Gasturbinhoj = JETeskoj!

Det är precis det som kan hända, med en glödhet brännkammare och ett oljeläckage inuti motorn kan den driva sig själv med motoroljan istället för dieseln. :näsblod

Inför ett sånt scenario är det enda som gäller att blåsa av en brandsläckare i kompressorinsuget och kuta så fort benen bär ifall det inte skulle räcka...

Tack tack, ska göra klart det sista nu i veckan och testköra alla pumpar och grejor så det är färdigt för uppstart till helgen.:tummenupp

Kan man provtrycka den för att kolla inre täthet då eller kör man bara och hoppas på det bästa?:va

Satan vad spännande detta ska bli!:yoparty
 
Kan man provtrycka den för att kolla inre täthet då eller kör man bara och hoppas på det bästa?:va

Satan vad spännande detta ska bli!:yoparty

Lite svårt, nu är den ju tät men det går inte sia om vad som händer med rör och kopplingar när dom plötsligt har en glödande brännkammare 10mm ifrån sig.

50% spännande, 50% gruvsamt.:gnissla
 
Det är precis det som kan hända, med en glödhet brännkammare och ett oljeläckage inuti motorn kan den driva sig själv med motoroljan istället för dieseln. :näsblod

Inför ett sånt scenario är det enda som gäller att blåsa av en brandsläckare i kompressorinsuget och kuta så fort benen bär ifall det inte skulle räcka...

Tack tack, ska göra klart det sista nu i veckan och testköra alla pumpar och grejor så det är färdigt för uppstart till helgen.:tummenupp

Det går att strypa luften också.
Men det vill du ju inte göra.
 
Det går att strypa luften också.
Men det vill du ju inte göra.

Inte så lätt när jag har förvärmningsfläkten monterad framför insuget, sen tror jag inte kompressorn mår så bra av att man klappar fast en spånskiva för insuget när den varvar närmare 70.000rpm heller...:näsblod
 
Inte så lätt när jag har förvärmningsfläkten monterad framför insuget, sen tror jag inte kompressorn mår så bra av att man klappar fast en spånskiva för insuget när den varvar närmare 70.000rpm heller...:näsblod

Aha du menar såhär.

[YOUTUBE-ID]PRtymuRMZiE[/YOUTUBE-ID]
 
Du är min idol.

Du glömde ironi-smileyn...:)

Nu jävlar är allt klart inför söndag! Oljan är fylld, kalsongerna nyvända och all el dragen.

JU-01581.jpg


Alla funktioner är provkörda och oljepumparna körs över reläer för att inte riskera att någon brytare brinner upp, inte direkt läge att tappa oljetrycket med motorn på full makaron... :Speedweekend2010

JU-01582.jpg


Nu gäller det bara att räkna ut hur jag ska ankra fast svetsbänken för att den inte ska sticka iväg när (om) motorn startar.:)
 
På med brynjan, tjacka Bullens pilsnerkorv och en kasse från bolaget check !:tummenupp
 

Fy fan vad gött
! Förstå hur många som kommer sitta bänkade framför sporthoj på söndag!! Du skulle kunna köra pay per view!

Vi kan väl bestämma att det kommer en uppdatering vid 21:00 på söndag för att inte hela dagen ska gå till spillo för er.:)

Sen om det blir ett triumf-inlägg eller en haverirapport får tiden utvisa...:D
 
Inte så lätt när jag har förvärmningsfläkten monterad framför insuget, sen tror jag inte kompressorn mår så bra av att man klappar fast en spånskiva för insuget när den varvar närmare 70.000rpm heller...:näsblod

Jag har aldrig föreslått ett heltätt spjäll.
Materialval har icke diskuterats.
 
Det behöver heller inte diskuteras då det aldrig kommer hända, även en partiell strypning på insugssidan skulle ställa till kaos med kompressorn vid dom varvtalen så brandsläckare it is.

Funkar det inte med en potatis/bananer i utblåset för att stoppa turbinen :D funkar ju i Hollywood på bensinmotorer. :)
OBS ironiskt inlägg för er som tar det allvar :gnissla
 
Du glömde ironi-smileyn...:)

Nu jävlar är allt klart inför söndag! Oljan är fylld, kalsongerna nyvända och all el dragen.

Nu gäller det bara att räkna ut hur jag ska ankra fast svetsbänken för att den inte ska sticka iväg när (om) motorn startar.:)


Ehm... som det där är monterat kommer testkörningsoperatören få hela helvet i knät och åka först in i närmsta vägg:va.....spännandeee:tummenupp
 
Nu jävlar är allt klart inför söndag! Oljan är fylld, kalsongerna nyvända och all el dragen.
Nu gäller det bara att räkna ut hur jag ska ankra fast svetsbänken för att den inte ska sticka iväg när (om) motorn startar.:)

Fanväntarupådå!?:va:yoparty Bulta fast aset i golvet och dra igång då föffan!:banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top