Geggat igen?

Knäckehäxan

la d svinge...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Nix, såld
Tänkte regga in å försäkra idag, tänkte nämligen kolla så inte rullen har geggat igen i vinter, kolla så luften inte blitt sur i ringarna, checka så bromsarna e riktigt uppslitna så man ger fan i å bromsa för mkt.

Mao så ska sukkan ut i helgen å lufta sig bara vägarna har nån kvadratcentimeter som e torr.....

fan va jag e körkåt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Knäckis

Visst e man sugen som faun. Skulle också vilja ta ut hojen på en runda om det inte hade varit för att jag har feteinfluensa (nä, inte magvarianten), hojen står uppallad för div service och att jag håller just på att byta köket. Känns som att jag har lite annant o fixa först...

Visst e man sugen som faun. Skulle också vilja ta ut hojen på en runda om det inte hade varit för att jag har feteinfluensa (nä, inte magvarianten), hojen står uppallad för div service och att jag håller just på att byta köket. Känns som att jag har lite annant o fixa först...

:pannkyss Synd om dig...inte alls självförvållat eller så? :hihi

Ja, influensan kan du ju inte hjälpa....

Köket ska byggas och fixas av PGH
Hammaren han tappar på sin onda tå
Djävulen sa "Influensa han ska få!"
Nyser och hostar, hur illa får man må?!?!

En dag kommer den varma solen
Då känner sig PGH som en cool en
Mörka glajjor stylar upp
Köket ger honom fortfarande krupp!!

Tja, va ute en timme igår med den "nya" blejden.

Tiden för regbesiktning 0930, jag är i garaget 0900 för att ha gott om tid! Har ingen regskylt på hojen men jag ska ju "bara" ut på ringvägen till bilprovningen, vad är risken att man åker dit!?

Helt glad så startar jag hojen som var en aning svårstartad, när den väl gick igång så gick den på 3 burkar. Suuuuuuurt men va fan den ska vara regbesiktigas tänkte jag och började köra. Han bara 500 meter sen dör hojjäveln :skrämd vad nu då. Öppnar tanken, vickar med röven i sidled för att höra skvalpandet men i tanken var det tyst som i graven!!! Tur är väl det att det var bara 700 m till macken så det var bara att putta, hade ju 25 min till besiktningen!!!

Svettig och utmattad (nej jag har inte tränat under vintern) tankar jag fullt. Klockan är 0915, när hojen går igång igen (fortfarande på 3 burkar, va fan). Hoppar upp o börjar köra, efter bara 3-400 meter så börjar det gå fint igen. Vrider på rullen samtidigt som jag kastar ett öga i dom backspeglar som jag har skruvat dit dagen innan. Synen var allt för bekant, blått/rött ljus på en saab 9-5. HELVETE!!!!!!!!!!

Stannar vid Shell rosengård (ja jag vet att jag var optimist med att tänka att det inte skulle finnas poliser i närheten av rosengård), kliver av hojen och ser ytterligare pengar flyga iväg till samma myndighet som fortkörningen månaden innan!!!

Poliserna kliver ut, en av dom har böteshäftet i handen, fan!!!! Killarna frågar det vanliga, körkort, vart jag är på väg, varför jag kör utan skylt, vet jag att det är olagligt m. m. En av dom stannar med mig och kollar mina papper medans den andra kollar hojen. Plötslig säger en av dom, du vet att bakdäcket är helt slut... innan jag ens han svara så säger den andre polisen, nej nej det är ett racedäck dom ska inte ha mönster längst ut. Jävlar killen kör hoj!!! Han säger till sin kollega, -Jag är nöjd, vad säger du?, den andra -Är du nöjd så är jag nöjd!!! -Kör försiktigt o lycka till på regbesiktningen!!!

Jag kan inte tro detta, dom släpper mig!! Klockan är 0923!!!!

0931 rullar jag in på Valdemnasro, kör direkt till hallen!!! Besiktningsmannen är en lite äldrekille som till första blicken såg sur ut! Han kollar på hojen, petar lite med fingret på ena sidan, går runt till andra, använder samma finger och petar lite till. Kollar bromsbeläggen, -Du fram är dom helt slut, inte bra!!! Slänger en titt på kolfiberburken av okänt märke (myllrade på bra) och säger -Jag tänker inte ens försöka mäta ljudet för att de går säkert inte igenom, vi säger att jag glömde det!!!

Jag kan inte tro detta, den går igenom utan problem!!!

