Ge mig tips på hoj som är snygg som fighter.

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Åhoj.

Det är dags att införskaffa sig ny hoj nu. Och är då ute efter en som är snygg som fighter.

De jag kollat på är:
Hornet 650
Sv 650s
fazer

Just för att de inte är snordyra i inköp och försäkring. Är inte ute efter ett jättebygge, tex byta hela bakdelen osv..

Blev helt såld på hornet när jag såg denna ( om ägaren inte vill att bilden syns här så säg till.)
attachment.php

Men vill ha tips på andra hojar som kanske funkar bra =) har sökt lite men inte hittat något som är tillräkligt tillfredställande.

Mvh Mr.Asp

Hej.
Nu kanske jag inte är den som skall uttala mig om detta, eftersom jag har hojen till salu, men det gör jag ändå. Horneten är faktiskt en riktigt kompakt och kaxig cykel som många andra så blir den inte så bra på bild. Den du har bild på är ju grann, förutom blinkersarna( Bosch Big Knick). Har sett Werner 666:s hornet och den blev väldigt bra:tummenupp . Det behöver inte kosta skjortan heller. Rolig och köra är den med, men den behöver varv. Snäll och go. De andra blir även de snygga med lite bygg. Som du säger ett plus är ju försäkringen oxå. Själv vill jag tillbaka till twin, därför säljer jag.

Är lite i samma sits som dig MR.Asp. Tänkt bygga fighter i vinter, väntar lite efter vinterpriser på hojjarna :) Har själv kollat på en SZR 660, pga av den snygga ramen och svingen bl.a. Men den krävs ju lite moddningar för att se bra ut.

Tack för svaren :)

Jo de lutar mera och mera åt hornet.
Tänkte jag skulle iväg och kolla på denna i veckan:
http://www.blocket.se/vi/17222215.htm?ca=9_s

De bilder jag sett på den så verkar den riktigt fräsh. även om jag inte gillar lyktan och att mätardelen sticker fram så mkt. Men det är bara bra att man har något att pyssla med.

Något som man bör tänka på att kolla på hornet's? Något vanligt fel?!
Någon som ser något skumt i annonsen eller liknande?!

Mvh Mr.Asp

Bara kolla det vanliga för beg. hojar. Kolla i tråden på denna sidan. Där kan finnas mycket bra att veta.
Lycka till.

Jag har ångest =(

Såg att på mig (22år och bor i småstad) så kostar en CBR 900 RR -98 lika mkt som en hornet 600 - 00 i försäkring på mig.

Och de är ju jääävligt fina cyklar det med. Mera kompakt och snygg.

Någon som haft båda och kan yttra sig? Fan jag som var så säker på att horneten var en hoj för mig.

Är dock lite rädd att CBRen är för mkt framåtlutat för mig.

Snälla bullen hjälp mig......

SV650N är redan fajter, så slipper du förstöra en S-modell.

om du funderar mellan hornet och Firebladen så rekomenderar jag ju naturligtvis Firebladen, byt till ett fatbarstyre och du har samma körställning som horneten, mera motor och mera chassie :tummenupp

Jag har ångest =(

Såg att på mig (22år och bor i småstad) så kostar en CBR 900 RR -98 lika mkt som en hornet 600 - 00 i försäkring på mig.

Någon som haft båda och kan yttra sig? Fan jag som var så säker på att horneten var en hoj för mig.

Helt klart en CBR900RR.
Sen beställer du styrkrona från Slowdog och köper till nytt styre.
Plockar bort alla kåpor och säljer dom.
På med ny framlampa och vips så har du en rejäl fighter som utklassar Horneten på alla plan.

Jag har ångest =(

Jag har själv en Hornet fast en 900,riktigt rolig hoj.Jag har även haft en cbr 900 från -96 och året var även -96 (ja så gammal är jag).Då tyckte jag att cbr:en var helt grym men nu när man blivit lite äldre så har jag märkt att en upprätt körställning är helt underbar och drag finns det så det räcker,iaf i 900:an, har aldrig kört en 600.Jag har ju också min cykel till salu pga jag har beställt en cb 1000 r,inte för att det är mer mos imotorn utan bara för att den är så fruktansvärt snygg.Försäkringspremien på 900:an är inte dyr,iaf inte för mig.Har if Honda +35 och den premien ligger på nästan 5400:-/år.Lycka till,hur du än gör.Kolla lite bilder i mitt garage så får du se en
underbart rolig välvårdad 900.

Skulle helt klart välja en cbr, så mkt snyggare som fighter.
Betalar 385kr/per mån på min halvförsäkring.

men köp min gixxer istället..

bara 689 kr i mån / halv..

Bifogat

• DSC00039.JPG
    DSC00039.JPG
    175.5 KB · Visningar: 64
Skulle helt klart välja en cbr, så mkt snyggare som fighter.
Betalar 385kr/per mån på min halvförsäkring.

Din är vääääldigt fin =) har glodde igenom tråden igår kväll.:tummenupp

Får man fråga hur gammal/ung du är? och vart du har din försäkring?

Det priset jag fått är 994kr/ månaden för halv hos trygghansa.
22år och bor i småstad med privat garage.

men köp min gixxer istället..

bara 689 kr i mån / halv..

En sådan kostar en förmögenhet på mig antar jag :) Men visst är försäkringen billig och du inte vill ha mera än 35k för den ;)

2fast4hjo: Tare lite lungt va?! jag har precis ätit :zpy ;) inte någe vidare snygg som fighter imo

Last edited:
Din är vääääldigt fin =) har glodde igenom tråden igår kväll.:tummenupp

Får man fråga hur gammal/ung du är? och vart du har din försäkring?

Det priset jag fått är 994kr/ månaden för halv hos trygghansa.
22år och bor i småstad med privat garage.

Länsförsäkringar 31år ung:) bor hyffsat centralt i Sundsvall utan garage, försäkringen är även avställningsbar, det är bara att handla:tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph