Gasturbinhoj = JETeskoj!

Gränsen mellan genialitet och galenskap är som bekant hårfri... Men jag är nog långt in i galenskapszonen ja:D

Jajo, låter väl ganska vettigt i och för sig... Keyrå:gnissla Men så testkör nu föffanrå så man får komma och beskåda underverket sen!:D

Det tummar vi på! :tummenupp
 
Får man jet-lagg efteråt?

Sätter du motorn på skidor så blir det ju IOFS jet-lagg direkt?

Man kanske kan steka plättar med motorn, om man har en jet-lagg...

Man ska i alla fall inte göra som polaren som fick jet-leg efter att ha bränt upp ena benet på sparkens efterbrännkammare...:brinnerup
 
Fixa iaf någon som kan göra en live-stream på Bambuser så vi får vara med live på första startförsöket!
 
Igår kväll kopplade jag in PWM-styrningen till bränslepumpen och drog slangarna mellan motor, filter och pump så nu är bränslesystemet så gott som klart.

JU-01577.jpg


Lite enklare styrsystem på gasturbiner än på turbohojar, eller vad säger du Andersson?:)

JU-01578.jpg


Saknas bara en bränsletank nu, kommer imorgon.
 
Brann herr Johansson möjligtvis upp i testet tillsammans med nya garaget?
 
Lite nyfiken på, kan den börja skena som en dieselmotor, som i stort sett är ostoppbar när den börjat käka motorolja(så länge det finns luft). För om man märker att det börjar gå åt h-ve...e så e man väll inte sugen på att slå av oljepumpen, man hoppas ju in i det sista att det lugnar sig snart...

Som sagt bara nyfiken inte skadeglad, önskar dig all lycka med uppstarten, och hoppas det snart blir söndag och det e du nog ensam med, att få mig att längta till en söndag:D

Förövrigt grymt imponerad av bygget och engagemanget:Bugar
 
Lite nyfiken på, kan den börja skena som en dieselmotor, som i stort sett är ostoppbar när den börjat käka motorolja(så länge det finns luft). För om man märker att det börjar gå åt h-ve...e så e man väll inte sugen på att slå av oljepumpen, man hoppas ju in i det sista att det lugnar sig snart...

Som sagt bara nyfiken inte skadeglad, önskar dig all lycka med uppstarten, och hoppas det snart blir söndag och det e du nog ensam med, att få mig att längta till en söndag:D

Förövrigt grymt imponerad av bygget och engagemanget:Bugar

Det är precis det som kan hända, med en glödhet brännkammare och ett oljeläckage inuti motorn kan den driva sig själv med motoroljan istället för dieseln. :näsblod

Inför ett sånt scenario är det enda som gäller att blåsa av en brandsläckare i kompressorinsuget och kuta så fort benen bär ifall det inte skulle räcka...

Tack tack, ska göra klart det sista nu i veckan och testköra alla pumpar och grejor så det är färdigt för uppstart till helgen.:tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top