GAZZ söndag?

Easy_Mike skrev:
2053710 Det va ju attans va du skulle stirra Deagol.. :3freak
nu e jag hemma..
jag sa ju att vi skulle köra hem..sen försvann du spårlöst. :fatta!

jaja..förutom grusvägskörning alà MCK Vilse så blev det väl ganska bra ändå.
hemma igen iallafall...alla klarade sig utan fadäser. :tummenupp

Fan jag skulle ju pinkat när vi stannade så jag stannade strax innan slottet sen vetifan var jag hamnade för jag körde fel vid genarp -> dalby så jag hamnade tillbaka ut på 101:an

He he he he he.... gött att höra att MCK Vilse vägvalen fortsätter regera! Själv har jag nog kört för mycket, börjar ju hitta.... :huvet
Har ett tips, ta er ner på vägarna söder om landsvägen. Dom är torra, många är nyasfalterade (i höstas) och dom är soprena! Det är bara till att ladda! Börjar få in känslan för Duccen nu och längtar bara tills jag fått på nya sulor, har fortfarnade lite respekt för Dunlop Bakelit.

Dock lite förvånad att jag inte mött en enda sporthoj idag! :va

Jag har precis kommit hem efter 12mil, möte en del hojar bla 2 sporthojar redan inne i Trelle..synd på hojen xyx men skönt att de inte e nåt allvarligt.

Ligger en hel del grus här och var samt nån väg va till hälften översvämmad...vet tyvärr inte vart de va MCK Vilse RULES :yoparty

Nu är jag också hemma. :tummenupp
Tog en extra sväng efter att jag följde Easy_Mike hem till Eslöv. Sista biten gick genom en lagom regnig Malmö med mycket bakhjulsspin. :banana

Tjohooo det blev 32 mil kringelikrok idag, årets första knäskrap med snö i diket som sig bör, vi kollade in SMC gänget på Knudan och sedan blev det Söderåsen och småvägar till Assars i Höör, Svensköp är skapligt grusfri och som vanligt så blev det ösregn sista milen hem, en kanondag :)

Norra Skåne har mer grus på småvägarna än Södra.

Då är allt som vanligt då förra året i mars höll jag på att kasa av på söderåsen sätta mig på arslet i skogen :skrämd

Hur kör när ni är ute och "gazzar"? Kan man haka på med motard eller är det mycket nittio-sträckor (dvs, 150-200-sträckor för er med SH)?

Sen är jag ju lite vilsen här reserv-Danmark så kommer nog inte hålla något högre tempo inledningsvis, blir man lämnad åt sitt öde då? :död

Coola Ola skrev:
2055105 Hur kör när ni är ute och "gazzar"? Kan man haka på med motard eller är det mycket nittio-sträckor (dvs, 150-200-sträckor för er med SH)?

Sen är jag ju lite vilsen här reserv-Danmark så kommer nog inte hålla något högre tempo inledningsvis, blir man lämnad åt sitt öde då? :död

givet kan du hänga på...vi brukar ha en ret...MOTardgrupp oxå om ni blir många..annars kan ni utan problem hänga på

Coola Ola skrev:
2055105 Hur kör när ni är ute och "gazzar"? Kan man haka på med motard eller är det mycket nittio-sträckor (dvs, 150-200-sträckor för er med SH)?

Tror inte du kommer få några problem.
Grupperna hålls ihop av sisteman och motarder brukar hänga på fint.

Dessutom är det väl inget högre tempo såhär års med tanke på vägarna..

Tack för ett trevligt gazz igår! Bilder kommer sen, iaf de två jag tog hehehe... :tungan

@XYX - Trist med hojen, tur det inte blev värre o att du klarade dig helskinnad! :tummenupp

domin skrev:
2054096 Nu är jag också hemma. :tummenupp
Tog en extra sväng efter att jag följde Easy_Mike hem till Eslöv. Sista biten gick genom en lagom regnig Malmö med mycket bakhjulsspin. :banana
Jag sa ju att hojen e asfet.. med det trimmet kommer du köra med bakhjulet på spinn även på torra varma vägar,, det e skitball

Coola Ola skrev:

Du grabben!!! :fatta!
Motard e det snabbast du kan köra på dom vägarna... Plastraketer kan inte ta svängarna lika snabbt, måste bromsa mer och motard har fan så mycket mer vrid direkt ut ur kurvan,, dessutom kommer vi va ganska många som kör motard,, så du e inte ensam,, jag kan leda grupp med motard när ja e hemma sen
:tummenupp

xyx skrev:
2053668 Ahapp. Hemma igen.

