Geggmoppetråden

Coolt JD! Det där blir svinfint på Gröndal, Jonson har åkt upp spåret idag som ska köras på nyårsafton. Man behövde inte ställa dämparna på fortåkarläget sa han :S och det pratades om nån trevlig stenhög som dom hittat på...:tummenupp

Mm den röda spanjacken ska nog kunna funka i skogarna, bortsett från ett solklart fall av SBS då, och det krävs mer än en ny cykel för att råda bot på :D

Jäkla trevlig cykel det lilla jag hunnit klämma på den, låg och fin jämfört me hyndan, och verkar rapp..

Din nya rääser såg trevlig ut förresten Tallen, jag kikade i ditt garage, var lite sugen på att handla din husky med, men fegade ur pga. hat mot fyrtaktservice :räddförventiler
 
Grattis JD till nyförvärvet. Vad är det för årsmodell på den?
Hoppas jag finner tid att kränga färdigt dubben på min framfälg innan annandagen! Det är lite tajt med tid nu i dagarna!
//Siktar på att köra vinterserien
 
Whata?!? EC300!!! Rätta takter. :blåryk Nu börjar det likna nått :cool:

Hehe jepp spansk blårök är helrätt :tummenupp Vart lite inspirerad av ditt hojval b.la. (och Jonssons) så valet föll på en lv-reggad GG..

Hade btw. tänkt fråga om du hade receptet på hur man kirrar motardmackor till anabolamoppen? Vad är det för fabrikat/år osv på dina grejer och har du fått bygga mycket själv?
 
Hehe jepp spansk blårök är helrätt :tummenupp Vart lite inspirerad av ditt hojval b.la. (och Jonssons) så valet föll på en lv-reggad GG..

Hade btw. tänkt fråga om du hade receptet på hur man kirrar motardmackor till anabolamoppen? Vad är det för fabrikat/år osv på dina grejer och har du fått bygga mycket själv?
Helt rätt! :yoparty

Hade tur att hitta ett par hjul från en 450 med ok å hela kittet. Bara att bulta på! Annars kan du skaffa från lite vad som helst om du kan fixa distanser. För att enkelt kunna fixa distanser så är det bra om axelhålen är lika stora eller större. Avståndet mellan drev och skiva på bakhjulet bör istället vara samma eller mindre... just för att det ska va lätt att shimsa med distanser.

Oket som sitter på 450-motarden är ett brembo-4kolvsok som även sitter på en massa andra hojar tex kåtte 660. Så får du bara tag på ett sånt så kostar en originaldistans lite över 800-hundringen så passar det utan krångel.
 
Helt rätt! :yoparty

Hade tur att hitta ett par hjul från en 450 med ok å hela kittet. Bara att bulta på! Annars kan du skaffa från lite vad som helst om du kan fixa distanser. För att enkelt kunna fixa distanser så är det bra om axelhålen är lika stora eller större. Avståndet mellan drev och skiva på bakhjulet bör istället vara samma eller mindre... just för att det ska va lätt att shimsa med distanser.

Oket som sitter på 450-motarden är ett brembo-4kolvsok som även sitter på en massa andra hojar tex kåtte 660. Så får du bara tag på ett sånt så kostar en originaldistans lite över 800-hundringen så passar det utan krångel.

Ahaa ungefär som jag misstänkte, vore ju guld att hitta 450:ns hjul kompletta. Riktigt bra att veta detta ang. orginaldistansen och brembo oket m.m. Kan säkert underlätta grymt den dag man ska försöka snickra ihop ett motardkitt. Du säger väl till om du mot förmodan skulle vilja sälja dina grejer nån gång (om du ska byta hoj eller så).. Vore så jäkla skönt att slippa tillverka distanser och spacers och shimsa drev å skivor osv :död men tack för all nyttig info iaf.

Hur upplever du annars kvalitén på GG hojen, har du haft strul med något, och vilka intervaller kör du på t.ex. kolvbyte?


Mjo den verkar smutt :) skönt med något lite större än 125cc, som visserligen var kul på crossbananen, men kändes lite ettrigt och klent i skogen, men bör nog åka snabbare än mig för att kunna hålla en 125:a i rätt del av registret i skogen.

Har vart långt uppehåll på åkat för min del, dags att ta tag i det nu, bara man får på vinterpuckarna.

