Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skrämm inte upp honom nu!!!
Ingen minns en fegis!
Ingen risk, jag är immun mot förmaningstal efter åren boendes hos mor och far.
Då jag inte har något gasturbinrelaterat att rapportera om kan jag lika gärna flika in en update på kanonbygget, jag piffade upp den lite och slätborrade pipan till 18mm så nu ska det bli fältskjutning framöver för att se vad den duger till.
![]()
Jag har även hört mig för om att låna en kronograf för att kunna räkna ut energin i kulan, får se hur det går.
![]()
Klart underhållande. Jag tror nog bäste herr Johansson är minst i denna liga. Lite sponsring från Disco-veraså ska det nog bli tv snart
![]()
EDIT: "Minst i denna liga" kan missuppfattas. "Jag tycker herr Johansson uppnår ett minst lika högt underhållningsvärde på det material han skapar" är mer rätt![]()
Hur som helst är kulorna störst, av högvärdigast legering för mekanisk hållfasthet och korrekt härdade samt anlöpta.
När blir det provstart med soppan den är byggd för? Eller det är kanske redan gjort så det är därför du inte har skrivit sedan igår morse...
Kan inte denna motorn extraknäcka som aluminiumsmältare sen när du gjuter?![]()
Ha ha, nejdå jag lever och frodas.
Det lär dröja en månad eller så innan motorn är klar för provstart, först ska jag måla stativ och tankar, sätta in en backventil före lustgastanken (hade lite diskussion om det med några polare igår kväll) och lite annat smått och gott. Sen ska samma polare fixa fram en lastcell med datalogg så jag kan mäta dragkraften under körningen.
Det lär bli dyr gjutning det, räknar man ihop lustgas, metanol och kvävgasen till trycksättningen kommer en 10 sekundersrepa kosta ca 800 spänn...![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |