det blir kallt den helgen...
Vi kör prel i Sala om det är för kallt för gärde..

Last edited:
Då får vi hoppas för din skull att det blir kallt den helgen...
Vi kör prel i Sala om det är för kallt för gärde..

Haha...stora ord från en som inte kört alls än. :tuttar Men det är inte lätt när man inte når ned till marken. :D

Jag är träningsledare på söndag i greenvalley, eldar på grillen runt 12, så ta med korv. :)

Haha, jag har sneglat på den med, men jag ska skrapa ihop slantar till en maskin lagom till 6-timmars, få se vad som står på startlinjen då.

Haha...stora ord från en som inte kört alls än. :tuttar Men det är inte lätt när man inte når ned till marken. :D

Jag är träningsledare på söndag i greenvalley, eldar på grillen runt 12, så ta med korv. :)

Ser ut som betongsuggan racing dyker upp i den gröna dalen :yoparty

Kul grabbar, full.bott imorgon bara!

Spåret har aldrig varit bättre, rena E18... :hihi :crash Ahem...men vi spårade upp 'et så det är fullt åkbart, men bered er på lite snö.

Imorgon är jag där lite innan 10 och börjar elda i stugan, ramla på bara!

Hårt spakat idag grabbar!

RMatte får man nog lyfta hatten för idag, det var en samling fågelholkar som såg när han styrde iväg mitt i korvätningen för att ta ett varv till. :yoparty

Ni hade en gulddag därute, fint spår, fint väder - och en bra träningsledare som var ivrig att dela ut tips och ljuga om hur bra spåren är egentligen. :hihi

Lite blandat ur kameran, ett vintrigt gröndal, ett par glada grabbar, lite korvgrillning och obligatorisk matning av endurokatten (han har varit där så länge jag har spakat därute :D ).

Hoppas ni hade en go' dag grabbar.

/J

Bifogat

• Enduroträning Gröndal 100207 007.jpg
    Enduroträning Gröndal 100207 007.jpg
    87.8 KB · Visningar: 50
  • Enduroträning Gröndal 100207 009.jpg
    Enduroträning Gröndal 100207 009.jpg
    75.3 KB · Visningar: 48
  • Enduroträning Gröndal 100207 010.jpg
    Enduroträning Gröndal 100207 010.jpg
    71.7 KB · Visningar: 51