Helt glad åket jag tillbaka till jobbet, ställer på och försäkrar den. Problemet är nu nummerskylten, det tar tid innan man får den nya och kör man utan eller gör egen så kostar det om man blir stoppad. Testar att få ut en sån orange tillfällig (och godkänd) från polisen!!! Väl hos polisen så var dom lite kinkiga men efter 15 min övertalning kommer jag ut med en knäckt skylt av normal bilstorlek (pga att jag inte ville ha bil nummerplåt på hojen) med 3 bokstäver o 3 siffror.

Efter jobbet kom den efterlängtade turen på 1 timme, precis när jag kom hem så börjar det regna!!!

En riktig trevlig dag som hade förutsättningar att skita sig rejält men inte gjorde det.....

Ha-ha, ja NÅ´N gång ska man väl få ha lite flyt också..

Lycka till med Spondon-Suzukin. Ska bli kul att kolla in den. :)

/j

Tja, va ute en timme igår med den "nya" blejden.

Kul händelse...

En riktig trevlig dag som hade förutsättningar att skita sig rejält men inte gjorde det.....

Fa vad skön dag för dig, och det gjorde helt klart min dag lite ljusare, vissa dagar är bara för goa!

@Jkay, sikken poet du är:pannkyss Flunsan kom grymt olägligt, inte kul att spackla o slipa när näsan o ögonen rinner om vart annat. Och man fryser hela tiden... STESSIGT.

Det är bara att gratulera T509 till en lyckad dag.
Blev dj...... sugen att dra en repa i helgen, och tittar man på smhi.se så ser det faktiskt ut som om det skulle kunna bli läge. ca 5 grader och uppehåll med ev solglimtar, det bådar gott.

Kanske en kort tur på 5-6 mil fr Malmö med utgånspunkt Mc e Donkan i Lockarp lördag el söndag. Någon som är sugen?

Kanske en kort tur på 5-6 mil fr Malmö med utgånspunkt Mc e Donkan i Lockarp lördag el söndag. Någon som är sugen?

Hmm jag tar ut min någon gång i vecka och eventuellt så kanske till nästa helg.

Körkåt, hmm nä absolut inte alls hur kan ni tro nåt sånt :huvet :gnissla

Hmm jag tar ut min någon gång i vecka och eventuellt så kanske till nästa helg.

Körkåt, hmm nä absolut inte alls hur kan ni tro nåt sånt :huvet :gnissla

hej

varför kör Ni ej denna varma vinter...

1..Förra veckan körde jag måndag tisdag sen kom vinterstormen...
2..denna veckan körde jag igår och i dag till arbetet....

Ut på motorvägen glider snabbt förbi bilar, bussar. De enda motordrivna två hjulingar jag möter är EU moppar.

Sen resonerar jag att kan man cykla till arbetet tvärs igenom Malmö, så varför kan man ej köra med sin mc. ( jag blir mindre våt en dem som cyklar till arbetet för fart vinden blåser bort regnet från min kropp.DEN BLIR JU SMUTSIG SA EN PÅ ARBETET.

- Men hur smutsig blir din bil? -sa jag. Min MC tvättar jag av med en spann och svamp. Dum måste köra igenom biltvätten med bilen. Vad är billigast och enklast-frågade jag

Vad tycker Ni alla som har MC nu endast stående på sitt stöd och går ut och tittar på den ibland för att se om den ej dammar igen eller går att starta för att batteriet ej motioneras?

Jag kör om det inte är snö på vägarna, det förutsätter dock att jag inte har barnen och andra hindrande tillfällen. Blir det fint väder på lördag SKA JAG KÖRA!!!! :yoparty Fan om det blir kasst väder!!! :mad:

hej

varför kör Ni ej denna varma vinter...

1..Förra veckan körde jag måndag tisdag sen kom vinterstormen...
2..denna veckan körde jag igår och i dag till arbetet....

Ut på motorvägen glider snabbt förbi bilar, bussar. De enda motordrivna två hjulingar jag möter är EU moppar.

Sen resonerar jag att kan man cykla till arbetet tvärs igenom Malmö, så varför kan man ej köra med sin mc. ( jag blir mindre våt en dem som cyklar till arbetet för fart vinden blåser bort regnet från min kropp.DEN BLIR JU SMUTSIG SA EN PÅ ARBETET.

- Men hur smutsig blir din bil? -sa jag. Min MC tvättar jag av med en spann och svamp. Dum måste köra igenom biltvätten med bilen. Vad är billigast och enklast-frågade jag

Vad tycker Ni alla som har MC nu endast stående på sitt stöd och går ut och tittar på den ibland för att se om den ej dammar igen eller går att starta för att batteriet ej motioneras?

