DrKevorkian
Ny medlem
Kan man gatregga en 250 racer? Hur gör man i så fall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det beror oxo på årsmodell, jag har en -72 CB500 som körts i Classic Racing. Jag har pratat med SBP och i princip behövs bara montera lyse. Det behövs inte ens bromsljus. Men då har jag regpapper på hojen.
Jag hade reggpapper och skylt på en RS125 -91a, men det var för att den skulle vara lätt att ta med utomlands och visa att jag ägde den. Och möjligen för att stöld försäkra den. Men det innebar inte att den gick att regga in å köra med på gatan.
Nej, det är fel, de går inte att registrera. Som Chronic skriver här i inlägget nedan gäller helfordonsgodkännandekravet från början av 2000 samt de nya hårdare avgaskrav som infördes samtidigt. Alla cyklar som blev tillverkade och registrerade innan 2000 kunde "förregistreras", man fick både regpapper och skylt men den var tvungen att ställas på och klrara en regbesiktning för att bli laglig. Någon gång runt 06-07 gjorde vägverket storrensning och strök alla förregistrerade fordon ur registret. Regpapper och skyltar som hör till gamla förregistrerade fordon som blivit strukna ur registret är helt värdelösa. Dessa gamla fordon måste alltså klara en ny regbesiktning enligt dagens krav vilket gör det omöjligt för gamla tvåtaktare.Det kanske gäller en rgv eller rs 250 som såldes oreggade till sport production. Dessa går lätt att regga, bara beställ modellinfo från tillverkaren och regbesikta i princip. Vet inte om bullernivån ställer till problem iofs då kraven var lägre när de såldes.
Nej, det är fel, de går inte att registrera. Som Chronic skriver här i inlägget nedan gäller helfordonsgodkännandekravet från början av 2000 samt de nya hårdare avgaskrav som infördes samtidigt. Alla cyklar som blev tillverkade och registrerade innan 2000 kunde "förregistreras", man fick både regpapper och skylt men den var tvungen att ställas på och klrara en regbesiktning för att bli laglig. Någon gång runt 06-07 gjorde vägverket storrensning och strök alla förregistrerade fordon ur registret. Regpapper och skyltar som hör till gamla förregistrerade fordon som blivit strukna ur registret är helt värdelösa. Dessa gamla fordon måste alltså klara en ny regbesiktning enligt dagens krav vilket gör det omöjligt för gamla tvåtaktare.
jag köpte ett inyg från suzuki 07 och reggade en rgv,helfordonsintyget gällde bara fordon tillverkade efter 99 fick jag som information på transportstyrelsen och den är gatlegal
Vad kostade ett sånt intyg?
Är sugen på en gatreggad rs 250, kanske är möjligt att köpa en begagnad banhoj och köpa ett sånt intyg?
RS 250? Honda eller Aprilia?
Vanliga gatreggade Aprilia RS 250 dyker upp på blocket lite då och då för runt 20.000
Menade aprilian, tycker det är allt för sällan som det dykerupp gatreggade rs 250 för rimlig peng inom rimligt avstånd.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |