Gatdäckfråga

Vad för däckmärke kör du med?


  • Antal röstningar
    0
Vad tycker ni om Dunlop Sportmax 208SM?
(Det sitter standard på min Dr-z sm)
Ursäkta felskrivningen först!
 
Last edited:
Avon Azaro bak, men det får bli Pilot road i fortsättningen, fram kör jag på Dunlop D208. Bara bra erfarenheter av det.
 
Michelin!

Kenya skrev:
2624186 Har michelin PP i fram och metzeler M3 ibak...
Kan bara säga att M3 inte är något att rekomendera. Livslängden är dålig kontra fäste. Dessutom "varnar" inte däcket innan det släpper.
Michelin PP tror jag på. Blir nog 2ct nästa år...


Pilot power åker jag på. Funkar kanon för mig med!

Michelin spons till Bird´s kanske :D
 
icko skrev:
2624282 Kör på Michelin PP 2ct.
Har fått starkt förtroende för de sulorna, greppar bra i vått o torrt, kalla som varma. Dessutom hyffsad livslängd!!
Håller med dig till fullo! Har dessa på Duccen och dom funkar dessutom alldeles utmärkt på bana. Har fått ut ca 700 mil på mina PP 2CT nu. I detta ligger 3 heldagar på Knudan och 2 på SRW samt en massa söndagar på SRW.
På Viffern ligger det vanliga Pilot Power och det funkar alldeles utmärkt.
 
dunlop sportmax GP ...grymma däck tycker jag...

håller förvisso "bara" 400mil men ger 900 kr för en uppsättning och 150 kr för omläggning och balansering så det blir ju inga pengar...
 
Fürstenhoff skrev:
2624259 Prova Dunlop Qualifier och du kommer att ändra dig!!:pannkyss

/Fürstenhoff.

Vad skiljer mellan Qualifier och 208 RR?
Har kört med 208 RR och det är helt ok. Enda undantaget är att jag överhettat däcken vid bankörning.
 
Swedie skrev:
2624006 Ja, vore kul och veta vad för däck ni kör på. Svara generellt däckmärke i pollen, men ge gärna mer detaljerat svar som svar i tråden.

Själv enda jag kommer ihåg jag kört med på gata som funka bra är Bridgestone BT010-12, Michelin Pilot Power. Rena gatdäck, alltså vi pratar inte racegodkända DOT-däck yada. Vanliga däck, menade för gata.

Låt höra :)

Bike gjorde väl ett test på sport/touring däck för inte så länge sedan.
 
har kört på Bridgestone fram o bak på Gsxr en den hä säsongen.Men det blir till o prova metzeler rennsport fram nu.Fick tag på ett nytt till ett vad jag tror bra pris..(800kr)
 
Fürstenhoff skrev:
2630969 Skulle vilja säga ALLT!!

Qualifier är ett renodlat gatdäck som har enormt snabb uppvärmnings förmåga (likt Michelin 2CT) men i mina ögon med super prestanda!!

Körde just detta däck på ökända Nürburg ring denna sommar (2006) med det resultatet att jag var under rekordtiden på denna bana (läs-väg) vid flera tillfällen utan att någon gång få ett enda otäkt släpp, däcket kändes enormt bra & kontrolerat i alla situationer!!

Körde även 90mil i race tempo på ett och samma däck set på Nürburg ring utan att däcket tappade sin förmåga & tempo varför åtminstonde jag kommer att fortsätta med just dessa däck på våra gatmoppar tills dess att Qualifier2 kommer ut på marknaden denna vår!!

Så fort butiken öppnar 1 januari kommer vi att sälja 10 set av dessa däck till 10 olika gatåkare för ett sjukt lågt pris, detta för att få 10 olika oberoende komentarer ang detta däck i stället för mina, tidningars & testförarares lovord ang detta däck!! ;)

Fürstenhoff.
Ok!

Jag har för mig att 208 RR är Dunlopps sportdäck för gata och att 208 GP är ett däck för bana (Supersport). Ersätter Qualifier , 208 RR?

/Jocke
 
Last edited:
Däck!

Som jag skrev tidigare i tråden kör jag på Michelin PP och är kanon nöjd med dom. Men jag undrar om någon av er eminenta däcknötare här vet om Dunlop D207 är en bra eller dålig sula? Hur är den tex jämfört med Pilot power?

Anledningen till att jag undrar var bara att jag kunde få nån uppsättning till bra pris. Men jag vill ju inte kompromissa med däcken för att spara in lite slantar. Då betalar jag hellre för att få något jag vet är bra.

/David
 
Pp

aBuseMe skrev:
2632889 Vad är skillnaden mellan "PP 2CT" och "det vanliga Pilot Power"?


2ct har en mjukare gummiblandning på skuldrorna (läs kanterna) för bättre grepp.
 
Jag har kört Dunlop D208 i 770 mil och är nöjd. Dock är bakdäcket slut nu.
 
Kör på Michelin PP det har inte gett mig några obehagliga överraskningar iaf. Dock kör jag inte bana så mitt användande av däcket är väl ganska millt. Har fått ut 950mil av bakdäcket men nu sjunger det på sista versen, blir ett nytt PP i bak till våren. Fram håller nog lika långt till kanske.

Mvh Fredric
 
majtii skrev:
2624342
Marginell skillnad och 2CT håller längre.
Kor oxa pa 2CT, men varfor skulle 2CT halla langre an vanliga PP?
Det ar val samma blandning pa mitten ialf, 2CT ar mjukare pa sidorna?
Eller jag som fatt allt om bakfoten?:va
 
har kört diablo strada i sommar. nöjd på gata men efter ett par bandagar verkar däcket ha hårdnat. är såphalt att åka på:hojbusa
 
Fürstenhoff skrev:
2630969 Skulle vilja säga ALLT!!

Qualifier är ett renodlat gatdäck som har enormt snabb uppvärmnings förmåga (likt Michelin 2CT) men i mina ögon med super prestanda!!

Körde just detta däck på ökända Nürburg ring denna sommar (2006) med det resultatet att jag var under rekordtiden på denna bana (läs-väg) vid flera tillfällen utan att någon gång få ett enda otäkt släpp, däcket kändes enormt bra & kontrolerat i alla situationer!!

Körde även 90mil i race tempo på ett och samma däck set på Nürburg ring utan att däcket tappade sin förmåga & tempo varför åtminstonde jag kommer att fortsätta med just dessa däck på våra gatmoppar tills dess att Qualifier2 kommer ut på marknaden denna vår!!

Så fort butiken öppnar 1 januari kommer vi att sälja 10 set av dessa däck till 10 olika gatåkare för ett sjukt lågt pris, detta för att få 10 olika oberoende komentarer ang detta däck i stället för mina, tidningars & testförarares lovord ang detta däck!! ;)

Fürstenhoff.

Nu hoppas jag att det du säger stämmer för beställde precis Qualifier.....
:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top