ge mig tips på underhållning för en 8-åring!

Jag skulle kört på tekniklego. Det borde alla småtjejer få leka med! Alla barn, killar som tjejer, är en giltig ursäkt för att bygga med lego. :)

Här på sporthoj finns det mycket att göra.
Billigt, bra, enkelt.
Kan ju visa henne trådarna om adnan, så har hon att läsa ett tag.
Annars kan du väll visa henne tråden om killen som hade blåst någon på ett utländskt forum, kan hon inte engelska får du väll översätta åt henne, post för post. :rolleyes:

Men under tiden då hon läser om adnan så kan du ju ta en sväng med bågen :banana :squid

Coola Ola skrev:
Ytterligare en anledning till att bjuda mig på äppelpaj till våren då!

Kom på en grej till men det kanske är för sportigt eller för dyrt? Iaf, åka skridskor tyckte jag var skitkul när jag var liten så det kan ju vara en idé.

hörrö det står ju redan bland de planerade sakerna där uppe. vi ska köra på lilla torg när de drar igång där och sen dricka varm choklad på nåt fik.

Halogen skrev:
Tv-spel? Det hade jag kört på. Kanske svårt att lösa om man inte har attiraljerna (eller intresset) dock.

vi har iof. en x-box och hon har ju önskat sig en playstation 2 i julklapp så hon borde ju gilla tvspel. men jag är kass på tvspel, hon kommer ju spöa mig. men vafan, det kanske är en ide.

Neb Jones skrev:
PS. Bra gjort av dig att avsätta tid till lilltjejen!

ja det är ett projekt jag är med i via malmö högskola, så det var inte min ide, men ändå...det är kul!

Nienna skrev:
Har en 10-åring, en 8-åring å en 6-åring, (4-åringarna räknar vi inte med nu ;)....)PYSSEL! Det funkar alltid. Köp en stor burk med pärlor och plattor på clas ohlsson, köp magneter, köp lim. Gör pärlplattor och (...)

Mvh Linn

många bra tips! tack!

ft skrev:
Jag skulle kört på tekniklego. Det borde alla småtjejer få leka med! Alla barn, killar som tjejer, är en giltig ursäkt för att bygga med lego. :)

jamen det är ju skitdyrt att köpa en massa. visserligen har nog mina föräldrar kvar allt vårat gamla lego, men det är vanligt svennelego, inte teknik, men skitkul iallafall...bygga städer etc...ska snacka med dem...

yes. nu har jag gjort världens svara-på-hundra-poster-i-en-post-post. haha.
tack för alla bra tips (även de...eh...inte lika bra kanske... :hihi ).

vi kan ju ta kort i automat nån dag, så får vi dels nåt att göra och så får ni se så söta vi är. haha.

:tummenupp

Gocart! (IOFS svindyrt, men vem f-n har sagt att du ska pröjsa för henne?)
Fast IOM hennes (förmodligen) lägre vikt lär hon spöa dig så fort hon törs flytta bromspunkten framför din.....

Jag vet faktiskt inte om det är någon åldersgräns på det, mina ungar har roat sig med det länge IAF.

Fiska, mecka hoj (eller någonting annat meckigt), photoshoppa en bild som ni sedan stryker på en t-shirt (i linje med potatistryck, men mindre grisigt) och alla ungar i dag kan med photoshop/PSP
Lyssna på musik och mixa egna skivor som ni bränner, göra ansiktmasker på varandra (vad är det med prydliga tjejer som vill ha grönsaker i ansiktet? Min dotter gör sånt ibland)

Jag kommer inte på mer själv, mina ungar roar sig själva numera, eller så följer dom med och meckar.
Tonårstjejer behöver bara en femhundring och ett öppet köpcenter för att roa sig.

När GUW sa ansiktsmask så kom jag på nåt jag gjorde på fritids lr va det nu va. Smeta in ansiktet i vaseline och blöt gipsbindor och lägg över ansiktet. Ballt och plocka av och måla sedan. (tips är att komma ihåg att göra hål för andningen. Annars kanske detta funkar i fridykartråden)

Clara skrev:
jag har ett mentorsbarn via malmö högskola(jag går där alltså, inte hon) som jag träffar en gång i veckan.

Vad innebär det , är det nått barn som har svårigheter med saker o ting
eller har nån sjukdom eller nått som du tar hand om typ då , eller
är det ett fullt friskt barn ?

Kanske är korkad fråga men jag undra iallafall.

floodi skrev:
Vad innebär det , är det nått barn som har svårigheter med saker o ting
eller har nån sjukdom eller nått som du tar hand om typ då , eller
är det ett fullt friskt barn ?

Kanske är korkad fråga men jag undra iallafall.

nej hon är frisk och glad. jag tror de flesta barnen i projektet kanske har något litet extra behov, typ inte jättebra på svenska, blyga, ensamma, på fritids alldelles för mycket, gör inget hemma etc typ, men mitt barn verkar mest ha halkat med på ett bananskal typ.

Ta med henne till ett katthem, dom brukar alltid behöva hjälp med något.
Kanske ni kan hjälpa till o städa eller ge katterna mat eller bara sitta o gosa med dom. De flesta barn brukar tycka om djur och där får de känna att de kan hjälpa till också.

Pyssel va också en jättebra ide, alla barn tycker om det!
Ni kan göra stentroll (sten, färg, garn-till hår o svans, knappar och färg), de e jättekul :tungan

Spela kort eller andra spel funkar ju alltid.

Lycka till

Om ni har tillgång till Playstation2 så kanske Tekken kan vara ett alternativ. Intensivt, blodigt och med goa ljudeffekter! :tummenupp

tekken4-02.jpg

Last edited:
Zita skrev:
Ta med henne till ett katthem, dom brukar alltid behöva hjälp med något.
Kanske ni kan hjälpa till o städa eller ge katterna mat eller bara sitta o gosa med dom. De flesta barn brukar tycka om djur och där får de känna att de kan hjälpa till också.

Lycka till

bra ide! hon älskar katter och jag med. hon har visserligen katter hos sin mamma men vafan, jag har ju inga längre så jag har abstinens!

Zee skrev:
Om ni har tillgång till Playstation2 så kanske Tekken kan vara ett alternativ. Intensivt, blodigt och med goa ljudeffekter! :tummenupp

troligen har vi inte det. här hos mig har vi bara xbox och även om hon får ett i julklapp så misstänker jag att det kommer stå hos hennes mamma i ystad...men vi kanske ska testa lite spela på gamla xboxen iallafall...

Clara skrev:
troligen har vi inte det. här hos mig har vi bara xbox och även om hon får ett i julklapp så misstänker jag att det kommer stå hos hennes mamma i ystad...men vi kanske ska testa lite spela på gamla xboxen iallafall...

Då blir det Soul Calibur 2 istället, förmodligen ett av världens bästa spel. :tummenupp

soulcalibur210.jpg

Förutsatt att du, som jag, inte har några problem med att spela spel där man sticker gigantiska svärd i motståndaren tillsammans med en åttaåring. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT