Gasturbinhoj = JETeskoj!

Jepp , Kläderna måste torka på nolltid med en sån maskin:yoparty:D

Jag har faktiskt funderat över det, med tanke på att jag mer eller mindre kommer sitta och krama motorn när jag kör och ha en 4-500°C varm avgaspipa direkt under sadeln borde köldskador inte vara något att oroa sig för direkt.:gnissla

Kanske får göra som Burt Munroe och rulla in mig i avgasbandage.

I brist på annat att skriva om kan jag berätta om en liten leksak jag köpt, en AMT Pegasus MK3 som puttar på med ca 140N.

Pegasus1.jpg

Man får lite perspektiv på storleken på den motorn jag håller på bygga när man har kompressorhjulet liggandes bredvid denna motor som ändå anses vara ganska stor i RC-sammanhang.

Pegasus2.jpg

Vad får man projsa för en sån? Tänkte att det kanske skulle gå montera på pakethållarn för extra fart(?)

Turbin för nybörjare?

Vad får man projsa för en sån? Tänkte att det kanske skulle gå montera på pakethållarn för extra fart(?)

Turbin för nybörjare?

Den här gick loss på 1250 pund plus frakt, du kan hitta mindre gasturbiner för halva den slanten men då är det inte säkert att du får med all kringutrustning som behövs.

Kul att veta iaf. Får bli när man är klar med utbildningen så man får in mer pengar :) Fascinerande motorer.

Edit: Zuperbulle på världsmästarcykeln 2012 (ljudfilen bilden är bara för skojs skull)
http://www.youtube.com/watch?v=OcuHOU0VnC8

10000 för allt om man köper en mindre då?

Last edited:
[YOUTUBE-ID]Xxi-xuDQqHE&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Lek inte för mycket med lilla motorn nu...

Last edited:
Håller med, det byggs på tok för lite vaffan!:mad:

Jag åkte ju till Sweden rock o chillade lite. Skyndade hem fort som satan. men ne ingen redig uppdatering:gråta:gråta:gråta

Kul att veta iaf. Får bli när man är klar med utbildningen så man får in mer pengar :) Fascinerande motorer.

Edit: Zuperbulle på världsmästarcykeln 2012 (ljudfilen bilden är bara för skojs skull)
http://www.youtube.com/watch?v=OcuHOU0VnC8

10000 för allt om man köper en mindre då?

Den dära film snutten gör ju inte direkt så att en eventuellt krasch blir nå direkt motiverande...

Kapoff sa det!:hojraket

Det kanske vore något det, ha en radiostyrd hoj som man kan styra från depån. Då behöver man ju inte vara speciellt nykter heller .:D

Fast det är ju svårare att fjärrstyra än att köra live,
så skall man vara full är det bättre att sitta på.

Fast å andra sidan så riskerar man ju inte att spilla ut ölen vid eventuell krasch. :D

/e

Du Johansson, kan du peka mig i en riktning på nån som kan plana en husabergtopp?

...inte så fort, jämfört med denna (586 km/h) :näsblod :

http://www.youtube.com/watch?v=dTHWBSluUjU

Slår du upp "Fascination för övermotoriserade as" någonstans så ser du en bild på mig. Men tom jag har lite svårt att se vitsen med flygplanet, fort går det ju onekligen, men av filmen att dömma verkar man se flyget i ett par sekunder innan det är utom synhåll, för att komma tillbaka efter 20-30 sek, sedan borta igen. Lite koolt är det dock...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla