Gasturbinhoj = JETeskoj!

Nu är oljeslangarna dragna i testriggen, kvar att göra är att ansluta laddtrycksmätaren och dra dieselledningen.

JU-01569.jpg


De sista slangstumparna mellan returpumparna och oljetanken är genomskinliga för att jag ska kunna se flödet genom dom.

JU-01570.jpg


I ett infall av skapandelust slängde jag ihop en liten pulsjetmotor igår kväll, den funkar fint men jag vågar inte köra den så mycket eftersom det jagas älg hela dagarna på hygget bakom huset...:gnissla

Pulsjet1.jpg


Pulsjet2.jpg
 
Glöm inte att spänna fast testbänken bara

Lite trist att behöva jaga den genom byn

Vilken syn jag fick för mitt inre nu:D Byggherren kutandes efter den där parkbänken (pegasusturbintestet), framdriven i ett jefla tempo av den hemsnickrade turbinen!:yoparty :banana :rofl
 
Nu är oljeslangarna dragna i testriggen, kvar att göra är att ansluta laddtrycksmätaren och dra dieselledningen.



De sista slangstumparna mellan returpumparna och oljetanken är genomskinliga för att jag ska kunna se flödet genom dom.


I ett infall av skapandelust slängde jag ihop en liten pulsjetmotor igår kväll, den funkar fint men jag vågar inte köra den så mycket eftersom det jagas älg hela dagarna på hygget bakom huset...:gnissla

Ska du provköra mycket i vinter :confused: jag bara undrar om jag ska avboka Åreveckan pga temperaturhöjning och blidväder istf snö :rolleyes:
 
Det gäller nog att ankra bänken rätt rejält då motorn kommer försöka knuffa iväg den med över 50 kilo dragkraft, men de första testkörningarna kommer bli på låga varvtal för att se så allt lirar som det ska.:tummenupp
 
Kul satan, nu väntar jag till ikväll när du lägger upp rullen då delarna roterar med en hiskelig fart !:tummenupp
 
Kul satan, nu väntar jag till ikväll när du lägger upp rullen då delarna roterar med en hiskelig fart !:tummenupp

Lugna neeer dig nu, lugna neeer dig nu.:D

Det är en del jobb kvar att göra innan provstart; bygga pwm-styrningen till bränslepumpen, fylla dykartuben, koppla in laddtrycksmätaren, fixa en ny bränslepump då min Walbropump legat med vatten i sig i sommar och rostat ihop, köpa ett trepack med kalsonger på Dressman osv osv...:gnissla
 
Skiter i om det är en del kvar att göra, känns jävligt nära nu:banana

Och du bara måste göra som vi pratade om, pretty please:D
 
Lugna neeer dig nu, lugna neeer dig nu.:D

Det är en del jobb kvar att göra innan provstart; bygga pwm-styrningen till bränslepumpen, fylla dykartuben, koppla in laddtrycksmätaren, fixa en ny bränslepump då min Walbropump legat med vatten i sig i sommar och rostat ihop, köpa ett trepack med kalsonger på Dressman osv osv...:gnissla

Jag är bara en okunnig tinnerpåverkad snikkarfukko som ser massa balla prylar ihopkopplade.
Klart att en sån testbänk måste bröla å snurra.:D:tummenupp
 
, fixa en ny bränslepump då min Walbropump legat med vatten i sig i sommar och rostat ihop

Peterpain har väl en Walboro över, testkörd och lämnade inte soppa tillräckligt för hans roterande ljuddämpare, du kan säkert få ett bra pris på den :)
 
Peterpain har väl en Walboro över, testkörd och lämnade inte soppa tillräckligt för hans roterande ljuddämpare, du kan säkert få ett bra pris på den :)

Ska låna en biltema-pump av en polare (fast han vet inte om det än...) så jag står över Walbropumpen, biltemas pumpar är såpass billiga att jag kan ha ett par i reserv ifall något skulle hända på en tävling.
 
Hur liten pulsjet kan man bygga föresten??

Du måste förse mig med en enkel ritning på en sådan
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top