Gbg-varvet, skall du?

Jag sprang göteborgsvarvet i lumpen 1995!
Gjorde ett par fadäser
1. Man har ju sett på tv att löpare kniper en mugg vätska i farten o slänger det i ansiktet på sig själv. Följaktligen gjorde jag samma sak för jag ville ju inte vara sämre än triathlon hjältarna på eurosport. Problemet som jag kom underfund med var att vätskan var saft. De sista 15 kilometrarna ficka jag springa med kladd i nyllet.
2. Eftersom kexchoklad delades ut under loppet lyckades jag knipa åt mig en sådan och försökte äta den när jag sprang. Ni borde prova att flåsa som en tjur och samtidigt försöka äta kexchoklad utan att se ut som en smul-fontän
3. inför upploppet blev jag omsprungen av en satans kanin maskot. Detta ville jag inte veta av eftersom jag hade sprungit över två mil och inte ville bli omsprungen av ett jäkla fetbelagt förvuxet kramdjur. Jag la i sista växlen o spurtade in mot mål linjen. Återigen på TV har man ju sett att alla svettiga löpare tar vägen genom den där duschen efter mål linjen. Jag ville ju inte vara sämre utan sprang samma väg och blev genomblöt. Detta tyckte jag inte skulle vara ett problem även om det bara var några plusgrader. Ända tills jag såg att man tydligen var tvungen att stå i jävla kö för att komma bort ifrån arenan.
Ja, jag fick ialla fall en banan, en kexchoklad och en sjuhelsikes stor medalj att stoltsera med!

Jao, detta var ju bara en liten memoria. Jag tänker aldrig att springa loppet igen nu när jag har MC ! Hähä

Ett stort LYCKATILL! ni som ska springa varvet idag!

Hoppas att ni tar er runt utan alltför stora bekymmer och att träningsvärksgudarna är nådiga mot er imorgon! :tummenupp

Ni måste tycka att löpning är jävligt sköj som går ut nu...själv tycker jag hojåkning är jävligt sköj men jag skulle INTE gå ut nu...Lycka till hur som helst :tummenupp

FÖRGÖRAREN :yoparty

Hehe, enda året det öser ner nånsin tror jag, ganska glad att man skippade det i år.. men men det kanske håller upp.. Man kan ju hoppas det för löparna!

Faan, klockan är inte 15 ännu, det kanske hinner bli uppehåll och sol med mera... :3freak

Ja, ja, nångång ska ju vara den första att kuta varvet i regn, men det lär ju vara bra mycket glesare på stan tyvärr... :(

Marcus skrev:
Faan, klockan är inte 15 ännu, det kanske hinner bli uppehåll och sol med mera... :3freak

Ja, ja, nångång ska ju vara den första att kuta varvet i regn, men det lär ju vara bra mycket glesare på stan tyvärr... :(

Det har regnat ett år tidigare, dock inte så här mycket. :mattias

Thundercat skrev:
Det har regnat ett år tidigare, dock inte så här mycket. :mattias

3 Timmar kvar och jag är bakfull hmm hultan springer du lr menar ser du någon i kön stå och spy så är det jag :brinnerup

hejar klacken gör sig redo för anfall i alla fall!....fast nu är väl flarnarna redan ute och kutar?

afrikanen har redan kommit i mål!!svarta har längre underben än vita och kan därför springa snabbare utan att bli lika andfådda. de använder lika mycket energi vid samma styrka men de springer snabare .... :fyllisar :banana

Det var ju iaf uppehåll när man sprang som tur va. Dock hamnade man långt bak i sin startgrupp så det blev sedvanligt trångt i början, men man lyckades med 1.36 iaf.

Hur gick det för er andra?

Marcus skrev:
Det var ju iaf uppehåll när man sprang som tur va. Dock hamnade man långt bak i sin startgrupp så det blev sedvanligt trångt i början, men man lyckades med 1.36 iaf.

1.50 inte illa med tanke på att jag inte har tränat nått nästan så jag är njöd :tummenupp

Marcus skrev:

Jag överträffade alla förväntningar och tog mig runt på 1.40.46. Hade räknat med en tid på runt 1.50-1.55. :banana

Jag hade ledningen i startgrupp 3 genom hela Slottskogen. :hihi

Thundercat skrev:
Jag överträffade alla förväntningar och tog mig runt på 1.40.46. Hade räknat med en tid på runt 1.50-1.55. :banana

Jag hade ledningen i startgrupp 3 genom hela Slottskogen. :hihi

Hur fan orkar ni :va :fyllisar

ps: jag sprang 7 km i tisdags, det var faktiskt rätt gött, EFTER! :hihi

Ska aldrig springa det satans varvet mer :kocko
Låg som ett miffo i soffan hela söndagen och kunde inte röra mig

JoJoman skrev:
Ska aldrig springa det satans varvet mer :kocko
Låg som ett miffo i soffan hela söndagen och kunde inte röra mig
För det va du ju helt oförbered på :hihi

Nästa år ska vi springa Jojo!! Å då ska det tränas innan ;)

Morsan sprang på 2.01 :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...