Hur har det gått med ktm:en då, svetsade Emil blocket? Vart de bra?

Har iofs ett rätt dåligt bakdäck som följde med i köpet, det behöver nog svarvas slut på, såatteeh..


Btw, passar på att fråga om nån har ett 18" vinterdäck att sälja, har ett men det är kraftigt slut på mitten :huvet
 
Last edited:
Har vart långt uppehåll på åkat för min del, dags att ta tag i det nu, bara man får på vinterpuckarna.

Hur har det gått med ktm:en då, svetsade Emil blocket? Vart de bra?

mja samma här, pryttlarna sprutar olja å har sej,
nja, var ju magnesium så han lämnade över det till någon annan, dock så vart gängorna för klena å drog gängpaj påre med ett finger på nyckeln,,
är lagon sugen på att bomba ner det igen :huvet även fast det bör gå snabbare den här gången,, ska prova att torka rent å locktajta det, blir tätt så fåre gå så till nästa år (lät bra länge det)
 
sådär ja dubbdäck monterade :tummenuppoch JD:s nya skönhet har spanats in samt besudlats :krama
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
vart till å riva för mig, gick på 5min den här gången :tungan
halkskydd påsatta, så när jag får tebax motorkåpan bör jag vara fittad får fajt,
man bör väl även limma/tejpa ihop nå liggunderlag så ente förgasarn fryser igen, sgm hade väll gjortett? bilder!

sen flundrar jag även om man kanske bör göra nått åt dräneringsslangarna från förgasarn,
förrförra året var jag å GAMMA ute och åkte på en is utanför fjollträsk å min exc125 tokdog (så klart så långt från depån som möjligt :död
men sen efter ett tags funderande så upptäckte vi att slangarna från förgasarn var helt proppade med snö, bara å klippa av så starta det fint igen,

nån som har någe tips hur man kan göra med slangarna? bygga in dom pånå sätt?:va
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
vart till å riva för mig, gick på 5min den här gången :tungan
halkskydd påsatta, så när jag får tebax motorkåpan bör jag vara fittad får fajt,
man bör väl även limma/tejpa ihop nå liggunderlag så ente förgasarn fryser igen, sgm hade väll gjortett? bilder!

sen flundrar jag även om man kanske bör göra nått åt dräneringsslangarna från förgasarn,
förrförra året var jag å GAMMA ute och åkte på en is utanför fjollträsk å min exc125 tokdog (så klart så långt från depån som möjligt :död
men sen efter ett tags funderande så upptäckte vi att slangarna från förgasarn var helt proppade med snö, bara å klippa av så starta det fint igen,

nån som har någe tips hur man kan göra med slangarna? bygga in dom pånå sätt?:va

Jag har nog mest bara klippt till en bit av ett sittunderlag som skydd på vänster sida, ett lock mer eller mindre från cylle -> fugge, tänkte fästa med lite kattstrypare. :)

Dräneringsslangarna är inte så kluriga, sätt t-kors på dem, och hiva iväg dem uppåt en bit (de "extra" slangarna).
Man vill inte dra slangarna uppåt helt sonika, dräneringen från fuggen är o-bra att göra så med, men just med t-kors på slangeriet så är risken för att det blir kork mindre, man har halverat risken, och sätter man de t-korsade dubletterna på vettigt ställe, är risken lika med noll att det blir igensatt.

Jag tänkte pilla lite med sådant på juldagen . :D
 
Last edited:
... *host* ...står geggmoppen i varmgaraget och trängs med fzseKsan så lär det varken behövas vatten, glykol eller ens soppa i'n. :hihi

Det är dags att du hakar på igen. :fakta

Men va fan påhopp.
Nytt luftfilter skall inhandlas under morgondagen samt sådana fina handvärmarpåsar så att man håller värmen i händerna.

nyårsåka i gröndal är enligt tanten uteslutet då jag har en tendens att somna innan kl 8 på kvällen efter en dag i spåret- :rolleyes:
 
... *host* ...står geggmoppen i varmgaraget och trängs med fzseKsan så lär det varken behövas vatten, glykol eller ens soppa i'n. :hihi

Det är dags att du hakar på igen. :fakta

Japp, dags för possören o vakna igen..:´har ju inga dubbisar,,
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top