Tja, va ute en timme igår med den "nya" blejden.
Tiden för regbesiktning 0930, jag är i garaget 0900 för att ha gott om tid! Har ingen regskylt på hojen men jag ska ju "bara" ut på ringvägen till bilprovningen, vad är risken att man åker dit!?
Helt glad så startar jag hojen som var en aning svårstartad, när den väl gick igång så gick den på 3 burkar. Suuuuuuurt men va fan den ska vara regbesiktigas tänkte jag och började köra. Han bara 500 meter sen dör hojjäveln

vad nu då. Öppnar tanken, vickar med röven i sidled för att höra skvalpandet men i tanken var det tyst som i graven!!! Tur är väl det att det var bara 700 m till macken så det var bara att putta, hade ju 25 min till besiktningen!!!
Svettig och utmattad (nej jag har inte tränat under vintern) tankar jag fullt. Klockan är 0915, när hojen går igång igen (fortfarande på 3 burkar, va fan). Hoppar upp o börjar köra, efter bara 3-400 meter så börjar det gå fint igen. Vrider på rullen samtidigt som jag kastar ett öga i dom backspeglar som jag har skruvat dit dagen innan. Synen var allt för bekant, blått/rött ljus på en saab 9-5. HELVETE!!!!!!!!!!
Stannar vid Shell rosengård (ja jag vet att jag var optimist med att tänka att det inte skulle finnas poliser i närheten av rosengård), kliver av hojen och ser ytterligare pengar flyga iväg till samma myndighet som fortkörningen månaden innan!!!
Poliserna kliver ut, en av dom har böteshäftet i handen, fan!!!! Killarna frågar det vanliga, körkort, vart jag är på väg, varför jag kör utan skylt, vet jag att det är olagligt m. m. En av dom stannar med mig och kollar mina papper medans den andra kollar hojen. Plötslig säger en av dom, du vet att bakdäcket är helt slut... innan jag ens han svara så säger den andre polisen, nej nej det är ett racedäck dom ska inte ha mönster längst ut. Jävlar killen kör hoj!!! Han säger till sin kollega, -Jag är nöjd, vad säger du?, den andra -Är du nöjd så är jag nöjd!!! -Kör försiktigt o lycka till på regbesiktningen!!!
Jag kan inte tro detta, dom släpper mig!! Klockan är 0923!!!!
0931 rullar jag in på Valdemnasro, kör direkt till hallen!!! Besiktningsmannen är en lite äldrekille som till första blicken såg sur ut! Han kollar på hojen, petar lite med fingret på ena sidan, går runt till andra, använder samma finger och petar lite till. Kollar bromsbeläggen, -Du fram är dom helt slut, inte bra!!! Slänger en titt på kolfiberburken av okänt märke (myllrade på bra) och säger -Jag tänker inte ens försöka mäta ljudet för att de går säkert inte igenom, vi säger att jag glömde det!!!
Jag kan inte tro detta, den går igenom utan problem!!!
Helt glad åket jag tillbaka till jobbet, ställer på och försäkrar den. Problemet är nu nummerskylten, det tar tid innan man får den nya och kör man utan eller gör egen så kostar det om man blir stoppad. Testar att få ut en sån orange tillfällig (och godkänd) från polisen!!! Väl hos polisen så var dom lite kinkiga men efter 15 min övertalning kommer jag ut med en knäckt skylt av normal bilstorlek (pga att jag inte ville ha bil nummerplåt på hojen) med 3 bokstäver o 3 siffror.
Efter jobbet kom den efterlängtade turen på 1 timme, precis när jag kom hem så börjar det regna!!!
En riktig trevlig dag som hade förutsättningar att skita sig rejält men inte gjorde det.....