Gatdäckfråga

Vad för däckmärke kör du med?

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja, vore kul och veta vad för däck ni kör på. Svara generellt däckmärke i pollen, men ge gärna mer detaljerat svar som svar i tråden.

Själv enda jag kommer ihåg jag kört med på gata som funka bra är Bridgestone BT010-12, Michelin Pilot Power. Rena gatdäck, alltså vi pratar inte racegodkända DOT-däck yada. Vanliga däck, menade för gata.

Låt höra :)

jag vart först:)

Har kört på pirelli diablo som jag tycker varit neutrala och fina på gata men kort hållbarhet

På XRen, Pirelly Diablo. mkt bra, men höll 400 mil...

Numera (bak) Bridgestone BT..err glömde vilken beteckning, men ska vara likartade som Diablo. Dock så märkte jag att Bridgestone 160 däck är ca 5mm bredare än Pirelli Diablo 160 backdäck... :rolleyes: (det gör skillnad om man hade det tight med det"smalare" däcket..)

På TL har jag bara kört med SuperCorsa och Rennsport. Så, det gick ju bort i pollen.

Röstade Pirelli eftersom jag gillade dem bättre (och 3 av 4 däck på mina hojar är Pirelli), och det blir nog inget nytt Bridgestone igen.

Har michelin PP i fram och metzeler M3 ibak...
Kan bara säga att M3 inte är något att rekomendera. Livslängden är dålig kontra fäste. Dessutom "varnar" inte däcket innan det släpper.
Michelin PP tror jag på. Blir nog 2ct nästa år...

Michelin Pilot Power kommer nog aldrig köra med något annat, blir 2ct säsong -07

Körde Continental som var väldigt oberäkneligt och till slut så sprack det :näsblod

Även provat Pilot Road men det tyckte jag var för hårt...

Metzeler Sportec M1 körde jag på Millen, inte ett släpp på 1300 mil... Sen försvann M1 och M3 kom och nu har jag sålt Millen... På duccen kör jag beg. racedäck (Rennsport)...

Pirelli Diablo har jag kört två uppsättningar, mycket nöjd. Sugen på att testa Pilot Power till nästa gång så vi får se men svårt ändra däck när man egentlihgen är nöjd och känner förtroende för däcken.

Jag kör på Michelin Pilot Road. Funkar kanon. Mycket bra grepp i vått, vilket man inte kan säga om Bridgeston Battlax BT 020-såphala i regn.

Jag har bra livsländ på Michelin med. Ca 1000 mil. 1200-1300 om man inte hissar spjällen så mycket och ofta. Fram håller det ca 1400 mil, uppskattningsvis.

Tycker roaddäcken håller så hög klass nu att man inte behöver köra på samma blandning som J-O Waldner har på sitt racket.

Continental

Kört med 3 set conti sport attack i sommar .Funkat fint både på landsväg o bana . Säkert minst 10 bandagar utan probbs.

Körde denna sommar på Pirelli Diablo, tyckte de funka bra. Jag körde dock väldigt lugnt så de höll en bit över 1000mil, bakdäcket helt slut men 2,5mm kvar fram.

Nästa sommar har jag tänkt att prova Metzler Roadtec Z6 då de verkar bra i de tester jag har läst. De är inte så farligt dyra heller.

Metzeler RoadTech Z6 ... Mycket nöjd med dem (fram och bak), bra pris på mcdackonline

Kör på Michelin PP 2ct.
Har fått starkt förtroende för de sulorna, greppar bra i vått o torrt, kalla som varma. Dessutom hyffsad livslängd!!
Hade Bridgestone BT 010 innan men de slutade i skogen(svängde grymt bra, trots 190 bak mot org 180 men hala som faen innan de fick temp) ..

Last edited:
Helfrälst på Michelin Pilot Power.
Föredrar faktiskt vanliga PP framför 2CT.

Dunlop 208 fram o bak på Fazern. Bra klibba när de är varma och håller bra. Men så fort det blir blött ute kyls de lite väl bra och blir ganska hala.

Har för mig att det är Michelin Sport Demon (stavning?) på Gammelsukkan. Inte kört i väta med dem men funkar bra på vanlig väg. Bra fäste, neutrala, inget gung trots lite hög profil såvitt jag känt hittills. Lika förvånad varje gång man kan lägga ned rejält med den gammelhojen :):tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...