Ge blod!

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Citat från Sveriges Radio:

"Länsbornas blod räddade akut blodbrist

Blodgivare i länet har hjälpt till att rädda situationen när det nu i veckan uppstått stor brist på blod hos flera universitetssjukhus i landet.

Vid bland annat Akademiska sjukhuset i Uppsala tvingades man då ställa in operationer på grund av blodbristen.

- Vi skickade 30 påsar blod i tisdags, så mycket vi kunde avvara just då, säger Åke Åkerblom, kemist vid laboratoriet och blodcentralen på Östersunds sjukhus, till SR Jämtland.
"

Mao, ta er till Blodgivningen! Efter Uppdrag Granskning behöver sporthojskollektivet lite +. Tycker ni det är otäckt? Tänk er då in den situationen att ni själva eller någon närstående behöver opereras akut, men det finns inget blod.....:brinnerup Stövla in med hjälmen på, så behöver ingen se tårarna.

Själv anmälde jag mig igår, skall in på första provtagningen imorgon.:yoparty

Kom igen nu alla Götelaborgare! Fyll på nedan när ni anmält er, kolla på https://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=3

Bra initiativ!:tummenupp jag brukar lämna. men är tyvärr förskyld just nu och då får man juh tyvärr inte lämna :(

Ja har till o me blitt ombedd av sjukhuset att lämna, för tydligen har ja väldigt eftertraktat o ovanligt blod, RH negativ, men har inte kunnat lämna för ja gick på starka smärtstillande, men nu så har ja inte käkat de på ett år så nu kan ja börja dela me mej :)

bra! jag brukar lämna, missade dock blodbussen igår, men det finns väl någon drop in på nordstan om jag inte minss fel..

Missade senaste gången blodbussen var här :gnissla
Får väl pallra mig in till något drop in ställe...

Jag borde verkligen också göra det... men jag har sån jävla nålskräck...

Jag får nog tyvärr sammla mod ett tag till :(

Jag avskyr både nålar och att se blodet sakta men säkert rinna ur mig. Jag brukar be nån söt sjuksköterska att lägga en liten duk eller något över min arm så jag slipper se det. :)

Nål? De stoppar ju för fan upp ett sånt där stuprör som sitter på hus i armen på en. Gjort det en gång och ja.... När tatueringen är klar kanske. Men det är nån sån där 6månaders gräns efter tatuering va? Så jag får inte....

Jag borde verkligen också göra det... men jag har sån jävla nålskräck...

Jag får nog tyvärr sammla mod ett tag till :(

Om det är någonstanns dom är bra på att sätta nålar så är det på blodgivarcentralerna!

Har gett en hel det och kan bara se fördelar

1 man får en macka!
2 man går nästan ner ½ kg genom att bara ligga still!
3 man får nytt frächt blod innom kort!
4 man får en gåva!
5 man kan hjälpa någon som verkligen behöver det!
6 man kan om man vill bida till forskningen!
7 man kan ibland när man haft lite tur få kryssa i rutan att man haft ny sexpartner innom det senaste halvåret och gå runt och vara lite mallig!

Seså iväg med er nu.....

Nålskräck här med men det är bara att titta bort och bit ihop :tummenupp
Jag har försökt det en gång när jag skulle operera tån... och det slutade med att jag satt ihopkrupen i ena endan på britsen med läkaren hängande över mitt ben med sprutan.

Min mor förstår inte min dubbelmoral i att vilja köra halvt ihjäl mig med hojen, men en liten nål då blir det fan kortslutning i huvet :gnissla

Så om jag nån gång slår mig så illa att jag behöver blod, så låt mig hellre dö då... jag har ändå lovat att donera alla mina organ då så då blir ju nån glad :rolleyes:

Bra att lyfta det här!:tummenupp

Jag tänkte gå till Blodbussen när den kommer till SKF Kristinedal (utanför Kristinedals träningscentrum).

Dit kommer den 17 Juni 08.30 - 15.00
Lunchstängt kl: 11.30-12.30.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP