Gasturbinhoj = JETeskoj!

Själv har ja haft planer på å bygga en morot av en gammal skitstor turbo

widget_cvE4lKiubaoB5EcyUKopOj.jpg

Sorry, kunde inte låta bli....:rolleyes:

/e

Kan meddela herrn att husmålning numer även står på min attgöra-lista...:gnissla

Uj uj den enda fördelen med målning är att det är så förb--nat tråkigt så man funderar på allt annat.
Undra vad din hjärna kommer på när du går där med penseln.
Lär bli många roliga trådar från herrn.
Så hoppas du har ett stort hus:yoparty

I am back in business! Har varit utan bredband sen förra veckan i och med flytten men nu har skiten skramlat igång igen. Verkstaden är bara ca 50% i ordning och ny el måste dras innan jag kan få fart i fräs och svarv, men det går framåt.:tummenupp

Det är det ju såklart, fan nu får jag skämmas.

Jo det borde du allt göra.:)

Uj uj den enda fördelen med målning är att det är så förb--nat tråkigt så man funderar på allt annat.
Undra vad din hjärna kommer på när du går där med penseln.
Lär bli många roliga trådar från herrn.
Så hoppas du har ett stort hus:yoparty

Rätt skönt med såna där idiotjobb då man inte behöver tänka så mycket på det man gör, lär bli ett och annat bygge planerat medan jag handklipper 1000m2 gräsmatta också.:gnissla

Riktigt skönt att ha en speciell vipp-strömbrytare för "när det går åt helvete" ("fan")

Japp, den lär vara den mest använda knappen skulle jag tro...:gnissla

En liten miniuppdatering: I veckan hämtade jag ut en smutt pryl som jag beställt till motorn, en digital varvräknare närmare bestämt.

JU-01517.jpg

Den kan använda både optiska triggers och hallsensorer så på något vis ska jag kunna läsa varvtalet på turbinen, maxvarvet kommer ligga på 66.000rpm så det funkar inte direkt med någon uppskalad Biltemamätare...:gnissla

Slöglor på Star Wars Episode I, nu är podracet i full gång och jag kan inte sluta associera till ditt bygge. Sjukt, jag vet.

I vilken version bygger du något motsvarande en såndäringa podracer... ??? :va

Slöglor på Star Wars Episode I, nu är podracet i full gång och jag kan inte sluta associera till ditt bygge. Sjukt, jag vet.

I vilken version bygger du något motsvarande en såndäringa podracer... ??? :va

Det får nog bli när man tröttnat på både skäggväxt och jordeliv, skulle bli ganska så svettigt att hänga bakom två turbiner av den storleken...:brinnerup

Det får nog bli när man tröttnat på både skäggväxt och jordeliv, skulle bli ganska så svettigt att hänga bakom två turbiner av den storleken...:brinnerup

Jag sprang bakom en SK60 som just gasade upp bägge motorerna, det var ingen fara med värmen, den lilla stund jag stod på benen...

Antar det, det är en annan kille som håller i hemsidan så jag har dålig koll på det där.

Nu är fräsen på plats i garaget förresten, tog bara tre timmar att lasta, åka 2.5 mil och ställa upp den på rätt plats så det gick sjukt smidigt. På fredag kommer farsgubben och drar elen så man borde snart kunna vara i produktion igen!:banana

Bilder på nya garaget är ju självklart ett måste, medan det är någorlunda städat.

Bilder på nya garaget är ju självklart ett måste, medan det är någorlunda städat.

Fixar det, någon som vill ha adress och karta på vilken sten reservnyckeln ligger under också?:)

Här kommer en bonusbild från fräsflytten, tur att man har starka kamrater.

Olovknkar.jpg

Fixar det, någon som vill ha adress och karta på vilken sten reservnyckeln ligger under också?:)

Här kommer en bonusbild från fräsflytten, tur att man har starka kamrater.

Olovknkar.jpg

Det skulle inte hjälpa, även om alla maskiner finns så är maskinisten 98% av slutresultatet, d.v.s med mig bakom vevarna skulle det bli skit ändå!

Inte nog med att han fick bära ut fräsen, någon hade lagt ett kedjelyftblock uppepå...

Är det sant att du ska ta in bushido under dina jetdrivnavingar o lära honom allt du kan?
[YOUTUBE-ID]_hLYiGkaQQE[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...