De flesta av oss tycker att det är lite synd att förstöra hojen med vägsalt och annat skit. Vi tycker att det är för kallt. Vi sitter hellre i den goa värmen i bilen när kvicksilvret står under 10-12 grader. TVÄTTA bilen??? Varför det? En bil SKA vara skitig, en hoj ska vara VÄLDIGT välputsad.

Sen är det ju också så med hoj att det blir roligare när man kan gasa och lägga ner lite i kurvorna. Greppet är ju inte det bästa med 2-3+ i asfalten. Det viktigaste är inte att alltid köra hoj, för då hade jag lika gärna kunna köpa en touringmoppe med värmehandtag eller en offrådare typ:tungan

Sen är det ju också så med hoj att det blir roligare när man kan gasa och lägga ner lite i kurvorna. Greppet är ju inte det bästa med 2-3+ i asfalten. Det viktigaste är inte att alltid köra hoj, för då hade jag lika gärna kunna köpa en touringmoppe med värmehandtag eller en offrådare typ:tungan
.

Hörru du du. Du har väl ett kök att sköta. Sitt nu inte här o häcka. Nä, snyt dig och slå ett par slag till med hammaren innan det är läggdax :D

Igårkväll blev abstinensen olidlig! Satte klockan på tidigt och la mig direkt för att kunna köra hela förmiddagen idag.

Lördag morgon: Vaknar, slänger i mig en kopp kaffe och några mackor och drar ut till hojen för att försöka få igång baklampan. Lampan vill inte fungera men skam den som ger sig.
Får bli en provisorisk lösning...
pic.php

Nu är jag ready to go!
Puttrar iväg mot lockarpsrakan och kör några vändor där för att sedan ta mig till Häckeberga.
När jag kommer till den nya vägen vid Sofiedals golfklubb känner jag att en wheelie hade suttit fint.
Sagt och gjort. Jag drar på gasen och hör motorn varva men framhjulet släpper inte ifrån marken.

Fan va stark hojen är tänker jag och vänder mig om för att kolla på det långa svarta strecket. MEN VAFAN!!!!

Inget svart streck...
pic.php

pic.php

GAHHH!! Kedjan har gått av:huvet
Efter ett par försök att laga skiten inser jag att det enda jag kan göra är att bryta ihop och gå vidare...
pic.php

Ringer efter tjejen som får komma och hämta mig, hem och hämta bilen och åka och lasta hojen.

Dags att köpa större bil?
pic.php

pic.php

Det gick inte fort hem kan jag säga. Men nu sitter jag med en varm kopp kaffe och inväntar morgondagen så att man kan göra ett nytt försök.

Hoppas att det har gått bättre för alla er andra som är ute och kör idag:tummenupp

Last edited:
Igårkväll blev abstinensen olidlig! Satte klockan på tidigt och la mig direkt för att kunna köra hela förmiddagen idag.

Lördag morgon: Vaknar, slänger i mig en kopp kaffe och några mackor och drar ut till hojen för att försöka få igång baklampan. Lampan vill inte fungera men skam den som ger sig.
Får bli en provisorisk lösning...
pic.php

Nu är jag ready to go!
Puttrar iväg mot lockarpsrakan och kör några vändor där för att sedan ta mig till Häckeberga.
När jag kommer till den nya vägen vid Sofiedals golfklubb känner jag att en wheelie hade suttit fint.
Sagt och gjort. Jag drar på gasen och hör motorn varva men framhjulet släpper inte ifrån marken.

Fan va stark hojen är tänker jag och vänder mig om för att kolla på det långa svarta strecket. MEN VAFAN!!!!

Inget svart streck...
pic.php

pic.php

GAHHH!! Kedjan har gått av:huvet
Efter ett par försök att laga skiten inser jag att det enda jag kan göra är att bryta ihop och gå vidare...
pic.php

Ringer efter tjejen som får komma och hämta mig, hem och hämta bilen och åka och lasta hojen.

Dags att köpa större bil?
pic.php

pic.php

Det gick inte fort hem kan jag säga. Men nu sitter jag med en varm kopp kaffe och inväntar morgondagen så att man kan göra ett nytt försök.

Hoppas att det har gått bättre för alla er andra som är ute och kör idag:tummenupp

sån Racing! varför har du turen att allt händer dig... heheh 245 gl ...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park