Gatdäck på bana?

busz skrev:
Licenskurs är det... Däckbyte lär det nog ändå bli. Men hur är det med helt nya däck?? Har erfarenhet av att helt nya däck kan vara rätt hala i början. Hur vet man när man kan börja lägga ner hojen utan att glida omkull?
Du behöver inte köra ett dugg fort på licenskursen. Det handlar om att du ska kunna vara på samma bana som andra förare utan att de behöver vara livrädda.

busz skrev:
Licenskurs är det... Däckbyte lär det nog ändå bli. Men hur är det med helt nya däck?? Har erfarenhet av att helt nya däck kan vara rätt hala i början. Hur vet man när man kan börja lägga ner hojen utan att glida omkull?

Några lugna varv på banan räcker och ni kommer att köra lugnt i början för att lära er banan.

Jag brukar ta en vanlig fil och rugga upp ytan lite, annars kan du be de som lägger på däcket att rugga upp ytan när de balanserar däcket.

busz skrev:
Som sagt så ska du satsa på beggade 20 minutersracedäck om du är snålsmart, kör 3-4 varv innan du laddar så vet du att däcken hinner bli varma, licenskurs är inget race, du ska bara hålla dig på hjulen och förstå flaggorna.

GSXR1100R skrev:
Som sagt så ska du satsa på beggade 20 minutersracedäck om du är snålsmart, kör 3-4 varv innan du laddar så vet du att däcken hinner bli varma, licenskurs är inget race, du ska bara hålla dig på hjulen och förstå flaggorna.

Nänänä, jag ska ställa mig i pole, leda genom första böj, tappa fem-sex platser på rakan, ta igen det i bromsningen inför bergskurvan, leda genom sviestadböjen och över mållinjen.

Mattias skrev:
Nänänä, jag ska ställa mig i pole, leda genom första böj, tappa fem-sex platser på rakan, ta igen det i bromsningen inför bergskurvan, leda genom sviestadböjen och över mållinjen.

:tummenupp :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back