Gasturbinhoj = JETeskoj!

Inte helt långt från sanningen, men det är även mycket det att jag blivit latare på att skriva om vad jag gjort på hojen. :)

Hej.

Synd att herr johansson gått o blit lat:krama, för din tråd här är ju utan tvekan en av två läsvärda trådar tillsammans med Dr-c,s hur fäster man ett framhjul.

Två mycket kompetenta herrar är ni som bygger saker som är avancerade o som dessutom fungerar.

Mvh

Ps har den digitala valutan fallos slagit väl ut? O växt sig ståndaktigt fast på marknaden Ds

Hej.

Synd att herr johansson gått o blit lat:krama, för din tråd här är ju utan tvekan en av två läsvärda trådar tillsammans med Dr-c,s hur fäster man ett framhjul.

Två mycket kompetenta herrar är ni som bygger saker som är avancerade o som dessutom fungerar.

Mvh

Ps har den digitala valutan fallos slagit väl ut? O växt sig ståndaktigt fast på marknaden Ds

Uppdateringarna lär öka i frekvens framöver hösten när skyttesäsongen är över, så håll ut!:tummenupp

Stabilt! Blir det något köra i år? På din breddgrader ligger väl snön meterdjup bara om några veckor?!

Btw, bara jag som kom att tänka på filmen ”Mars attacks” när jag såg baksidan av ditt instrumentkluster?

80_AE8_A75-_F51_C-4_AA1-84_B6-22_AD90_B2_DD8_D.jpg

83_D08_E84-88_D2-4761-9_CD3-36540_B31672_A.jpg

Ser ju ut att gå stabilt och odramatiskt.
Vad är det som ger upphov till gnistorna vid 0:36 och varför gick oljetrycket ner?

Tändsystemet är för övrigt sjukt imponerande, vad är det som triggar robotarmen att åka fram och tända vid 0:14?

Ser ju ut att gå stabilt och odramatiskt.
Vad är det som ger upphov till gnistorna vid 0:36 och varför gick oljetrycket ner?

Tändsystemet är för övrigt sjukt imponerande, vad är det som triggar robotarmen att åka fram och tända vid 0:14?

Lite slipspån som släpper från turbinhuset, inget att oroa sig över.

Oljetrycket är under utredning, jag kör mineral 20w50 olja i motorn och risken är att den inte är så tålig mot skumning så teorin nu är att det slår in massa luft i oljan som till slut gör så pumpen inte orkar hålla trycket uppe.

Jodu, det behövs egentligen inte värre tändsystem på en töckenhäringa maskin. :D

Jag tror att mysteriet med det fallande oljetrycket är löst, jag har oljetanken delvis fylld med fuelcell-skum för att förhindra skvalpning vid inbromsning och den är nog så tät att oljan inuti skummet står still så bara en liten del av tankvolymen omsätts genom motorn.

Den lilla skvätten värms upp fort och blir bubbligare och bubbligare av all luft som inte hinner avges innan den sugs in i motorn igen.

Jag har tagit bort tankskummet och ska testköra igen så fort jag får möjlighet.:tummenupp

Jaha vad gjorde jag igår kväll? Diska, slösurfa på Youtube, peta näsan....
Och du? Näe vettu, provkörde min egenhändigt byggda jetmotor... provade att låta gasol flöda och sen en gnista...

:Bugar

Och skönt att du don´t snubbel och att pre heat inte:brinnerup

:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...