Gasturbinhoj = JETeskoj!

Det är precis det som kan hända, med en glödhet brännkammare och ett oljeläckage inuti motorn kan den driva sig själv med motoroljan istället för dieseln. :näsblod

Inför ett sånt scenario är det enda som gäller att blåsa av en brandsläckare i kompressorinsuget och kuta så fort benen bär ifall det inte skulle räcka...

Tack tack, ska göra klart det sista nu i veckan och testköra alla pumpar och grejor så det är färdigt för uppstart till helgen.:tummenupp

Kan man provtrycka den för att kolla inre täthet då eller kör man bara och hoppas på det bästa?:va

Satan vad spännande detta ska bli!:yoparty
 
Kan man provtrycka den för att kolla inre täthet då eller kör man bara och hoppas på det bästa?:va

Satan vad spännande detta ska bli!:yoparty

Lite svårt, nu är den ju tät men det går inte sia om vad som händer med rör och kopplingar när dom plötsligt har en glödande brännkammare 10mm ifrån sig.

50% spännande, 50% gruvsamt.:gnissla
 
Det är precis det som kan hända, med en glödhet brännkammare och ett oljeläckage inuti motorn kan den driva sig själv med motoroljan istället för dieseln. :näsblod

Inför ett sånt scenario är det enda som gäller att blåsa av en brandsläckare i kompressorinsuget och kuta så fort benen bär ifall det inte skulle räcka...

Tack tack, ska göra klart det sista nu i veckan och testköra alla pumpar och grejor så det är färdigt för uppstart till helgen.:tummenupp

Det går att strypa luften också.
Men det vill du ju inte göra.
 
Det går att strypa luften också.
Men det vill du ju inte göra.

Inte så lätt när jag har förvärmningsfläkten monterad framför insuget, sen tror jag inte kompressorn mår så bra av att man klappar fast en spånskiva för insuget när den varvar närmare 70.000rpm heller...:näsblod
 
Inte så lätt när jag har förvärmningsfläkten monterad framför insuget, sen tror jag inte kompressorn mår så bra av att man klappar fast en spånskiva för insuget när den varvar närmare 70.000rpm heller...:näsblod

Aha du menar såhär.

[YOUTUBE-ID]PRtymuRMZiE[/YOUTUBE-ID]
 
Du är min idol.

Du glömde ironi-smileyn...:)

Nu jävlar är allt klart inför söndag! Oljan är fylld, kalsongerna nyvända och all el dragen.

JU-01581.jpg


Alla funktioner är provkörda och oljepumparna körs över reläer för att inte riskera att någon brytare brinner upp, inte direkt läge att tappa oljetrycket med motorn på full makaron... :Speedweekend2010

JU-01582.jpg


Nu gäller det bara att räkna ut hur jag ska ankra fast svetsbänken för att den inte ska sticka iväg när (om) motorn startar.:)
 
På med brynjan, tjacka Bullens pilsnerkorv och en kasse från bolaget check !:tummenupp
 

Fy fan vad gött
! Förstå hur många som kommer sitta bänkade framför sporthoj på söndag!! Du skulle kunna köra pay per view!

Vi kan väl bestämma att det kommer en uppdatering vid 21:00 på söndag för att inte hela dagen ska gå till spillo för er.:)

Sen om det blir ett triumf-inlägg eller en haverirapport får tiden utvisa...:D
 
Inte så lätt när jag har förvärmningsfläkten monterad framför insuget, sen tror jag inte kompressorn mår så bra av att man klappar fast en spånskiva för insuget när den varvar närmare 70.000rpm heller...:näsblod

Jag har aldrig föreslått ett heltätt spjäll.
Materialval har icke diskuterats.
 
Det behöver heller inte diskuteras då det aldrig kommer hända, även en partiell strypning på insugssidan skulle ställa till kaos med kompressorn vid dom varvtalen så brandsläckare it is.

Funkar det inte med en potatis/bananer i utblåset för att stoppa turbinen :D funkar ju i Hollywood på bensinmotorer. :)
OBS ironiskt inlägg för er som tar det allvar :gnissla
 
Du glömde ironi-smileyn...:)

Nu jävlar är allt klart inför söndag! Oljan är fylld, kalsongerna nyvända och all el dragen.

Nu gäller det bara att räkna ut hur jag ska ankra fast svetsbänken för att den inte ska sticka iväg när (om) motorn startar.:)


Ehm... som det där är monterat kommer testkörningsoperatören få hela helvet i knät och åka först in i närmsta vägg:va.....spännandeee:tummenupp
 
Nu jävlar är allt klart inför söndag! Oljan är fylld, kalsongerna nyvända och all el dragen.
Nu gäller det bara att räkna ut hur jag ska ankra fast svetsbänken för att den inte ska sticka iväg när (om) motorn startar.:)

Fanväntarupådå!?:va:yoparty Bulta fast aset i golvet och dra igång då föffan!:banana
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top