Gatreggad SM

Black Eagle

No bike, no life
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
KTM 625 -05
Tjena, ska snart köra upp till begränsad mc... Så jag hade tänkt att köpa ny MC, en supermotard. Men vad ska man tänka på när man ska köpa, tänkte köpa ngt begagnat. Har hört att dom under 600 cc é det mkt servicar och sånt på. Så vilka blir era tips? får bara vara på 25 kW..

Tack på förhand!

Finns sjuhundrafemtio trådar om detta.

Husaberg 650 är mycket service men också reggad på 9kW vilket ger lååg försäkring, även KTM har några mellanklassreggade hojjar (625, 640 eller 660 tror jag de e. Du kan kolla upp dessa modeller).

De hojjar som e lite skruva i i jämförelse med racehojjjarna är 640, XR 650, XT660X och Honda FMX. Även 660 å 625 är ganska snälla. Samt nån husky (Husqvarna 610S tror jag?)

Jag lån-snor tråden och spinner vidare litegrann på vad som redan sagts ovan.

Jag har fått för mig att med A-2körkort är det max 25 kW som gäller, och det verkar ju stämma. Men jag har även fått i huvet att det är max 600 cc. Är det alldeles fel? :va

Det är max 25kW och max 0.16kW/kg som gäller ingen begränsning på cc

Last edited:
Metaladdict skrev:
Jag lån-snor tråden och spinner vidare litegrann på vad som redan sagts ovan.

Jag har fått för mig att med A-2körkort är det max 25 kW som gäller, och det verkar ju stämma. Men jag har även fått i huvet att det är max 600 cc. Är det alldeles fel? :va

Ja fel!!

Men däremot får inte hojen ha ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kW/kg

Back