Turen började bra men slutade sämre.
Väldigt förädiskt ute, en del vägar är hur fina som helst, medans en del är täckta i grus.

Slutade med att jag fick bekanta mig med asfalten lite borta vid 108an vid avfarten mot "Fjällfotajsön".
Bilder: http://sill.rtfm.se/~eh/aj/
Klantigt som fan att missa rullgruset... :huvet

Nåja, ingenting skadat på mig och kraschpucken tog typ allt på hojen.

Dock så misstänker jag att en trottelpositonssensor som sitter precis inanför fästet för kraschpucken har fått sig en kyss. Kan inte gasa mer än dryga 10% nu utan att motorn storknar - hade en maxhastighet av 80 på fyrans växel på väg hem.
SHIT,, gick det bra???

Maffan skrev:
2056045 Du grabben!!! :fatta!
Motard e det snabbast du kan köra på dom vägarna... Plastraketer kan inte ta svängarna lika snabbt, måste bromsa mer och motard har fan så mycket mer vrid direkt ut ur kurvan,, dessutom kommer vi va ganska många som kör motard,, så du e inte ensam,, jag kan leda grupp med motard när ja e hemma sen
Jag har aldrig blivit omkörd av en Motard, men dom är säkert snabba.

:hihi

GSXR1100R skrev:
2056081 Jag har aldrig blivit omkörd av en Motard, men dom är säkert snabba.

:hihi
Bara för du fegar på inhägnat område :rofl

Nä, sporthoj e snabbarem men inte i dom små partierna,, man kan hålla högre in och ut ur kurvor och behöver inte vara lika försiktig med smågrus... :tummenupp

Maffan skrev:
2056097 Bara för du fegar på inhägnat område :rofl

Nä, sporthoj e snabbarem men inte i dom små partierna,, man kan hålla högre in och ut ur kurvor och behöver inte vara lika försiktig med smågrus... :tummenupp
Inte på gata heller, RR banor har snäva böjar oxo, men då rundar man Retarderna på yttern.

GSXR1100R skrev:
2056109 Inte på gata heller, RR banor har snäva böjar oxo, men då rundar man Retarderna på yttern.
Nja,, på racehouse och landkrona oxå?? det vill jag se :D

jo, snittet e väl ganska högt, men jag kom ifrån min grupp korta stunder när jag hade XT660X,, den e fan slö och tung, men det gick,,, så snabb kan man va på en Retard oxå... se har man fan så mycket roligare på samma gång...
Har du testat en nån längre runda?

Maffan skrev:
2056134 Nja,, på racehouse och landkrona oxå?? det vill jag se :D

jo, snittet e väl ganska högt, men jag kom ifrån min grupp korta stunder när jag hade XT660X,, den e fan slö och tung, men det gick,,, så snabb kan man va på en Retard oxå... se har man fan så mycket roligare på samma gång...
Har du testat en nån längre runda?
RH med sporthoj... njae det har jag aldrig provat, jag testade Benjis Retard utanför Häckeberga, men den va nog inte så frisk i fjädringen.

Maffan skrev:
2056045 Motard e det snabbast du kan köra på dom vägarna... Plastraketer kan inte ta svängarna lika snabbt

Jupp dom svänger på en 5 öring kul o glutta när dom kör på n´knudan ibland :)

GSXR1100R skrev:
2056152 RH med sporthoj... njae det har jag aldrig provat, jag testade Benjis Retard utanför Häckeberga, men den va nog inte så frisk i fjädringen.
Då ska du sätta dig på min en runda när den e frisk igen... :tummenupp

Deagol skrev:
2056179 Jupp dom svänger på en 5 öring kul o glutta när dom kör på n´knudan ibland :)
De e fett ös... har du en?

Maffan skrev:
Du grabben!!! :fatta!

Preaching to the choir, broder! :hihi
Låter bra det, vi får se om GSXR1100R blir omkörd av sin första motard framåt sommaren då! :yoparty

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back